«Πρόσεξες τι φορούσε η νέα υπάλληλος στη δουλειά σήμερα; Τι σκεφτόταν; Εδώ είναι εργασιακός χώρος, δεν είναι κλαμπ! Είναι δυνατόν να μην έχει σημειωματάριο και στυλό στη συνάντηση; Πρέπει να του λέω συνεχώς τι να κάνει; Πώς φαντάστηκε ότι είναι συνετό να διασκεδάζει με πελάτες της εταιρείας μέχρι τις 3 το πρωί; Δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι ξεπερνάει τα όρια; Ξέρετε ότι κάλεσε η μητέρα του για να ρωτήσει πότε θα πάρει αύξηση; Απίστευτο!»
Όλα αυτά μπορεί να είναι γνώριμα ακούσματα εάν έχετε προσλάβει νέους που μόλις τελείωσαν το σχολείο ή τις σπουδές τους. Οπότε αναρωτιέστε τι συμβαίνει: Μήπως κάνατε μία κακή πρόσληψη ή είστε απλά άτυχοι;
Πιθανότατα κανένα από τα δύο. Μάλλον, η πηγή αυτών των εκπλήξεων σχετίζεται με την κατάρτιση στο χώρο εργασίας ή την έλλειψή της. Οπότε πριν πείτε και σκεφτείτε «όφειλαν να ξέρουν…» δώστε λίγο χρόνο. Ίσως και να έπρεπε να γνωρίζουν, αλλά φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν. Άλλωστε οι προσλήψεις νέων λέγονται έτσι για έναν λόγο: Αφορούν εργαζόμενους που έχουν καθόλου ή ιδιαίτερα περιορισμένη εργασιακή εμπειρία.
Ως κάποιος με περισσότερη εμπειρία, έχετε ευθύνη να τους προσανατολίσετε για να κάνουν καλή αρχή. Εάν ακολουθήσετε με συνέπεια τρία βήματα, μπορείτε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύμβουλοι που εργάζονται με νέους ανθρώπους.
Κατανοήστε τους
Οι Millennials ως γενιά φέρουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις προηγούμενες.
Οι περισσότεροι εξακολουθούν να ζουν στο σπίτι με την οικογένειά τους και δεν είναι στα άμεσα σχέδιά τους να ζήσουν μόνοι τους. Εάν έχουν σπουδάσει είναι πιθανό να χρωστούν ένα μεγάλο για τους ίδιους ποσό. Αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι είναι ανίδεοι για τη ζωή, αλλά ότι οι συνθήκες της ζωής τους είναι πολύ διαφορετικές από τις δικές σας όταν ήσασταν στην ίδια ηλικία.
Οπότε μην κάνετε υποθέσεις με βάση τον εαυτό σας. Έχουν μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που οι γονείς είχαν και την ιδιότητα του φίλου και οι περισσότεροι δεν έχουν θέματα «εξουσίας» και αναζήτησης εγκρίσεων. Στο χώρο εργασίας, μπορείτε να δείτε ένα νέο να θέτει ερωτήσεις και να αλληλεπιδρά με ανώτερους με τρόπους που δεν περιμένατε.
Επίσης, σημαντική διαφορά μεταξύ της γενιάς των Millennials και των προηγούμενων είναι ότι αντιμετωπίζουν διαφορετικά το θέμα της επιβράβευσης. Σαν παιδιά οι Millennials είναι συμμετοχικοί και παίρνουν μέρος σε ομάδες, όπου είθισται να επιβραβεύονται ανεξάρτητα από το εάν επιτυγχάνουν ή όχι. Οπότε αναμένουν να τους επαινέσετε για την προσπάθεια ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Η άποψή τους για τη μακρόχρονη παραμονή σε μία επιχείρηση είναι επίσης διαφορετική. Για τις προηγούμενες γενιές η εναλλαγή πολλών εργασιών ή η παραμονή για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός εργασίας ήταν ταμπού.
Αυτή η γενιά όμως είναι διαφορετική και δεν περνάει όλη της τη ζωή στην ίδια δουλειά. Οπότε αντί να προσποιείστε ότι οι Millennials θα είναι μέρος της ομάδας σας για μία δεκαετία ή και περισσότερο, αναζητήστε τρόπους για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το χρόνο που έχετε μαζί τους.
Συλλαβίστε τα πάντα
Και πάλι μην κάνετε υπόθεσεις. Πάρτε για παράδειγμα την εμφάνιση στο χώρο εργασίας. Κάποιες δεκαετίες πριν, ούτε οι άνδρες ούτε οι γυναίκες, θα σκεφτόντουσαν ποτέ ότι ένας εργαζόμενος θα μπορεί να φοράει πέδιλα στο γραφείο. Σήμερα εάν δεν καθοδηγήσετε το προσωπικό, ορισμένοι εργαζόμενοι θα εμφανιστούν για εργασία με είδη ένδυσης ή υπόδησης που δεν θα φορούσατε εκτός σπιτιού. Όταν έχετε σκεφτεί τα βασικά, θα πρέπει να προβλέψετε και το χρονικό διάστημα που οι νέοι εργαζόμενοι θα αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους έξω από την επιχείρησή σας.
Χρησιμοποιήστε συχνά επαίνους
Στους περισσότερους ανθρώπους αρέσει η επιβράβευση. Αλλά όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η διαφορά μεταξύ των Millennials και των προηγούμενων είναι ότι αυτή η γενιά έχει συνηθίσει να επιβραβεύεται. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τους νέους στο ανθρώπινο δυναμικό σας πρέπει να μάθετε πώς να έχετε ένα συχνότερο feedback σε αυτό το επίπεδο. Μια συμβουλή: Οι Millennials ξέρουν πότε τους μιλάτε συγκαταβατικά και τους πατρονάρετε, οπότε καλό είναι να επιλέξετε τα λόγια σας με σύνεση. Δείξτε προσοχή και αναγνωρίστε την καλή δουλειά. Είναι πιο χρονοβόρα σαν διαδικασία, αλλά αν προσπαθήσετε πραγματικά, θα δείτε πολλά περισσότερα από τα αναμενόμενα. Μη βασίζεστε αποκλειστικά σε σχόλια. Δώστε χρόνο σε δομημένες συζητήσεις με τα νέα μέλη της ομάδας, την πορεία και την εξέλιξή τους. Προγραμματίστε τακτικά συναντήσεις one-onone που θα ωφελήσουν το νέο συνεράτη σας, την επιχείρησή σας και εσάς. Κάθε εργαζόμενος χρειάζεται χρόνο για να δείξει τις δυνατότητές του και το να δουλεύει κανείς με νέους σημαίνει ότι υπάρχει αναμφίβολα μία πρόκληση για εσάς. Όλα εξαρτώνται από την προσπάθεια και το χρόνο που θα επενδύσετε σε κάθε πρόσωπο. Γυρνώντας πίσω το χρόνο, σκεφτείτε, τις πρώτες σας μέρες στη δουλειά… Αν κάποιος σας διέθεσε χρόνο για να συνεργαστεί μαζί σας όταν ξεκινούσατε την καριέρα σας, θα θεωρείτε τον εαυτό σας τυχερό. Αν όμως δεν είχατε αυτή την ευκαιρία, δεν εύχεστε να ήταν διαφορετικά τα πράγματα;
Ασφαλιστικό Marketing – Μάρτιος 2017