Την σημασία της εξειδίκευσης στην ασφάλιση νομικής προστασίας και το πώς σε πρώτο στάδιο η οικονομική και εν συνεχεία η υγειονομική και γεωπολιτική κρίση επηρέασαν τον κλάδο αναλύει σε συνέντευξή του ο Δ. Τσεκούρας, CEO στην ARAG SE (Υποκατάστημα Ελλάδος).
Ο κ. Τσεκούρας μεταξύ άλλων μιλά: για την τάση του φθίνοντος ασφαλίστρου και τη στάση που πρέπει να τηρήσει η ασφαλιστική διαμεσολάβηση. τις διαδικτυακές ασφαλίσεις στο πεδίο της ασφάλισης νομικής προστασίας και την αξία και τον ρόλο των διαμεσολαβητών. την κουλτούρα για τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα και τις διαφορές στα προγράμματα ασφάλισης νομικής προστασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
συνέντευξη του Δημήτριου Τσεκούρα, CEO, ARAG SE (Υποκατάστημα Ελλάδος) στο Νίκο Μωράκη (Ασφαλιστικό Marketing Τεύχος Ιανουαρίου 2023)
Η Arag συμπλήρωσε 50 χρόνια δραστηριοποίησης στην ασφάλιση Νομικής προστασίας στην Ελλάδα. Εν συντομία ποια είναι η πορεία της εταιρείας από το 1972 μέχρι σήμερα και ποιοι είναι οι βασικοί σταθμοί αυτής της πορείας;
Πέρασαν πράγματι 50 χρόνια και όλα μοιάζουν σαν να άρχισαν χθες, σαν να κύλησαν με ταχύτητα αστραπής. Το ιδιαίτερο της περίπτωσης είναι ότι η 50χρονη ιστορία της εταιρείας ταυτίζεται με την ιστορία του κλάδου της Νομικής προστασίας στην Ελλάδα. Γνωρίζετε πως στην αρχή της δεκαετίας του 1970 με διαφορά ενός χρόνου εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα δύο εταιρείες γερμανικών συμφερόντων με σκοπό να προσφέρουν νομική προστασία. Έτσι άρχισε και το δικό μας ταξίδι και δόξα τω Θεώ συνεχίζεται με επιτυχία. Στην αρχή λόγω ονόματος μας μπέρδευαν με τα λάδια που έβαζαν οι μηχανικοί στα αυτοκίνητα. Χάος. Μετά αντιμετωπίσαμε την καχυποψία και την άγνοια οργανωμένων συμφερόντων της εποχής εκείνης και τρέχαμε στα δικαστήρια για να αποδείξουμε πως δεν ήρθαμε στην Ελλάδα για να πάρουμε τη δουλειά των δικηγόρων. Αντιθέτως, ήρθαμε ώστε με τη συνδρομή των δικηγόρων να προσφέρουμε μία ασφαλιστική υπηρεσία που ήδη στην Ευρώπη ήταν θεσμός πριν από τον πόλεμο και διδασκόταν πλέον στα πανεπιστήμια. Άλλη εποχή άλλα ήθη. Σιγά σιγά όμως μπήκε το νερό στο αυλάκι και άρχισε μία πορεία σκαπανέων. Επαναλαμβάνω πως η κάθε προσπάθεια διαμόρφωσης προϊόντων, επιμόρφωσης των συνεργατών, διείσδυσης στην αγορά και διοχέτευσης του μηνύματος γινόταν με την επίγνωση του γεγονότος ότι αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και διαμορφώνει το μέλλον.
Η πρώτη δεκαετία ήταν αφιερωμένη στην κάλυψη νομικών εξόδων για την αποζημίωση των ανυπαιτίων οδηγών που έτυχε να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο συμβάν. Τόσο των Ελλήνων οδηγών όσο και των αλλοδαπών που ήταν ασφαλισμένοι σε κάποια Arag του εξωτερικού οι οποίοι έτυχε να ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Από εκεί περάσαμε στην ασφάλιση των επαγγελματικών οχημάτων και το επόμενο βήμα ήταν η ασφάλιση των εθνικών και διεθνών χερσαίων μεταφορών όπου κυριολεκτικά το κάναμε καλά και διακριθήκαμε. Ακολούθως, η προστασία επεκτάθηκε στα συμφέροντα των νοικοκυριών και των οικογενειών στις νομικές δηλαδή διαφορές του ιδιωτικού και εργασιακού τους βίου αλλά και της περιουσίας και της σωματικής τους ακεραιότητας όταν βλάπτονται από ευθύνη τρίτου. Αργότερα, ήρθε η επαγγελματική νομική προστασία και ο προβολέας έπεσε στους ελεύθερους επαγγελματίες, στις μικρές επιχειρήσεις, στους διαχειριστές ακινήτων και στους εμπλεκόμενους στις διαφορές από μισθώσεις αστικές και εμπορικές.
Ακολούθησαν τα tailor – made προϊόντα για ειδικές κατηγορίες επαγγελματιών και επιστημόνων όπως π.χ. για γιατρούς και άλλα επαγγέλματα υγείας, για ιατρικά κέντρα, φαρμακεία, λογιστικά γραφεία, ξενοδοχεία, αθλητικά σωματεία, μέχρι που φτάσαμε στις νομικές ανάγκες των διοικητικών συμβουλίων, των φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, των ασφαλιστικών μεσολαβητών, των δεσποζόμενων κατοικίδιων κλπ.. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης που λόγω των συνθηκών ο δημόσιος τομέας εργασίας χτύπησε την πόρτα της Νομικής προστασίας. Αν θυμάμαι καλά μόνο εμείς στην Arag από τον Σεπτέμβριο 2018 έως τον Φεβρουάριο 2019 καλύψαμε το κόστος για τις δικαστικές διεκδικήσεις πάνω από 2000 ασφαλισμένων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Σε τι βαθμό ο καταναλωτής γνωρίζει το προϊόν της ασφάλισης Νομικής προστασίας; Έχουμε στατιστικά για το πόσοι καταναλωτές έχουν συμβόλαια;
Μολονότι πέρασαν 50 χρόνια ο βαθμός γνώσης του καταναλωτή είναι μικρός και σε κάθε περίπτωση για εμένα μη ικανοποιητικός. Είναι και αυτό θα έλεγα ένα σύμπτωμα της απουσίας ασφαλιστικής παιδείας στον τόπο μας και μίας ελλείπουσας, για να μην πω διαταραγμένης, ασφαλιστικής συνείδησης. Κακά τα ψέματα, μπροστά σε ένα ασφαλιστήριο ακόμα και υποχρεωτικής ασφάλισης ο μέσος Έλληνας αντιδρά, όπως όταν φθάνει στα χέρια του ο λογαριασμός της ΔΕΗ και πρέπει να πληρώσει. Αντιδρά παρορμητικά και ενστικτωδώς δυσανασχετεί, αρνούμενος να δει την ουσιαστική διάσταση της ασφάλισης που είναι η πρόληψη. Την ίδια ώρα επειδή του αρέσει να προβάλλεται μπορεί να κερνάει μπύρες όλο το καφενείο για το γκολ που πέτυχε η ομάδα του ή να τζογάρει σε στοιχήματα και τυχερά παιχνίδια πιστεύοντας ότι η προοπτική να συμβεί κάτι δυσάρεστο αφορά μόνο τους άλλους. Αλλά ας μην τα βάζουμε μόνο με τους καταναλωτές. Μπορεί και εμείς ως εταιρείες να μην κάναμε όλα όσα θα μπορούσαμε ή να μην τα κάναμε με τον σωστό τρόπο. Είναι δύσκολο πράγμα να βρεθεί το γόνιμο σημείο επαφής για να περάσει το μήνυμα σε ένα περιβάλλον που διαμορφώνεται εκ του μηδενός. Έτσι δεν είναι; Υπάρχει όμως και η εξής ελληνική ιδιαιτερότητα: τα τελευταία 10 – 20 χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενες την υποχρεωτικότητα αυτής της ασφάλισης, ενεργοποιήθηκαν και στον κλάδο της Νομικής προστασίας.
Έτσι ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών γνώρισαν τη Νομική προστασία, γνώρισαν όμως μόνο ένα κομμάτι του κλάδου δηλαδή τη Νομική προστασία αυτοκινήτου. Η συνάφεια όμως στη διανομή των δύο προϊόντων έχει δημιουργήσει την πλάνη ότι η Νομική προστασία είναι μόνο για τα οχήματα και μάλιστα κάτι σαν συμπλήρωμα και παρακολούθημα της αστικής ευθύνης του οχήματος. Μία τέτοια προσέγγιση όμως αδικεί τον κλάδο αφού του στερεί την ευρύτητα του περιεχομένου και την ολική χρησιμότητα των υπηρεσιών του. Εξ αυτού του λόγου άλλωστε στα στατιστικά της ΕΑΕΕ του έτους 2020 για τον κλάδο της Νομικής προστασίας μετρήθηκαν 3,17 εκατομμύρια συμβόλαια εκ των οποίων 99% ήταν Νομικής Προστασίας οχήματος. Το αυτοκίνητο είναι ένα χρυσό συμβόλαιο για τη Νομική προστασία, δεν είναι όμως το μοναδικό. Η ματιά πρέπει να είναι πλήρης και να βλέπει όλο το φάσμα διαφορετικά μένουν στο σκοτάδι πλήθος ασφαλίσιμων νομικών διαφόρων για το άτομο, την οικογένεια, την επιχείρηση, τον επαγγελματία, τον επιστήμονα, τον καταναλωτή, τον εργαζόμενο, τον εργοδότη κλπ. που αν φωτίζονταν οι μεν διαμεσολαβητές θα είχαν νέα ύλη, οι δε ασφαλισμένοι θα είχαν ένα μεγάλο βοήθημα στη ζωή τους. Ξέρετε πως η κάθε αστική διεκδίκηση, η κάθε ποινική υπεράσπιση κοστίζει αρκετά λεφτά και για τα λεφτά νοιάζονται όλοι. Μόνο ο ασφαλισμένος με Νομική προστασία δεν έχει ανάγκη να σκεφτεί αυτό το κόστος και ένα τέτοιο στήριγμα είναι σημαντικό στις μέρες μας. Αυτό είναι το μήνυμα που οι επαγγελματίες της διαμεσολάβησης πρέπει να περάσουν με τόλμη, χωρίς δισταγμούς και δεύτερες σκέψεις. Χωρίς τις ανεπάρκειες και τις πλάνες που δημιουργεί η νοοτροπία του φθίνοντος ασφαλίστρου, μία νοοτροπία που πολύ φοβάμαι δεν είναι πρόβλημα του καταναλωτή αλλά πολλές φορές πρόσχημα για λιγότερη προσπάθεια.
Τι έχετε να πείτε για τον κλάδο αν σκεφτούμε άλλες χώρες του εξωτερικού όπως τη Γερμανία; Υπάρχει άλλη κουλτούρα και άλλες καλύψεις;
Σε ό,τι αφορά τις καλύψεις των ασφαλιστικών προγραμμάτων οι διαφορές δεν είναι ουσιαστικές .Βεβαίως όμως στη Γερμανία και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει άλλη κουλτούρα και κυρίως προχωρημένος βαθμός ασφαλιστικής συνείδησης. Αυτό προκύπτει αν κοιτάξουμε την ισόρροπη και αρμονική ανάπτυξη όλων των κλάδων της Νομικής Προστασίας και όχι μόνο του αυτοκινήτου όπως συμβαίνει στην Ελλάδα. Αυτό επίσης φαίνεται αν παρατηρήσουμε την τάξη μεγέθους του μέσου ασφαλίστρου που είναι πολύ ανώτερη του μέσου ελληνικού. Το ίδιο θα δούμε αν κοιτάξουμε και το επίπεδο του κλαδικού ανταγωνισμού, αφού πλέον ο ανταγωνισμός στο ευρωπαϊκό περιβάλλον δε λειτουργεί με ζητούμενα και με αναζήτηση ευκαιριών αλλά με αξιώματα και αρχές που τηρούνται από όλους. Η τιμολόγηση σε ομοειδή προγράμματα ασφάλισης για παράδειγμα στη Γερμανία μεταξύ των ανταγωνιστών μπορεί να έχει διαφορές όχι μεγαλύτερες της δεκάδας του ευρώ, ενώ στην Ελλάδα οι διαφορές είναι σημαντικές πολύ δε περισσότερο αν γίνει σύγκριση μεταξύ του εξειδικευμένου ασφαλιστή Νομικής Προστασίας και των υπολοίπων πολυκλαδικών ασφαλιστών. Στο επίπεδο όμως των παρεχόμενων υπηρεσιών εμείς στην Arag δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από το εξωτερικό. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα κάνουμε περισσότερα. Εννοώ συμβουλές, καθοδήγηση, εξωδικαστικό διακανονισμό, νομική διαμεσολάβηση και στο τέλος δικαστική διαδικασία. Αντίθετα, σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες η Νομική προστασία περιορίζεται μόνο στην πληρωμή των εξόδων του δικηγόρου και τίποτε άλλο.
Ποιες υπηρεσίες παρέχει ένα συμβόλαιο Νομικής προστασίας; Ποια η σχέση κόστους οφέλους που προκύπτει για τον ασφαλισμένο;
Στο οποιοδήποτε συμβόλαιο μας όταν επέλθει ο κίνδυνος ο ασφαλισμένος γνωρίζει πως ο ασφαλιστής θα αναλάβει, μέχρι του ασφαλίσματος, το σύνολο των δικηγορικών αμοιβών και εξόδων αλλά και όλων των αναγκαίων δικαστικών δαπανημάτων – ένσημα, χαρτόσημα, γραμμάτια, παράβολα -περιλαμβανομένης και της δικαστικής δαπάνης του αντιδίκου εάν ο ασφαλισμένος μας δεν δικαιωθεί. Εκείνο που διαφέρει μεταξύ των εταιρειών είναι οι ασφαλιστικές καλύψεις των προγραμμάτων, το ανώτατο όριο ευθύνης του ασφαλιστή, οι προσφερό- μενες νομικές υπηρεσίες που συνοδεύουν τις καλύψεις και το πώς αντιλαμβάνονται το service στον πελάτη και τον συνεργάτη. Εμείς από την πρώτη στιγμή λέμε στον ασφαλισμένο να αναθέσει σε εμάς την υπόθεση του και να μην κάνει τίποτα μόνο να μας στείλει τα δικαιολογητικά της ζημιάς του. Με την εξειδίκευση που μας χαρακτηρίζει διαθέτουμε στα τμήματα ζημιών ειδικούς ανά αντικείμενο νομικούς και διαχειριστές απαιτήσεων, ώστε άλλος να είναι αρμόδιος για τα τροχαία, άλλος για τα εργασιακά, άλλος για τα οικογενειακά κ.ο.κ.. Η εξειδίκευση μας φθάνει στο σημείο άλλος να ασχολείται με τα εργασιακά του δημόσιου τομέα και άλλος με εκείνα του ιδιωτικού τομέα εργασίας. Αυτό το ονομάζουμε Arag Spirit και έχει να κάνει με το προσωπικό στοιχείο που νιώθουμε να μας συνδέει με τους πελάτες και το αυξημένο ποσοστό ευθύνης που αισθανόμαστε απέναντί τους και απέναντι στο σήμα μας.
Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, αργότερα της πανδημίας και τώρα της γεωπολιτικής και ενεργειακής κρίσης οι ασφαλισμένοι έκαναν χρήση περισσότερο των συμβολαίων τους; Αύξησαν ή μείωσαν τα συμβόλαια τους;
Κάνετε καλά που αναφέρεστε σε αυτή την κρίση διαρκείας πολλαπλών φάσεων που ζήσαμε. Πρώτα – πρώτα με την ελληνικής έμπνευσης οικονομική κρίση χρέους φτάσαμε σαν κοινωνία στα όρια της ανθρωπιστικής κρίσης, αφού πολλοί είδαν ίσως για πρώτη φορά άστεγους στον δρόμο και ανθρώπους να ψάχνουν φαγητό στα συσσίτια. Ήταν μία βάρβαρη περίοδος γενικών ανατροπών και εύχομαι να λειτουρ- γήσει ως υπόδειγμα στο μέλλον μη επανάληψης των ίδιων σφαλμάτων. Στη συνέχεια ακολούθησε η διεθνής υγειονομική κρίση με τους κοινωνικούς αποκλεισμούς, την απαγόρευση μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών, με το κλείσιμο των επιχειρήσεων, τα αντιεμβολιαστικά φαινόμενα, την αμφισβήτηση της επιστήμης και τα υβριδικά μοντέλα εργασίας. Αργότερα με τον ουκρανικό πόλεμο και την ακολουθούσα ενεργειακή κρίση, προσπαθούμε να βρούμε το βηματισμό μας σαν κοινωνία του δυτικού κόσμου που για πρώτη φορά μεταπολεμικά αισθάνεται απειλούμενη από τη στέρηση πόρων και αγαθών, από αναθεώρηση κεκτη- μένων και αμφισβήτηση συνόρων. Σε όλες αυτές τις φάσεις της μεταβιομηχανικής διεθνούς αναστάτωσης εμείς είχαμε πολλή δουλειά να κάνουμε αφού διερράγησαν έννομες σχέσεις, επαναπροσδιορίστηκε το περιεχό- μενο εννόμων αγαθών που εσφαλ- μένως θεωρούνταν ακλόνητα. Γενικά προκλήθηκε μία διατάραξη του νομικού μας πολιτισμού που έκανε τους ανθρώπους να ζητούν επιπλέον στήριξη, γεγονός που αύξησε την ύλη της Νομικής προστασίας, όπως βέβαια εμείς την εννοούμε. Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης το πρωτίστως απειλούμενο αγαθό ήταν η συρρίκνωση του εισοδήματος και η προβληματική κίνηση κεφαλαίων. Απέναντι στη δημοσιονομική πειθαρχία των μνημονιακών περικοπών οι άνθρωποι αναζήτησαν νομικά ερείσματα άμυνας και στήριξης. Τότε ήταν που η Νομική προστασία έγινε πύλη εισόδου για το δημόσιο τομέα εργασίας. Εμείς προετοιμασμένοι κατάλληλα σε υποδομές, προσωπικό και ασφαλιστικές καλύψεις υποδεχθήκαμε τότε μεγάλες ομάδες νέων ασφαλισμένων. Στην υγειονομική κρίση μία ολόκληρη νέα νομοθεσία δημι- ουργήθηκε για άδειες και επιδόματα ειδικού σκοπού, κλείσιμο επιχειρήσεων και αναστολή λειτουργίας. Αργότερα με τους αποκλεισμούς που δημιούργησε ο υποχρεωτικός εμβολιασμός πλήθος ανθρώπων ζήτησε τότε υποστήριξη και συμβουλευτική νομική προστασία για να αντιδράσει νομότυπα ώστε να προστατεύσει την εργασιακή του και την υγειονομική του ασφάλεια. Ναι οι περίοδοι κρίσης φέρνουν νομική αμηχανία και αβεβαιότητα δικαίου. Εμείς ήμασταν εκεί προετοιμασμένοι να στηρίξουμε τις νέες ανάγκες των ασφαλισμένων μας. Άλλωστε, κάτι τέτοιες ώρες είναι που αναλογιζόμαστε πόσο βάθος έχει ο δικός μας κλάδος και πόσο πολύ η Νομική προστασία του σήμερα απέχει από το να είναι μόνον ο προφυλακτήρας που δεν πληρώνει η ασφαλιστική μετά από μία σύγκρουση.
Πιστεύετε ότι η ασφάλιση Νομικής προστασίας είναι υπηρεσία που μπορεί να αγοραστεί online απευθείας από τον καταναλωτή;
Αξιοποιούνται στον τομέα αυτό προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη; Πιστεύω πως μία μεγάλη μερίδα προσωπικών ασφαλίσεων μπορεί να γίνεται online. Είναι συμβόλαια με προκαθορισμένη κατά κανόνα τιμολόγηση, με ξεκάθαρες καλύψεις καιδιαφανείς όρους, ώστε να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος με μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα με μία εκδήλωση ενδιαφέροντος και βεβαίως μετά από την προσυμβατική ενημέρωση, να μην έχει κανένα κενό. Όλη αυτή η επικοινωνία μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά και να καταλήγει στην ασφάλιση. Υπάρχουν όμως και κάποια επαγγελματικής φύσεως ασφαλιστήρια των οποίων η τιμολόγηση είναι συνάρτηση πιο σύνθετων δεδομένων όπως π.χ. ο αριθμός των εργαζομένων μιας επιχείρησης, το σύνολο των ετησίως διεκδικούμενων επισφαλειών που καθιστούν αναγκαίο το εταιρικό underwriting, μέσα βεβαίως από το οποίο μπορεί να εκδηλωθεί και η βούληση του ασφαλιστή αν αποδέχεται ή όχι την ανάληψη του ρίσκου. Άλλωστε για εταιρείες σαν την Αrag, που αποκλειστικά και εξειδικευμένα ασχολείται με όλες τις πτυχές της Νομικής προστασίας υπάρχουν διαφορετικοί κατά περίπτωση δείκτες. Άλλη συχνότητα και άλλο loss ratio έχει το αυτοκίνητο ,άλλο οι υπαλληλικές διαφορές του δημοσίου, άλλο οι επαγγελματικοί κίνδυνοι κ.ο.κ.. Σε κάθε περίπτωση οι online πωλήσεις είναι ένα γεγονός και η μεταβατική εποχή μας εξοικειώνει κάθε μέρα και περισσότερο με τα καλά και τα άσχημα της νέας τεχνολογίας. Εξακολουθώ όμως να πιστεύω πως και στο νέο περιβάλλον ο παραδοσιακός διαμεσολαβητής έχει να παίξει ένα σπουδαίο ρόλο. Αρκεί να είναι καταρτισμένος και συγχρόνως απαλλαγμένος από διλήμματα για αμαρτίες του παρελθόντος, αρκεί δηλαδή να είναι αναβαθμισμένος, ώστε η μεσολάβησή του πράγματι να προσθέτει αξία διακριτή στον καταναλωτή. Σχετικά τώρα με τα εξελιγμένα τεχνολογικά εργαλεία στο δικό μας κλάδο που σχετίζεται με την ανάληψη νομικών διαφόρων σε συμβουλευτικό – εξωδικαστικό – δικαστικό στάδιο, θεωρώ πως ταιριάζουν οι ηλεκτρονικές νομικές βιβλιοθήκες, οι συλλογές υποδειγμάτων προς χρήση, οι εφαρμογές της ψηφιακής παρακολούθησης της δικαστικής πορείας των υποθέσεων, η συγκέντρωση της νομολογίας ανά νομικό αντικείμενο κλπ.. Αυτά μας βοηθούν πολύ περισσότερο από ένα ρομπότ π.χ. στο call center της εταιρείας.
Επιστρέφετε μέρος των κερδών στην κοινωνία και με ποιο τρόπο;
Αναφέρεστε, προφανώς, στις δράσεις κοινωνικής εταιρικής ευθύνης που είναι στο DNA του ομίλου και εμείς στην Ελλάδα θερμά τις υιοθέτουμε.
Η κάθε σύγχρονη επιχείρηση ανάλογα με το μέγεθος και το είδος της ασκούμενης δραστηριότητας οφείλει σήμερα να υιοθετεί αυτή τη διάσταση σαν κομμάτι αναγκαίο της εταιρικής διακυβέρνησης. Η κοινωνία και το περιβάλλον οφείλουν να είναι στο κέντρο της προσοχής μας και προς τα εκεί να στοχεύει η δημιουργική μας εξωστρέφεια. Η Αrag Hellas τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένων των συνθηκών έχει από χρόνια προβεί σε τέτοιες δράσεις που αποτέλεσαν τον λόγο για να βραβευθεί δύο φορές τη δεκαετία που πέρασε με τα ARAG AWARDS του ομίλου. Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες δράσεις μας:
- Δωρεάν παροχή νομικών συμβούλων σε άνεργους και απολυμένους του ιδιωτικού τομέα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης
- Υιοθέτηση δημόσιων σχολείων και νομική καθοδήγηση σε συλλόγους διδασκόντων για θέματα σχολικού εκφοβισμού
- Δωρεάν παροχή νομικών συμβούλων και υποδείξεων για εργασιακά θέματα την περίοδο της πανδημίας
- Δωρεάν νομικές συμβουλές σε οικο γένειες που αντιμετωπίζουν περιστατικά ασέλγειας και κακοποίησης ανηλίκων
Όλα τα παραπάνω προσφέρθηκαν με προθυμία και χαρά από τους νομικούς της εσωτερικής μας υπηρεσίας αλλά και από τους συνεργαζόμενους δικηγόρους του δικτύου μας χωρίς καμία διάκριση, τόσο σε ασφαλισμένους όσο και σε μη ασφαλισμένους, δηλαδή σε πρόσωπα που καμία συμβατική σχέση δεν είχαν μαζί μας.