Στις αποζημιώσεις και το underwriting εστιάζουν οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες για να καταπολεμήσουν την ασφαλιστική απάτη και να μειώσουν τις επιπτώσεις στις απώλειες εσόδων αλλά και τις αυξήσεις στα ασφάλιστρά τους.
της Βίκυς Γερασίμου
Σε έρευνα που έκανε το 2016 το Ευρωπαϊκό Γραφείο Καταπολέμησης της Απάτης οι εταιρείες αναφέρουν ότι θέτουν κατά προτεραιότητα την αντιμετώπιση ύποπτων φαινομένων στους ακόλουθους τομείς:
- Underwriting και αποζημιώσεις
- Αιτήσεις
- Πωλήσεις
- Διαδικτυακή πώληση
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Μαρκετινγκ
- Εμπορικές γραμμές
- Τιμολόγηση
Όπως αναφέρει ο κ. Thomas Brinkmann, country manager της Friss στην Ελλάδα και την Κύπρο, «στην Ελλάδα οι περισσότερες εταιρείες δεν έχουν αποτελεσματικά συστήματα για την καταπολέμηση της απάτης και βασίζονται κατά κύριο λόγο στην εμπειρία των διακανονιστών. Αν και συγκριτικά με το παρελθόν η πλειοψηφία των εταιρειών δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται ότι δεν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά εργαλεία για την προστασία των εταιρειών και των ασφαλισμένων». Επίσης ο κ. Brinkmann προσθέτει ότι «οι εταιρείες στην Ελλάδα προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό κυρίως σε επίπεδο αποζημιώσεων και όχι σε επίπεδο ανάληψης κινδύνου, που θα μπορούσε να τους προστατεύσει από έναν «κακό» πελάτη, ενώ υπάρχουν εξειδικευμένα συστήματα που μπορούν να τις διαφυλάξουν από τους ανειλικρινείς ασφαλισμένους ή αυτούς που έχουν ήδη διαπράξει απάτη».
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι εταιρείες πάντως κατατάσσουν σε ποσοστό 64% την ασφαλιστική απάτη στις στρατηγικές προτεραιότητες των ομίλων τους με το 58% να εκτιμά ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες οι δαπάνες για την αντιμετώπιση ύποπτων κρουσμάτων θα αυξηθούν αλλά σε μικρό βαθμό.