Σε υπηρεσίες τηλειατρικής στράφηκαν στην περίοδο της πανδημίας οι πολίτες προκειμένου να καλύψουν ιατρικές ανάγκες για προβλήματα υγείας, χρόνια νοσήματα αλλά και τον covid-19.
της Βίκυς Γερασίμου
Όπως αποκαλύπτεται από την έρευνα της Eurofound στοιχεια της οποίας δημοσιεύνται στο «Health at a Glane 2021» στις 22 ευρωπαϊκές χώρες του ΟΟΣΑ, σχεδόν οι μισοί ενήλικες καταναλωτές την περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2021 έλαβαν ιατρικές συμβουλευτικές υπηρεσίες από γιατρό είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω τηλεφώνου. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 38,3% από 29,7% τον Ιούλιο-Ιούνιο του 2020 που είχε διεξαχθεί αντίστοιχη μελέτη.
Η μελέτη στοχευμένα έγινε κοντά στο πρώτο lockdown που έγινε παγκοσμίως το 2020 και εν συνεχεία μέσα στο 2021 όταν οι χώρες πλέον βρίσκονταν σε μία νέα κανονικότητα με τη λήψη περιορισμών και μέτρων. Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη στις 27 χώρες της ΕΕ ο μέσος όρος χρήσης της τηλε-υγείας τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2020 ήταν 28,7% και έφτασε το 38,6% τον Ιούνιο – Ιούλιο του 2021.
Η μεγαλύτερη αύξηση στην χρήση υπηρεσιών υγείας μέσω διαδικτύου και τηλεφώνου σημειώνεται στην Ισπανία που από 48,2% φτάνει στο 71,6% και στη Σλοβενία από 44,5% φτάνει στο 65,4%.
Στην Αυστραλία, ένας στους επτά ενήλικες τον Απρίλιο του 2021 είχε χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία τηλευγείας (συμπεριλαμβανομένης της online κρατήσεων, ηλεκτρονικών συνταγών και παροχής συμβουλών σε πληροφορίες υγείας στο διαδίκτυο) τις τέσσερις προηγούμενες εβδομάδες (Australia Bureau of Statistics, 2021[137]). Στην Κόστα Ρίκα, το ένα τρίτο των ραντεβού το 2020 πραγματοποιήθηκε μέσω έξυπνης συσκευής με παρόμοιο ποσοστό (34%) να αναφέρεται στους πρώτους οκτώ μήνες του 2021.