Ζήτημα διαφάνειας και επί ίσοις όροις ανταγωνισμού θέτουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές όσον αφορά την πώληση ασφαλιστηρίων συμβολαίων από τα τραπεζικά ιδρύματα. To θέμα που εγείρεται είναι κατά πόσο υπάρχει διαφάνεια στα συμβόλαια που προωθούνται από όλες τις πλευρές και πώς μπορεί κανείς να ελέγξει εάν ο εκάστοτε τραπεζικός υπάλληλος που προωθεί ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα φέρει και την εκ του νόμου υποχρεωτική πιστοποίηση για να το κάνει.
της Βίκυς Γερασίμου
Και κατ’ επέκταση κατά πόσο θα έπρεπε ή όχι να υπάρχει από τους εν δυνάμει καταναλωτές πρόσβαση στα ονόματα των υπαλλήλων των τραπεζών που έχουν τα νομικά εχέγγυα για να ασκήσουν δραστηριότητα στον ασφαλιστικό κλάδο. Άραγε πρέπει ο πελάτης της τράπεζας να έχει γνώση για το αν μιλάει ή όχι με έναν πιστοποιημένο επαγγελματία;
Στα τέλη του Μαρτίου το ΕΕΘ έστειλε στην εποπτική αρχή επιστολή στην οποία μεταξύ άλλων ζητούσε να μάθει πώς καταγράφονται οι υπάλληλοι, εάν υπάρχουν καταχρηστικές πρακτικές και παραβάσεις και εάν έχουν επιβληθεί από την ΤτΕ πρόστιμα.
Στις 4 Απριλίου η Τράπεζα της Ελλάδος απάντησε (μέσω επιστολής την οποία και θα δείτε συνημμένη παρακάτω) στα ερωτήματα σχετικά με το αν έχουν καταγραφεί παραλείψεις ή παράνομες συμπεριφορές με τη φράση ότι τα ζητήματα αυτά εμπίπτουν στην τήρηση “επαγγελματικού απορρήτου”.
Δείτε εδώ την απάντηση της ΤτΕ