Σε έξι βασικούς άξονες στηρίζει τη στρατηγική του για το 2018 o Όμιλος της Eurolife ERB, εστιάζοντας στη μετάβασή του στην ψηφιακή εποχή, την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης, την στήριξη των ανθρώπων του δικτύου και την ενσωμάτωση στην ομάδα του νέων με εξειδίκευση και ικανότητες.
Το 2017 αποτέλεσε για τον Όμιλο έτος επενδύσεων με περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ να προσανατολίζονται σε καθοριστικές για το μέλλον της Eurolife αλλαγές. Μιλώντας στο ΑΜ ο κ. Α. Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος και CEO της Eurolife ERB, αναφέρει ότι η Εταιρεία το χρόνο που πέρασε ανασχεδίασε τις εσωτερικές της λειτουργίες, δημιούργησε νέα προϊόντα αξιοποιώντας τη συμμετοχή της σε ομάδες εργασίας της Fairfax και επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στη σύνταξη και την υγεία.
Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Eurolife ERB INSURANCE GROUP
Συνέντευξη στους Νίκο Μωράκη και Πλάτωνα Τσούλο
Πού αποδίδετε τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των βασικών οικονομικών μεγεθών της Εταιρείας;
Σε τρεις κυρίως παράγοντες: στους ανθρώπους μας, στη στρατηγική μας και στην επιμονή μας να εξυπηρετούμε καλύτερα τους ασφαλισμένους. Έτσι, το 2017 αποτέλεσε για τον Όμιλο της Eurolife ERB μία χρονιά σημαντικών επενδύσεων σε έργα υποδομής που μας οδηγούν στην επόμενη ημέρα, ενώ παράλληλα πετύχαμε τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στην αγορά, υλοποιώντας με επιτυχία την επιχειρηματική μας στρατηγική.
Οι επενδύσεις μάλιστα αυτές ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 103% και αφορούσαν σε μια σειρά από ουσιαστικές αλλαγές και αναβαθμίσεις που συντελέστηκαν σε σημαντικά τμήματα και διαδικασίες της Εταιρείας, αλλά και στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Σημειώνω επιγραμματικά ότι επενδύσαμε σε νέες μεθοδολογίες (agile methodology, machine learning methodology), σε έργα υποδομής με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναγκών των συνεργατών και τη βελτίωση των προσφερομένων υπηρεσιών μας, σε ανθρώπινο δυναμικό –με 40 προσλήψεις να υλοποιούνται μόνο το 2017– σε νέα προϊόντα και στην αναμόρφωση της γκάμας των συνταξιοδοτικών και αποταμιευτικών προϊόντων.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, ο Όμιλος Eurolife ERB κατέγραψε και το 2017 σημαντικά κέρδη προ φόρων, ύψους €81 εκατ., τα ασφάλιστρα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά αγγίζοντας €483 εκατ. και οι αποζημιώσεις κυμάνθηκαν στα €252 εκατ. (Life & Non-Life Ελλάδα & Ρουμανία).
Για το 2018, επιμένουμε στην υλοποίηση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας, εστιάζοντας στους ακόλουθους άξονες:
• Συνέχιση της επένδυσης για τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό
• Βέλτιστη και εξισορροπημένη σύνθεση του χαρτοφυλακίου μας, με στόχο τη συνέχιση της κερδοφόρου πορείας μας
• Ενίσχυση της συνείδησης των ασφαλισμένων για τα προϊόντα της σύνταξης
• Συστηματική αξιοποίηση του διευρυμένου δικτύου συνεργατών
• Προσέλκυση νέων ταλαντούχων στελεχών από ένα ευρύ φάσμα κλάδων (όπως ο νέος Chief Technology & Growth Officer)
• Στήριξη της ελληνικής κοινωνίας μέσα από τις κοινωνικές δράσεις για τον πολιτισμό και τους νέους.
Σε τι βαθμό και σε ποιους τομείς ή πεδία συνέβαλλε η Fairfax ως στρατηγικός εταίρος για την ανάπτυξη της Eurolife ERB;
Θεμέλιο για την υγιή ανάπτυξη αποτελούν οι αξίες πάνω στις οποίες χτίζεις· από την πρώτη στιγμή η πλήρης ταύτισή μας με τις αρχές της Fairfax, του να αναπτύσσεσαι δίκαια, φιλικά, με σεβασμό στον άνθρωπο, με επιχειρηματικό πνεύμα αλλά και η διαφύλαξη της οικονομικής ακεραιότητας, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για τις πολιτικές που ακολουθούμε.
Ο νέος μέτοχος φέρνει πολύτιμη τεχνογνωσία, καινοτομία στη διαχείριση, τα εργαλεία, τις λύσεις και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών, λειτουργώντας καταλυτικά στις έως τώρα κατακτήσεις του Ομίλου Eurolife ERB στους τομείς αυτούς.
Μάλιστα από τον Αύγουστο 2016 συμμετέχουμε επίσημα σε όσα όργανα και forum της Fairfax εργάζονται σε τομείς σχεδιασμού ανά- πτυξης νέων προϊόντων και τεχνολογίας, με σκοπό να αξιοποιούμε νέες ιδέες που προκύπτουν σε άλλες χώρες.
“Συμμετέχουμε επίσημα σε όσα όργανα και forum της fairfax εστιάζουν σε τομείς σχεδιασμού και ανάπτυξης νέων προιόντων”
Ο κλάδος επεδίωξε επί δεκαετίες, ανεπιτυχώς, να πείσει τους κυβερνώντες για την ενεργή συμμετοχή της ιδιωτικής ασφάλισης στη μετεξέλιξη του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας. Γιατί ως αγορά δεν αλλάζετε «ρότα», στρέφοντας την προσοχή και κυρίως τα μηνύματά σας στον πολίτη;
Καταρχήν να σας πω ότι όλοι –κράτος και κλάδος– έχουμε ευθύνη να μη μένει εν έτει 2018 κανείς συμπολίτης μας ανασφάλιστος. Έχουμε και άλλες φορές πει ότι την ασφάλεια – για τη σύνταξη, για την υγεία, για το σεισμό – την χρειάζεται πρωτίστως ο οικονομικά αδύναμος. Ως κλάδος εργαζόμαστε συστηματικά και επικοινωνούμε τα μηνύματά μας προς όλες τις κατευθύνσεις προκειμένου κάθε πολίτης να μπορεί να έχει ένα αξιοπρεπές επίπεδο ασφαλιστικής κάλυψης για το παρόν και το μέλλον του.
Πέρα λοιπόν από τις θέσεις που έχουμε διατυπώσει προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις, χτίζουμε δυναμικά τα τελευταία χρόνια και την εξωστρέφεια του κλάδου. Και θεωρούμε ότι θα έχουμε εκπληρώσει στην ουσία το στόχο μας όταν κάθε πολίτης φτάσει στο σημείο να αντιληφθεί ότι όσο απαραίτητο του είναι να ανοίξει έναν τραπεζικό λογαριασμό, άλλο τόσο απαραίτητο του είναι να κάνει ένα αποταμιευτικό πρόγραμμα για τη σύνταξή του, να ασφαλίσει την υγεία του, να προστατεύσει το σπίτι του και την οικογένειά του. Η ασφαλιστική συνείδηση χρειάζεται όμως χρόνο για να χτιστεί και να φτάσει αντίστοιχα επίπεδα με εκείνα των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών, συνεπώς στόχος μας είναι να συνεχίσουμε και να εντείνουμε ως κλάδος την προσπάθειά μας σε αυτή την κατεύθυνση.
Παράλληλα και πρωτίστως, παραμένει καθήκον της πολιτείας να φροντίσει ώστε οι πολίτες να μπορούν να είναι σωστά καλυμμένοι, τουλάχιστον στα βασικά, με την παροχή φορολογικών ή άλλων κινήτρων. Οι λύσεις είναι δοκιμασμένες σε πολλές χώρες, ας αντιγράψουμε και βελτιώσουμε τις καλύτερες.
Ο Κανονισμός περί του GDPR κρύβει ένα διπλό «στοίχημα» για τον κλάδο, αφού θα πρέπει αφενός να διασφαλίσει τα δικά του δεδομένα και αφετέρου να καλύψει ασφαλιστικά τα δεδομένα άλλων εταιρειών. Είναι έτοιμη η αγορά να αντιμετωπίσει τις δύο αυτές προκλήσεις;
Πιστεύω ότι η αγορά συνειδητοποιεί πλέον ότι η εφαρμογή του GDPR αποτελεί μεν μια πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα και μια μεγάλη ευκαιρία. Το κόστος της επένδυσης στην προστασία των προσωπικών δεδομένων μπορεί να ποικίλει αρκετά ανά εταιρεία και εξαρτάται από τα υφιστάμενα δεδομένα και τις πιθανές ανάγκες σε υποδομές.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι το όποιο κόστος αποτελεί μια ουσιαστική επένδυση προκειμένου να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης των πελατών μας παρέχοντάς τους πλήρη προστασία σε κάθε επίπεδο. Ούτως ή άλλως, η αγορά μας με το Solvency II και την εποπτεία της ΤτΕ βρίσκεται σε υψηλότατα επίπεδα αξιοπιστίας και διαφάνειας – πρέπει όμως το μήνυμα αυτό να περάσει στον κόσμο. Σωστά επισημαίνετε ότι παράλληλα εταιρείες, όπως η Eurolife ERB, μπορούν και θα παίξουν ρόλο στις νέες καλύψεις που αναφύονται από τον GDPR.
Θα προκαλέσει ανατροπές η IDD στα δίκτυα διαμεσολάβησης;
Και στην περίπτωση της IDD υπάρχουν αρκετές προκλήσεις, κυρίως ως προς τη διαχείριση και το κόστος, αλλά και ευκαιρίες. Καταρχήν, το νέο θεσμικό πλαίσιο οδηγεί σε περαιτέρω εξορθολογισμό της αγοράς, τόσο από την πλευρά των ασφαλιστικών, όσο και της διαμεσολάβησης, γεγονός που σε κάθε περίπτωση λειτουργεί θετικά για τον ίδιο τον ασφαλισμένο. Μέσω της IDD για παράδειγμα, θα μπορέσει να γίνει μια εκ βάθρων αναθεώρηση του τρόπου επικοινωνίας και των πληροφοριών που διατίθενται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις προς τους πελάτες τους (υποψήφιους και υφιστάμενους) και από και προς τα δίκτυα διανομής των προϊόντων τους από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές προς τους πελάτες τους. Στόχος φυσικά είναι να διασφαλιστεί ότι τα ασφαλιστικά προγράμματα που τους προσφέρονται εξυπηρετούν σε συνεχή βάση, δηλαδή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής των προϊόντων, αυτές τις ανάγκες. Πρέπει πάντως να θυμόμαστε ότι σε όλα κριτήριο είναι η προστιθέμενη αξία σε αυτό που προσφέρουμε στον πελάτη.
Τα προϊόντα της Eurolife στη Ζωή, όπως η ΜΟΑ και τα συνταξιοδοτικά σας προγράμματα, διαφέρουν κατά πολύ στις παροχές τους αλλά και στο κόστος τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για πόσο καιρό ακόμα σκοπεύετε να τα διατηρήσετε; Θα κινηθείτε παρομοίως και σε άλλους κλάδους;
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Eurolife ERB είναι η ισορροπημένη του σύνθεση, η οποία μας διαφοροποιεί από την υπόλοιπη αγορά. Αυτό είναι άλλωστε και η καλύτερη απόδειξη ότι είμαστε σε θέση να καλύψουμε σφαιρικά και ολοκληρωμένα το σύνολο των αναγκών των πελατών μας. Παράλληλα, θεωρούμε ότι ως κορυφαίος ασφαλιστικός Όμιλος οφείλουμε όχι μόνο να προσφέρουμε προϊόντα τα οποία είναι υποχρεωμένοι να έχουν οι ασφαλισμένοι (όπως η ασφάλιση αυτοκινήτου ή κατά περίπτωση η ασφάλιση κατοικίας), αλλά να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες και σε προϊόντα που εξασφαλίζουν το μέλλον τους (π.χ. συνταξιοδοτικά), την υγεία τους αλλά και άλλες καλύψεις που γεννά η εποχή (π.χ. POS). Το 2017 επικεντρωθήκαμε σε προϊόντα αποταμίευσης, υγείας και σε κατηγορίες γενικών ασφαλίσεων εκμεταλλευόμενοι τόσο την τεχνογνωσία των μετόχων μας όσο και τις συνθήκες της αγοράς.
Στα συνταξιοδοτικά/αποταμιευτικά προγράμματα προχωρήσαμε σε ανανέωση των υφιστάμενων λύσεων που προσφέρουμε, με προσθήκη νέων, δημιουργώντας έτσι την πιο πλήρη γκάμα στην αγορά. Έτσι οι ασφαλισμένοι στη Eurolife ERB έχουν στη διάθεσή τους 10 διαφορετικά προγράμματα, κάποια από τα οποία εστιάζουν περισσότερο στη σύνταξη, άλλα στην επένδυση και άλλα στη δημιουργία κεφαλαίου. Ένας εξίσου σημαντικός κλάδος στον οποίο έχουμε εστιάσει είναι και εκείνος των ομαδικών ασφαλίσεων, κυρίως όσον αφορά εκείνες που περιλαμβάνουν και συνταξιοδοτικά προγράμματα, διευρύνοντας τις επιλογές για εργοδότες και εργαζόμενους. Τέλος, στα προγράμματα υγείας, έχουμε προχωρήσει σε επικαιροποίηση των καλύψεων, προσφέροντας και εδώ περισσότερες επιλογές. Συνολικά λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η έμφαση για εμάς δίνεται στην οικογένεια και την επιχειρηματικότητα.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Μάιος 2018