Τα τελευταία χρόνια τα site των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν εξελιχθεί από απλές online βιτρίνες των υπηρεσιών τους, των προγραμμάτων τους και των δημόσιων στοιχείων που πρέπει να έχουν αναρτημένα, σε multifunctional portals τόσο για τους συνεργάτες τους όσο και για τους ασφαλισμένους τους.
γράφει ο Νίκος Μωράκης
Πλέον, οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές – συνήθως των agency systems – μπορούν μέσα από την ιστοσελίδα της Ασφαλιστικής τους εταιρείας να αποκτήσουν πρόσβαση στο back office λογισμικό μέσα από το οποίο μπορούν να παρακολουθούν την παραγωγή τους, τους στόχους τους, την εξέλιξη των υπο έγκριση συμβολαίων τους και των αποζημιώσεων των πελατών τους. Πραγματικά χρηστικά εργαλεία τα οποία επί της ουσίας λειτουργούν ως το portable γραφείο του Ασφαλιστή.
Από την άλλη πλευρά, οι ασφαλισμένοι μπορούν (συνήθως) μέσω της ιστοσελίδας της ασφαλιστικής ή σχετικής εφαρμογής, να έχουν σε ηλεκτρονική μορφή το συμβόλαιο μαζί τους όπου και να βρίσκονται, να υπολογίζουν τη ιδιωτική σύνταξή τους, το κόστος ασφάλισης της κατοικίας τους & του αυτοκινήτου τους, αλλά και να ενημερώνονται για τα τελευταία νέα, για ασφαλιστικά tips & tricks και για την ερμηνεία των όρων των συμβολαίων τους μέσα από τα blog των Ασφαλιστικών.
Γνωρίζοντας τα παραπάνω, και με αφορμή την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Πίστης ότι ανανέωσε την ιστοσελίδα της, μπήκα να ψάξω πέρα από το ωραίο και μοντέρνο interface της, τι άλλο μπορεί να κάνει.
Surfing @europaikipisti.gr
To πρώτο test με την αναμενόμενη επιτυχία ήταν το κατά πόσο η ιστοσελίδα είναι responsive. Aν προσαρμόζεται δηλαδή και είναι προσβάσιμη από όλες τις φορητές συσκευές (tablet, smartphone, desktop).
Οι αμέσως επόμενες, βασικές ρυθμίσεις, που προφανώς και έχει η ιστοσελίδα ήταν η λεπτομερής και διαφανής ενημέρωση για τη χρήση cookies ζητώντας από τον επισκέπτη να συνεναίσει ή όχι για τη χρήση τους αλλά και η ασφάλεια της ιστοσελίδας με χρήση πρωτοκόλλου ασφαλείας για τις συναλλαγές.
Οι πρώτες επιλογές που δίνονται στον επισκέπτη με το που μπει στην ιστοσελίδα είναι δύο:
- Η μια αφορά την παρουσίαση της αποστολής και του στόχου της Ευρωπαϊκής Πίστης ενώ
- η δεύτερη ενημερώνει το χρήστη για τo πρόγραμμα του Ασφαλιστικού Γονέα. Τη χρησιμότητά του, ποιος μπορεί να κάνει χρήση της υπηρεσίας, πώς λειτουργεί, τα οφέλη συμμετοχής στο πρόγραμμα και ποιες είναι οι συνεργαζόμενες εταιρείες. Επίσης, για να γίνει ακόμα πιο κατανοητή η αξία του συγκεκριμένου αφιλοκερδούς προγράμματος, στο τέλος της σελίδας υπάρχει η διαδραστική επιλογή ο οποιοσδήποτε να βάλει τα σταθερά μηνιαία έξοδά του ανά κατηγορίες (super market, καύσιμα κ.λπ.) προκειμένου να υπολογίσει τη μείωση που θα μπορούσε να έχει στα ασφάλιστρά του.
Γυρνώντας στην αρχική σελίδα και σκρολάροντας προς τα κάτω, η Ευρωπαϊκή Πίστη παρουσιάζει τα προγράμματα που προσφέρει, τα αγαθά που μπορεί να καλύψει αλλά και τους ηλεκτρονικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξυπηρετήσει τις συναλλαγές με τους Ασφαλισμένους της είτε αυτό αφορά πληρωμή, είτε παραλαβή εγγράφων.
Τέλος, φτάνοντας στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας παρουσιάζονται “δυναμικά” μερικά ποσοτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Ευρωπαϊκή Πίστη – όπως ο μηδενικός δανεισμός της, το ύψος των αποζημιώσεων που έδωσε το 2019 (102.20 εκατ. ευρώ) και το μέγεθος των συμβολαίων της (648.580).
Πριν το footer της σελίδας, ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί για όλα τα Δελτία Τύπου που δημοσιεύει η Ασφαλιστική αλλά και να διαβάσει σε flipping book μορφή το περιοδικό επικοινωνίας “VISION” με τους συνεργάτες αλλά και τους ασφαλισμένους της.
Όπως ανέφερα στον πρόλογό μου, πάνω δεξιά η ιστοσελίδα έχει ειδική επιλογή για τους συνεργάτες προκειμένου με τους κωδικούς τους να συνδεθούν στην πλατφόρμα “my policy”, να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό webinar μέσω του iLearn και να μάθουν περισσότερα αν πρόκειται για νέο συνεργάτη.
Πέρα όμως από όλες αυτές τις λεπτομέρειες της νέας ιστοσελίδας, η υπηρεσία που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση “κρυβόταν” στην επιλογή “θέλω να εξασφαλίσω” μέσα από την οποία ο επισκέπτης μπορεί να υπολογίσει χωρίς δεσμεύσεις και κοινοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων τη σύνταξη που θα ήθελε να έχει όταν συνταξιοδοτηθεί. Βάζοντας την ηλικία του, την ηλικία στην οποία θέλει να συνταξιοδοτηθεί και το ύψος της σύνταξης που θα ήθελε να λαμβάνει, η εφαρμογή υπολογίζει αυτόματα το ύψος του ασφαλίστρου που διαμορφώνεται. Αν δε, ο επισκέπτης θέλει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο ύψος του κόστους μηνιαίων ασφαλίστρων η εφαρμογή ζητάει αν το ασφάλιστρο επιθυμεί να είναι σταθερό για όλη τη διάρκεια του συμβολαίου ή με ετήσια αναπροσαρμογή. Στη συνέχεια ρωτάει κάθε πότε βολεύει να το πληρώνει, το ΑΦΜ του, αν θέλει να συμμετέχει στο πρόγραμμα του Ασφαλιστικού Γονέα και τέλος βασικά ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία προκειμένου ένας εξειδικευμένος Ασφαλιστικός Σύμβουλος σε δεύτερο χρόνο να επικοινωνήσει μαζί του για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Η ίδια εφαρμογή, με παρόμοια βήματα, λειτουργεί και για τον υπολογισμό των ασφαλίστρων στην προστασία κατοικίας. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βάλει τα τετραγωνικά μέτρα της κατοικίας που θέλει να ασφαλίσει, το είδος της οικοδομής (αν είναι δηλαδή διαμέρισμα, μονοκατοικία ή μεζονέτα) και την κάλυψη που θέλει (κτίριο, περιεχόμενο ή και τα δύο). Η εφαρμογή αυτόματα υπολογίζει το ύψος του ασφαλίστρου. Αν δε ο επισκέπτης θέλει μεγαλύτερη ακρίβεια στην τιμή μπορεί να ακολουθήσει παρόμοια βήματα με αυτά στον υπολογισμό της σύνταξής του με σκοπό ξανά ένας επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος συνεργάτης της Ευρωπαϊκής Πίστης, να επικοινωνήσει μαζί του.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική εμπειρία η οποία δίνει την επιλογή στον ενδιαφερόμενο, από την άνεση του σπιτιού του ή της κινητής συσκευής του, να απομυθοποιήσει το κόστος ασφάλισης σε αυτές τις υπηρεσίες. Μια ημιμάθεια που υπάρχει και συνήθως φοβίζει τον κόσμο ή τον αποτρέπει από το να ρωτήσει περισσότερα σχετικά με τις επιλογές που έχει στην πρόληψη και την αποταμίευση.