Πρόστιμα σε 20.397 οδηγούς που πιάστηκαν να οδηγούν χωρίς την υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης έριξε το 2023 η τροχαία.
της Βίκυς Γερασίμου
Μέσα στο χρόνο που πέρασε το πρόβλημα με τα οχήματα που δεν έχουν καμία εξασφάλιση σε περίπτωση που εμπλακούν σε ατύχημα συνέχισε να παραμένει άλυτο. Μάλιστα σε σχέση με το 2022, το 2023 οι βεβαιωμένες παραβάσεις ήταν αυξημένες πάνω από 5%. Ο εντοπισμός των ανασφάλιστων οχημάτων που υπολογίζονται γύρω στις 500.000 στην Ελλάδα αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα με κοινωνικές προεκτάσεις. Αναμένεται να δοθεί λύση μέσα από το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα αξιοποιεί διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων.
Το σχετικό σχέδιο νόμου κατατέθηκε χτες στη βουλή για να ακολουθήσει η διαδικασία της ψήφισής του. Όπως ορίζεται οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Τα πρόστιμα το 2023
Τα μισά περίπου από τα οχήματα που οι ιδιοκτήτες τους επιβαρύνθηκαν με πρόστιμο ήταν επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης, ενώ 7.078 ήταν μηχανές. Μεγάλος αριθμός καταγράφηκε όμως και στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης που παράβαιναν το νόμο και ανέρχονται σε 1.387 καθώς και στα μοτοποδήλατα όπου πρόστιμα έπεσαν σε 1.543 περιπτώσεις.
Τα ανασφάλιστα οχήματα υπολογίζονται γύρω στις 500.000 στην Ελλάδα.