Του Jack Welch, πρώην CEO της G.E.
1. Τι να Προσέχετε πάνω απ’ όλα ως CEO.
– Την Ικανοποίηση του Πελάτη.
– Tην Ικανοποίηση του Εργαζόμενου.
– Την Ικανοποίηση των Μετόχων.
2. Χτίστε Εμπιστοσύνη. Αυτή Είναι… η Δουλειά σας. Ό,τι κάνετε επικεντρώνεται στο Χτίσιμο της Αξιοπιστίας σας και της Προβλεψιμότητάς σας ως CEO. Τα στοιχεία αυτά ενισχύονται από την Ακεραιτότητά σας. Η Ακεραιότητά σας ενισχύει την Αξιοπιστία σας και την Εμπιστοσύνη των Ανθρώπων σας στο Πρόσωπό σας.3. Παραχωρήστε Ελευθερία στους Ανθρώπους Σας… Πάντα με κάποιον… ‘Ελεγχο. Πρέπει ωστόσο να την παραχωρείτε τόσο άφθονα όσο δεν το Ονειρευτήκατε Ποτέ! Μάθετε να τους Εμπιστεύεστε. Αξίζουν πολύ περισσότερο από ό,τι νομίζετε!
4. Επιβραβεύστε όταν οι Άνθρωποί σας εκπληρώνουν τους Στόχους τους, όταν Επιτυγχάνουν το Παραμικρό. Η Ειλικρινής, Ισορροπημένη Αναγνώριση Δίνει Ζωή. Δίνει Χαρακτήρα. Ενισχύει το Αίσθημα του «Ανήκω»!
5. Οι Αριθμοί Δεν Είναι Αρκετοί. Οι αριθμοί δεν είναι το Όραμα! Είναι το Προϊόν. Δε Μιλάμε ποτέ για Αριθμούς. Μιλάμε για Ανθρώπους που τα Δίνουν Όλα για την Εταιρεία τους, για την Ομάδα τους! Για τον Αρχηγό τους, όταν βέβαια τον «Παραδέχονται»!
6. Αφιερώστε Περισσότερο Χρόνο Στη Βελτίωση του «Ταλέντου». Στις περισσότερες εταιρείες η Διαδικασία Αξιολόγησης του «Ταλέντου» είναι μια… Φάρσα. Στην General Electric ο Jack Welch και οι δύο κορυφαίοι Διευθυντές Προσωπικού του επισκέπτονταν χωριστά το κάθε τμήμα για μια μέρα, προκειμένου να Αξιολογήσουν Προσωπικά τους 20 έως 50 Κορυφαίους Εργαζόμενους! Η Διαδικασία Αξιολόγησης «Ταλέντου»… στην G.E. έχει την ίδια Αξία, Ένταση και Προσοχή όσο έχει η Διαδικασία του… Προϋπολογισμού της Εταιρείας! (McKinsey’s Ed Michaels, στο βιβλίο του «The War for Talent».)
7. «Δίκαιος» δε Σημαίνει «Το Ίδιο»! Ο καθένας θα πρέπει να Εισπράττει τη «Δική του Δίκαιη Μεταχείριση». Είτε είναι Θετική ή Αρνητική. Μια Αρνητική παρατήρηση μπορεί σε κάποιο άτομο να αντιμετωπιστεί με ένα ελαφρύ σήκωμα των ώμων και σε ένα άλλο να δημιουργήσει σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα να χάσει τον ύπνο του για μία εβδομάδα! Το ίδιο ισχύει και με την Αναγνώριση. Μερικοί την αναζητούν, μερικοί άλλοι την αντιμετωπίζουν ως «υστερόβουλη κολακία»!
8. Ενθαρρύνετε τη συνεχή Διακίνηση Ιδεών μεταξύ των Ανθρώπων σας. Στις τριμηνιαίες συναντήσεις του Ομίλου ο J. Welch επέμενε να συναντιούνται όλοι οι Ηγέτες των επιχειρήσεων της G.E. και να μοιράζονται τις καλύτερες Πρακτικές Ιδέες τους. «Παίρνουμε το καλύτερο από όλους και το χρησιμοποιούμε».
9. Να Επικοινωνείτε με τους Πελάτες σας πιο Συχνά! Ο J. Welch δεν παρέλειπε να συναντά προσωπικά τους κυριότερους πελάτες του Ομίλου G.E. κάθε άνοιξη και φθινόπωρο. Σημείωνε τις περισσότερες Ιδέες τους και τις ελάμβανε πολύ σοβαρά υπόψη όταν συζητούσε με τα Στελέχη του δύο φορές το χρόνο!
10. Μη Διστάζετε. Κάντε το Άλμα! Να… Μετανιώνετε σπάνια όταν Κάνετε Κάτι, αλλά να Μετανιώνετε πολύ πιο συχνά όταν ΔΕΝ Κάνετε Κάτι Αρκετά Γρήγορα. Στην Ιστορία των Ηγετικών Αποφάσεων των μεγάλων Ηγετών έχει αποδειχτεί ότι Πέτυχαν αυτοί που Έπαιρναν Αποφάσεις πιο γρήγορα από αυτούς που Αποφάσιζαν… να το σκεφτούν λίγο ακόμα!
Τέλος, το βασικό Μήνυμα του J. Welch προς τους CEO των συγγενικών Εταιρειών του Ομίλου ήταν πάντα το εξής: «Μάθετε να Εμπιστεύεστε τους Ανθρώπους σας, αφού τους έχετε πρώτα δοκιμάσει αρκετά. Αυτό θα σας βοηθήσει να «Διευθύνετε Λιγότερο» και να κερδίζετε περισσότερο Χρόνο για να Λειτουργείτε Περισσότερο Στρατηγικά & Επιτελικά και να διακρίνετε τους Στόχους σας πέρα από το Όραμα. Το Στρατηγικό Μάνατζμεντ είναι πολύ πιο χρήσιμο από το Λειτουργικό. Δεν πρέπει να Αναλώνεστε στη Λειτουργική Καθημερινότητα, γιατί αποκαλύπτετε την Αδυναμία σας να προσελκύετε και να Διατηρείτε Ικανά Στελεχη και επιπλέον προβάλλετε μεγάλες Ανασφάλειες, που δε συνάδουν με τα καθήκοντα ενός CEO!
O J. Welch χαρακτηρίστηκε από πολλούς καθηγητές του Μάνατζμεντ ως «Ο Μάνατζερ του Αιώνα»!