Τον καταλογισμό ευθυνών σε βάρος των οργάνων του δημοσίου για πράξεις και παραλείψεις τους που οδήγησαν στην κατάρρευση της Ασπίς-Πρόνοια ΑΕ ζητά ο Μανώλης Κεφαλογιάννης από τους Υπουργούς Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης με παρέμβασή του στη Βουλή το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
Με αγωγή τους που θα εκδικαστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας ζητούν αποζημίωση 2.589.702 ευρώ από το Δημόσιο για τις πράξεις και παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του στον έλεγχο της Ασπίς-Πρόνοια ΑΕ την περίοδο 2000-2008 κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων.
Τα αρμόδια όργανα της Διεύθυνσης Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων και Αναλογιστικής και της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, όπως και της Διεύθυνσης Ανωνύμων Εταιρειών, κατηγορούνται ότι δεν προέβησαν στους αναγκαίους προληπτικούς ελέγχους και στη λήψη των αναγκαίων κατασταλτικών μέτρων, πριν γίνει η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της Ασπίς Πρόνοια.
Ειδικότερα καταλογίζεται στο Δημόσιο ότι τα αρμόδια όργανά του άσκησαν πλημμελώς τις αρμοδιότητές τους στον έλεγχο της Ασπίς Πρόνοια και δεν έλαβαν κανένα αναγκαίο μέτρο. Αναλυτικότερα, οι αρμόδιοι φορείς αγνοώντας το τεράστιο έλλειμμα που υπήρχε στην ασφαλιστική εταιρεία, λόγω Παραβίαση νομοθετικών της πτώσης των τιμών, μετοχών και ομολόγων της, δεν απαίτησαν να λάβει η εταιρεία τα αναγκαία μέτρα, όπως είναι το σχέδιο βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης, ούτε όμως προέβησαν στον έλεγχο της αλήθειας των ισολογισμών και των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας, παρά τις επισημάνσεις των ορκωτών λογιστών.
Ερωτάσθε ποιοι διοικητικοί και δικαστικοί έλεγχοι έχουν γίνει μέχρι σήμερα σε βάρος των υπευθύνων, ποια είναι τα πορίσματα αυτών και ποιες ποινές έχουν επιβληθεί σε συνδυασμό με τον έλεγχο του πόθεν εσχες των οργάνων αυτών του Δημοσίου;
Πηγή: Η προσωπική ιστοσελίδα του Βουλευτή www.m-k.gr
Τα συμπεράσματα δικά σας ,περί ελλειπούς ελέγχου του Ελληνικού Δημοσίου μετά την δημοσιοποίηση αυτής της επιστολής ,και των ελεγκτών της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που επι δύο ημέρες κάνανε ενδελεχή έλεγχο στα επισυναπτόμενα αναφερόμενα αρχεία της εταιρίας . Εαν δεν ευθύνεται το ελληνικό δημόσιο τότε ποιος ευθύνεται ?
Προς: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ
Διεύθυνση Εποπτείας Εισηγμένων Εταιρειών
Υπ΄όψιν κ. Ξ. Αυλωνίτη
Αθήνα 12/4/2007
Κύριοι,
Σε απάντηση της επιστολής σας με Α.Π. 1416 / 3-4-2007, αφορούσης καταγγελία προς την υπηρεσία σας εις βάρος της εταιρείας μας, σας δηλώνουμε τα εξής:
Το προϊόν MEGA ASSET αρχικά διετίθετο στην αγορά μέχρι το Σεπτέβριο του 2006 με δεκαετή διάρκεια. Κατόπιν υποδείξεως του Υπουργείου Ανάπτυξης, και ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής Ιδιωτικής Ασφάλισης η οποία απετέλεσε και τη βάση για την επιβολή προστίμου ποσού 1,3 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Ανάπτυξης, το προϊόν MEGA ASSET διετίθετο σε νέα μορφή με επταετή διάρκεια μέχρι την 5η Ιανουαρίου 2007 όταν και απεσύρθη οριστικά. Η επιστολή του ΧΑΑ προς εμάς αφορούσε τη μορφή του προϊόντος το οποίο διετίθετο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2006 και για το οποίο υπεβλήθη το πρόστιμο. Για τη τροποποίηση του προϊόντος και την διάθεση του με νέα μορφή, καθώς και για την ημερομηνία οριστικής απόσυρσης του είχε ενημερωθεί φυσικά εγγράφως το Υπουργείο Ανάπτυξης και ο ίδιος ο Υφυπουργός (επιστολές επισυνάπτονται).
Επίσης διευκρινίζουμε ότι η επιβολή προστίμου βεβαιώθηκε στη Δ..Ο.Υ και η ενημέρωση έγινε τελικά στην εταιρεία μας την 29/1/2007 μέσω του εντύπου Α2 του TAXIS το οποίο φέρει ημερομηνία εκτύπωσης 2/2/2007 και παρελήφθη από εμάς αρκετά αργότερα (αντίγραφο επισυνάπτεται).
Αμέσως μετά την ανακοίνωση του προστίμου η υπόθεση ανετέθη σε γνωστό νομικό γραφείο για την υποβολή ένστασης κατά της απόφασης.
Επομένως η εταιρεία μας είχε απαντήσει με ορθότητα και ακρίβεια στην επιστολή του ΧΑΑ με την επιστολή της 2/1/2007.
Σε ό,τι αφορά τη καταγγελία για την εμφάνιση του Δασοκτήματος Σήμια στα βιβλία της εταιρείας μας, εκπλησσόμεθα δεδομένου ότι το συμβόλαιο αγοράς είναι ξεκάθαρο, και έχει αποτυπωθεί με ακρίβεια στα βιβλία μας. Η τιμή κτήσεως που έχει εγγραφεί στα βιβλία το ως άνω ακίνητο είναι 7,75 εκ. ευρώ. Το ακίνητο έχει αντικειμενική αξία φορολογικού προσδιορισμού όπως αυτή υπολογίστηκε από τη ΔΟΥ Ιστιαίας 30,8 εκ. ευρώ και βάσει αυτού του ποσού καταβάλλαμε το φόρο μεταβίβασης, αλλά αυτή η αξία ουδέποτε μεταφέρθηκε στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Πληροφοριακά αναφέρουμε ότι σε περιοχές που δεν εντάσσονται στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού οι ΔΟΥ εφαρμόζουν άλλες μεθόδους προσδιορισμού όπως τη μέθοδο συγκρίσιμων αγοραπωλησιών. Η εταιρεία εφαρμόζει τα ΔΠΧΠ και αποτιμά τα ακίνητά της σε εύλογες (αγοραίες) αξίες. Η αποτίμηση σε εύλογη αξία για το συγκεκριμένο ακίνητο όπως και για το σύνολο των ακινήτων της ανετέθη σε γνωστή εταιρεία εκτιμήσεως. Πρόκειται για την εταιρεία ΔΕΚΑΘΛΟΝ ΑΕ, η οποία εκπροσωπεί την εγκεκριμένη (chartered quantity surveyors) Αγγλική εταιρεία Andrews & Boyd. Η συγκεκριμένη αποτίμηση μάλιστα επικυρώθηκε και προσυπογράφηκε από τον Αγγλικό οίκο (σχετικά αποσπάσματα επισυνάπτονται). Η αγοραία (εύλογη) αξία του ακινήτου εκτιμήθηκε σε 54,1 εκ. ευρώ περίπου και η διαφορά αναπροσαρμογής μεταφέρθηκε στα αποθεματικά αναπροσαρμογής σύμφωνα με τις διατάξεις των ΔΠΧΠ.
Επίσης διαπιστώνουμε ότι ο καταγγέλων τελεί εν πλήρη συγχύσει και εν αγνοία βασικών λογιστικών αρχών. Οι επενδύσεις μας σε ακίνητα αναφέρονται αναλυτικά στις σελίδες 83-85 των ετησίων οικονομικών καταστάσεων της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ, τόσο όσον αφορά τις τιμές κτήσεως όσο και τις μεταβολές λόγω αποτίμησης σε εύλογες αξίες. Επίσης ο καταγγέλων δε λαμβάνει υπʼ όψιν τις νέες κτήσεις ακινήτων κατά τη διάρκεια του 2005 και 2006 οι οποίες αυξάνουν τη συνολική αξία όπως αυτή εμφανίζεται στις οικονομικές καταστάσεις. Και φυσικά θέλει να αγνοεί ότι οι ανωτέρω καταστάσεις έχουν ελεγχθεί από ορκωτούς ελεγκτές και φέρουν τη σύμφωνη γνώμη αυτών. Τέλος ο καταγγέλων παραθέτει για λόγους παραπλάνησης της υπηρεσίας σας τις σημειώσεις του ορκωτού ελεγκτή περί εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 47 και 48 του Ν. 2190/20 στις οικονομικές καταστάσεις του 2004, μη λαμβάνοντας εσκεμμένα υπʼ όψιν ότι αυτές συνετάχθησαν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2190/20 και όχι με τα ΔΠΧΠ, ενώ οι επόμενες συνετάχθησαν σύμφωνα με τα ΔΠΧΠ άρα είναι μη συγκρίσιμες. Επίσης αγνοεί την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού ευρώ 21.999.999 η οποία ολοκληρώθηκε την 10/1/2005.
Δε αντιλαμβανόμεθα τους υπαινιγμούς του καταγγέλοντος για μη απόδοση φόρων από την εταιρεία μας. Η εταιρεία λογίζει κανονικά τις υποχρεώσεις από πάσης μορφής φόρο είτε εισοδήματος, είτε παρακρατούμενο είτε προερχομένο από φορολογικό έλεγχο. Οι φόροι αποδίδονται κανονικά και εμπρόθεσμα είτε αποτελούν τρέχοντες φόρους είτε είναι υπαχθέντες σε φορολογικές ρυθμίσεις. Οι απαιτούμενες πληροφορίες παρατίθενται στις σελίδες 57 (κατάσταση ταμειακών ροών), 83 (Ανάλυση φόρου εισοδήματος) και 94 (Ανάλυση λοιπών υποχρεώσεων) των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων του έτους 2005. Επίσης σας πληροφορούμε ότι προσφάτως επεραιώθη ο φορολογικός έλεγχος μέχρι και για τη χρήση 2005 (οικονομικό έτος 2006) δηλαδή μέχρι και για τη τελευταία υποβολή φορολογικής δήλωσης από την εταιρεία μας και αυτό αναφέρεται στις προσφάτως δημοσιευθείσες συνοπτικές οικονομικές καταστάσεις του έτους 2006 σε σημείωση μας. Σας επισυνάπτουμε απόσπασμα του φύλλου ελέγχου με τα πορίσματα των ελεγκτών του ΔΕΚ Αθηνών. Εάν δε υπήρχε οποιαδήποτε παρατυπία σε αυτή ή σε προηγούμενες χρήσεις θα υπήρχε επιφύλαξη ή παρατήρηση του ορκωτού ελεγκτή στις οικονομικές καταστάσεις, κάτι το οποίο φυσικά δεν συμβαίνει.
Το συγκεκριμένο ομολογιακό δάνειο στο οποίο αναφέρετο ο ορκωτός λογιστής ουδέποτε εμφάνισε πρόβλημα καταβολής τοκομεριδίου από τον εκδότη. Επίσης σας πληροφορούμε ότι το εν λόγω δάνειο ανακλήθηκε από τον εκδότη το Δεκέμβριο του 2006 και το κεφάλαιο των 30 εκ. ευρώ απεδόθη κανονικά στην ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ. Η εν λόγω σημείωση ετέθη από τον ορκωτό ελεγκτή και φυσικά δημοσιεύθηκε με τις οικονομικές καταστάσεις του 2004 στις οποίες αναφέρεται και το αιτιολογικό της σημείωσης του. Κατά τη στιγμή της κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων (δηλαδή κατά τη διάρκεια του 2005) η εκδότρια εταιρεία δεν είχε αρνητική καθαρή θέση, και φυσικά η εγγραφή οποιασδήποτε επισφάλειας για κάποια απαίτηση από ομολογιακό δάνειο γίνεται εάν και μόνο υπάρξει πρόβλημα είτε σε καταβολή τοκομεριδίου είτε στην καταβολή του κεφαλαίου κατά τη λήξη. Κάτι τέτοιο ουδέποτε συνέβη, ως εκ τούτου η εταιρεία θεώρησε ότι δεν έπρεπε να σχηματίσει πρόβλεψη και τελικά δικαιώθηκε. Βέβαια και πάλι δεν αντιλαμβανόμαστε τη λογική και το όψιμο ενδιαφέρον του καταγγέλοντος για ένα θέμα το οποίο εμφανίστηκε στις οικονομικές καταστάσεις και επομένως αξιολογήθηκε και από τις εποπτικές αρχές αλλά και από κάθε άλλο ενδιαφερόμενο.
Θεωρούμε ότι η ανωτέρω καταγγελία προέρχεται από ανταγωνιστή τον οποίο μάλιστα έχουμε εντοπίσει, και ο οποίος θέλει να βλάψει το κύρος της εταιρείας μας και να δημιουργήσει εις βάρος μας εντυπώσεις, αλλά στερείται κάθε λογικής βάσης.
Η εταιρεία μας είναι ανοικτή σε κάθε έλεγχο και πρόθυμη να ενημερώνει τις εποπτικές αρχές και το επενδυτικό κοινό άμεσα και με ακρίβεια.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε επεξήγηση η πληροφορία.
Μετά τιμής,
Για την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ
Μετά την επιστολή ακολούθησε λεπτομερειακός έλεγχος ΑΣΠΙΔΟΣ στην Κεφαλαιαγορά που κράτησε δυο μέρες με παρόντες την Διοίκηση της ΑΣΠΙΔΑΣ και Ι. Ζαράνη, Ιωάννα Φλώρου (Ορκωτή), Παπαδήμο, Αυλωνίτη και Πεταλάκη απο Ε. Κεφ.