Όταν μια εταιρεία επιλέγει συνειδητά την ελεγχόμενη ανάπτυξη, τότε σημαίνει ότι αφενός έχει εμπιστοσύνη στον ίδιο της τον εαυτό και αφετέρου ότι γνωρίζει πολύ καλά τους κανόνες της αγοράς. Χτίζει σε στέρεες βάσεις και επενδύει στην οργάνωση, στις υγιείς σχέσεις, στην γνώση του αντικειμένου, στους Ανθρώπους της, στους Συνεργάτες της. Πολύ περισσότερο όταν λειτουργεί στον χώρο των υπηρεσιών, έναν χώρο όπου, ουσιαστικά και μεταφορικά, ο «λόγος» πρέπει να είναι και «συμβόλαιο».
Η SAFE LINE Α.Ε. έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και ένα παραπάνω. Ότι οι ιδρυτές και και μέτοχοί της είναι δεύτερης και τρίτης γενιάς Ασφαλιστές! Σήμερα, που ο χώρος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μεταλλάσσεται και αναδημιουργείται, είναι ο πιο κατάλληλος χρόνος για επαναπροσδιορισμό των στόχων αλλά και για επαναχάραξη της τακτικής.
Απευθυνθήκαμε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της SAFE LINE Α.Ε. κ. Θράσο Γρηγοριάδη, ο οποίος με ξεκάθαρες θέσεις τοποθετείται σε όλα, στις εξελίξεις της αγοράς αλλά και στις προοπτικές της εταιρείας του.
Ο χώρος της διαμεσολάβησης βράζει. Η αναστάτωση και η σύγχυση που υπάρχει δεν έχει προηγούμενο. Τελικά οι Πράξεις 30 και 31 θα πετύχουν τον επιδιωκόμενο σκοπό της εξυγίανσης ή μόνο προβλήματα θα φέρουν;
Αναμφισβήτητα η ασφαλιστική αγορά σαν ένα τμήμα της οικονομίας της Ελλάδας είχε ανάγκη από μεταρρυθμίσεις, με την έννοια του νοικοκυρέματος και εκσυγχρονισμού. Αυτό επιχειρήθηκε να γίνει με τις πράξεις 30 & 31 της ΤτΕ και τα αποτελέσματα του τρόπου εφαρμογής βιώνουμε σήμερα. Το είδος των διατάξεων, οι ερμηνείες των όρων, ο μη ενιαίος τρόπος και χρόνος εφαρμογής, καθώς και η έλλειψη ουσιαστικής κεντρικής πολιτικής ενημέρωσης του καταναλωτή, είναι παράμετροι που έχουν δημιουργήσει σύγχυση και αναστάτωση στο χώρο μας, όπως και εσείς πολύ σωστά σημειώνετε. Όπως κάθε τι καινούργιο, χρειάζεται ένα μεταβατικό στάδιο γνωριμίας και προσαρμογής, με καλή διάθεση και πίστη απ’ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, για την εύρυθμη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς και την προστασία του καταναλωτή. Εξάλλου πιστεύω ότι κοινός στόχος είναι, και πρέπει να είναι, η προφύλαξη και η αναβάθμιση της εμπιστοσύνης του πολίτη στο θεσμό της ασφάλισης και στο ρόλο της στη σταθερότητα της κοινωνίας και της οικονομίας ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης.
Ανεξάρτητα από τις Πράξεις, οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες οδηγούν πληθώρα διαμεσολαβητών να εγκαταλείψουν το επάγγελμά τους. Σε τι καταστάσεις οδηγείται η αγορά;
Όπως όλη η Ελληνική κοινωνία, έτσι και ο κλάδος μας, αυτός των Διαμεσολαβητών, μαστίζεται τα τελευταία χρόνια από υπέρμετρες και άνισες φορολογίες και χαράτσια, με αποκορύφωμα το νέο φορολογικό για τα εισοδήματα 2013. Επίσης, η συνεχής μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών-πελατών, οδηγεί με τη σειρά του στη μείωση προμηθειών. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογισθεί και η μεταφορά λειτουργικού κόστους, ανθρώπινου και υλικοτεχνικού, από τις ασφαλιστικές εταιρείες στους Διαμεσολαβητές, για την υποστήριξη των πρακτικών συνεργασίας που επιβάλλονται με τις νέες συμβάσεις συνεργασίας-προσχώρησης. Είναι δυστυχώς μαθηματικά βέβαιο, ότι οδηγούμαστε σε μία Αγορά με σημαντικά λιγότερους μικρούς και ανεξάρτητους Διαμεσολαβητές, με περισσότερα στοιχεία όμως ποιοτικά και ποσοτικά. Εννοώ ότι οι καλοί επαγγελματίες και στον κλάδο μας, θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Έχει διαπιστωθεί το εξής αντιφατικό: Οι περισσότεροι μικροί και ανεξάρτητοι διαμεσολαβητές έχουν κατανοήσει ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, συζητούν συνεχώς περί συνεργασιών, αλλά δεν προχωρούν σε κινήσεις. Σαν να περιμένουν το μοιραίο! Γιατί; Φοβούνται τις συνεργασίες, έχουν μάθει μόνοι τους, τι συμβαίνει;
Είναι πράγματι αντιφατικό, αλλά μην ξεχνάτε ότι ο ατομικισμός είναι εξ ορισμού κοντόφθαλμος. Η ομαδικότητα εξάλλου δεν είναι το χαρακτηριστικό της φυλής μας. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή περισσότερα μυαλά είναι πιο έξυπνα από ένα και ότι οι συνέργειες δεν αθροίζουν αλλά πολλαπλασιάζουν τα οφέλη. Η συλλογική δράση προϋποθέτει την ικανότητα των ατόμων να επιδεικνύουν αμοιβαία εμπιστοσύνη και να συνεργάζονται. Η έντονη δυσπιστία που κυριαρχεί στην κοινωνία μας, την υπονομεύει δυσχεραίνοντας την ανάπτυξη. Η έλλειψη εμπιστοσύνης λοιπόν, ο φόβος του καινούργιου, τυχόν παλαιά ανοιχτά υπόλοιπα και η έλλειψη κουλτούρας, είναι κατά τη γνώμη μου οι σημαντικότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά σε κινήσεις συνεργασιών. Τώρα όμως επιβάλλεται να κάνει ο καθένας την υπέρβαση του Εγώ, βάζοντας προτεραιότητα την επιβίωσή του στο χώρο. Μικρές αυτόνομες παραγωγές αναγκαστικά θα χαθούν.
Η ιστορία της Safe Line αποτελεί παράδειγμα υγιούς συνένωσης σε ανύποπτο χρόνο. Μιλήστε μας λίγο για το παρελθόν και την μέχρι σήμερα πορεία της.
Η SAFELINE Ασφαλιστικές Πρακτορεύσεις Α.Ε. ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2007 και προήλθε από τη σύμπραξη των: -All Risks Agents των Γιάννη Πολίτη, Αλεξ. Ραφαηλίδη και Γιώργου Σισμάνη -G Insurance Agents των Θρασ. και Ναταλίας Γρηγοριάδη -Πρακτορείου Αθαν. Δερμιτζάκη και Γιώργου Στράφτη. Όλοι τους ασφαλιστές 2ης και 3ης γενιάς αναγνώρισαν έγκαιρα το νέο πλαίσιο λειτουργίας της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και τις συνέργειες που μπορεί να προσφέρει η ένωση σε ένα μεγαλύτερο σχήμα. Με πολυτιμότερο εφόδιο τη μεταξύ μας αμοιβαία καλή πίστη και όρεξη για δουλειά και με σύμμαχο τη μακρόχρονη εμπιστοσύνη πελατών και προμηθευτών, καταφέραμε να ξεπεράσουμε επιτυχώς τις «παιδικές» ασθένειες και να ενηλικιωθούμε εδραιώνοντας το όνομα της SAFELINE στην ασφαλιστική αγορά. Η ποιότητα του χαρτοφυλακίου και η φροντίδα ανάθεσης της προστασίας του σε αξιόπιστες εταιρείες, αποτέλεσαν προτεραιότητες των επιλογών μας. Στο κρίσιμο διάστημα της τελευταίας 5ετίας, η SAFELINE κατάφερε να διατηρήσει τις δυνάμεις της παραγωγικά, βελτιώνοντας παράλληλα διαρκώς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του χαρτοφυλακίου και της παρεχόμενης υποστήριξης.
Και για το παρόν; Πώς έχετε διαμορφώσει τη στρατηγική σας για το αυριανό περιβάλλον;
Σήμερα, μετά από 7 σχεδόν χρόνια εμπειρίας, διαρκούς προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις, πιστοποίησης και στελέχωσης του προσωπικού της, η SAFELINE είναι σε θέση να προσφέρει στο χώρο της Διαμεσολάβησης ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο λειτουργίας, παρέχοντας τεχνογνωσία και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε πελάτες και συνεργάτες. Με τη στρατηγική επιλογή μας της Εξωστρέφειας, δηλαδή της ανάπτυξης μέσω δημιουργίας Δικτύου συνεργατών και Συνεργειών, θα έλεγα ότι κεφαλαιοποιούμε τις προσπάθειες των επτά τελευταίων ετών.
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που σας διαφοροποιούν από την υπόλοιπη αγορά; Γιατί ένας διαμεσολαβητής να αποδεχθεί την δική σας πρόταση και όχι κάποια άλλη από τον ανταγωνισμό;
Η εμπιστοσύνη της αγοράς –το καλό όνομα–, η δυνατότητα υποστήριξης όλων σχεδόν των κλάδων ασφάλισης Γενικών και Ζωής, τόσο για κινδύνους Retail όσο και Corporate, οι καθαροί όροι συνεργασίας, η ελευθερία μελλοντικών επιλογών και η προοπτική ανάπτυξης, πιστεύω ότι είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης για την επιλογή κάθε ενδιαφερόμενου. Τα παραπάνω αντικειμενικά κριτήρια σίγουρα πληρούνται, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο, και από άλλους συναδέλφους στο χώρο. Χωρίς να γνωρίζω τις προτάσεις του ανταγωνισμού, θα έλεγα ότι η «γονιδιακή» μας εμπειρία στα θέματα συνένωσης και συλλογικότητας ίσως διαφοροποιεί την πρότασή μας. Σίγουρα όμως, στην όποια αξιολόγηση συνεργασίας, υπεισέρχονται πάντα και υποκειμενικοί παράγοντες που δρουν αποφασιστικά στη λήψη της τελικής απόφασης. Εμείς εδώ στη SAFELINE αναμένουμε ήρεμα και με αισιοδοξία το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας.
Η τεχνολογία προσφέρει σήμερα δυνατότητες συνένωσης και συνεργασιών σε πανελλαδικό επίπεδο, χωρίς τους οικονομικούς και γραφειοκρατικούς κινδύνους του παρελθόντος. Σκέπτεστε να επεκταθείτε εκτός Αττικής;
Πράγματι η επιλογή μας της Εξωστρέφειας ξεπερνάει τα όρια της Αττικής και περιλαμβάνει το σύνολο της Επικράτειας. Ήδη, έχουμε συνεργάτες σε σημεία της Ηπειρωτικής και Νησιωτικής Ελλάδας επιδιώκοντας να αυξήσουμε την παρουσία μας, δίνοντας πάντα προτεραιότητα στην ποιότητα των συνεργασιών. Η εξέλιξη της τεχνολογίας σε θέματα επικοινωνίας, πληροφόρησης, μηχανογραφικής υποστήριξης, αλλά και η αφαίρεση της διαχείρισης εισπράξεων μέσω των πράξεων 30 & 31, αναμφισβήτητα βοηθούν συγκυριακά αυτή την επιλογή μας. Φροντίζουμε για συνεχή ενημέρωση και αξιοποίηση της τεχνολογίας μέσω σχετικών επενδύσεων, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε ταχύτητα και ποιότητα.
Οι περισσότερες διαμεσολαβητικές επιχειρήσεις που επεκτείνονται, μετά από ένα «κρίσιμο» μέγεθος παραγωγής και συνεργασιών, αντιμετωπίζουν πρόβλημα λειτουργίας και εξυπηρέτησης λόγω έλλειψης σωστής οργανωτικής δομής και ειδικών στελεχών. Εσείς, πώς σκέφτεστε να αποφύγετε έναν τέτοιο σκόπελο;
Όπως ανέφερα προηγουμένως η αξιοποίηση της τεχνολογίας είναι πιστεύω το απαραίτητο εργαλείο για την αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων. Πρωταρχικό όμως είναι να εντοπίσεις έγκαιρα το πρόβλημα και γι’ αυτό έχουμε φροντίσει να έχουμε στο πλευρό μας καταξιωμένα στελέχη της αγοράς με «πολύχρονη» εμπειρία τόσο σε θέματα τεχνικά/οργανωτικά, όσο και ανάπτυξης Δικτύων και συνεργασιών. Ο συνδυασμός των παραπάνω, το εκάστοτε περιβάλλον της αγοράς και η ευελιξία είναι η πυξίδα μας για την αποφυγή των σκοπέλων.
Στο αυτοκίνητο διεξάγεται ένας ακήρυχτος πόλεμος τιμολογίων και καναλιών διάθεσης. Οι εταιρείες ΕΠΥ αυξάνουν το μερίδιό τους και οι direct πωλήσεις κατακλύζουν την αγορά. Πού οδηγούν όλα αυτά και τι ρόλο παίζουν στη διαμεσολάβηση;
Απ’ όσο γνωρίζω, το καθεστώς των εταιρειών ΕΠΥ απασχολεί την ΕΑΕΕ σε συνεννόηση με τη ΔΕΙΑ και είναι θέμα χρόνου πιστεύω να βρεθεί μια λύση για ισότιμη λειτουργία με τις λοιπές εταιρείες της αγοράς που ασκούν τον κλάδο. Από την άλλη, οι direct πωλήσεις παρ’ όλο που λειτουργούν αρκετό χρόνο, δεν έχουν απορροφήσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς και στην Ελλάδα. Οι επαγγελματίες της Διαμεσολάβησης κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να επενδύσουν στην υπεραξία των υπηρεσιών τους, αξιοποιώντας την εμπιστοσύνη των πελατών τους με την εντονότερη δραστηριοποίησή τους στο cross selling, «δένοντας» τον πελάτη με την πώληση και άλλων προϊόντων πλην αυτοκινήτων. Η αδυναμία του Κοινωνικού Κράτους π.χ. είναι ένας τομέας που δημιουργεί ανάγκες-ευκαιρίες, που θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αντικαθιστώντας τυχόν απώλειες εισοδήματος από το αυτοκίνητο.
Εσείς σκέφτεστε να συνεργαστείτε, άμεσα ή έμμεσα, με εταιρείες ΕΠΥ;
Επί του παρόντος δεν συνεργαζόμαστε έμμεσα ή άμεσα. Ο τρόπος εφαρμογής των πράξεων 30 & 31 και το νέο περιβάλλον λειτουργίας της αγοράς, θα καθορίσουν στη συνέχεια τυχόν απόφασή μας για συνεργασία. Πάντα όμως, με αδιαπραγμάτευτα κριτήρια την αξιοπιστία και την ποιότητα υπηρεσιών.
Πόσο εφικτό είναι, υπό τη σημερινή οικονομική πίεση στα εισοδήματα ενός νοικοκυριού που ελαχιστοποιούν το διαθέσιμο εισόδημά του, πίεση που δεν προβλέπεται να μειωθεί σημαντικά επί πολλά χρόνια, να ανταποκριθεί σε ασφαλιστικά προγράμματα σύνταξης και υγείας από τα οποία όλοι προσδοκούν την ανάπτυξη;
Την περίοδο ύφεσης ακολουθεί η περίοδος ανάπτυξης. Ήδη τα σενάρια εξόδου της Ελλάδας από το Ευρώ απομακρύνονται και υπάρχουν σημάδια τουλάχιστον σταθεροποίησης. Σταδιακά αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη και ξένα κεφάλαια επενδύονται στην Ελλάδα. Από πρόσφατη έρευνα της ΕΑΕΕ διαφαίνονται θετικά στοιχεία στις ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας. Παράλληλα οι Κοινωνικές παροχές σύνταξης και υγείας μειώνονται και αδυνατούν να υποστηρίζουν όπως παλαιότερα τους πολίτες. Αναγκαστικά το δημιουργούμενο κενό θα καλυφθεί από το θεσμικό ρόλο της Ιδιωτικής ασφάλισης, που έχει μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία. Οι γενικότερες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες αναμφίβολα θα παίξουν πρωτεύοντα ρόλο, αλλά παραμένοντας αισιόδοξοι και εργαζόμενοι προσηλωμένοι για την εμπιστοσύνη και επιστροφή των πολιτών στον ασφαλιστικό κλάδο, είναι βέβαιο ότι μόνο ωφελημένοι θα βγούμε. Μην ξεχνάμε ότι η σύνταξη και η υγεία είναι πεδία στα οποία η ασφαλιστική αγορά περιμένει σημαντική αύξηση εργασιών.
Δείτε το εταιρικό έντυπο εδώ.