Σε νέο γύρο ψηφοποίησης των συναλλαγών του ΕΦΚΑ αναμένεται να προχωρήσει η επόμενη κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, θα “τρέξει” η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ -που τώρα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους- σε μια ενιαία ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα συνδέεται με το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), επιτρέποντας την ακόμα ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
Θα “τρέξει” παράλληλα, η υλοποίηση του έργου της ψηφιοποίησης του ασφαλιστικού βίου όλων των εργαζομένων (καθώς αυτή τη στιγμή τα ένσημα έχουν ψηφιοποιηθεί από το 2002 και εφεξής, ενώ τα παλαιότερα είναι ακόμα σε έγχαρτη μορφή).
Και αυτό την ώρα που 5,6 εκατ. κλήσεις πολιτών έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους 21 μήνες μέσα από το 1555.
Εξάλλου, Ο ΕΦΚΑ πλέον διαθέτει πάνω από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες (35 εκ των οποίων τέθηκαν σε λειτουργία τα τελευταία 2,5 χρόνια),μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 230 εκατ. συναλλαγές.
Οι επόμενες δράσεις θα είναι οι εξής:
– Ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε ο ΕΦΚΑ να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα και με λιγότερη “χαρτούρα”.
– Ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002.
– Διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον ΕΦΚΑ- Πρόγραμμα “ΑΡΙΑΔΝΗ”: Οι ελεγκτές του ΕΦΚΑ θα μπορούν- σε πραγματικό χρόνο- να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, την μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζόμενου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί στη πηγή η εισφοροδιαφυγή και τα έσοδα του ΕΦΚΑ θα αυξηθούν, με μια ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση που έρχεται να πλαισιώσει την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
-Υλοποίηση 15 νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσα στους επόμενους 15 μήνες που θα συνδυαστεί με σταδιακή κατάργηση 10 συναλλαγών που γίνονται με φυσικό τρόπο στα γκισέ του Φορέα, όπως έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, και έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης, οι οποίες θα γίνονται εφεξής ηλεκτρονικά.
Μεταξύ των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι οποίες βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή ξεχωρίζουν:
– Ηλεκτρονική Αίτηση Προκαταβολής Σύνταξης. Η υπηρεσία ψηφιακής αίτησης χορήγησης προκαταβολής έναντι της μελλοντικής σύνταξης, αφορά τα πρόσωπα που υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης στον e-ΕΦΚΑ, συμπεριλαμβανομένου του π. ΝΑΤ, εξαιρουμένων των προσώπων που δικαιούνται ή λαμβάνουν προκαταβολή σύνταξης κατά το άρθρο 57Α του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων.
– Αίτηση αξιολόγησης και πιστοποίησης αναπηρίας (Κε.Π.Α.).
– Η ηλεκτρονική υπηρεσία “Μάθε πού Ανήκεις” επιτρέπει την άμεση και έγκυρη ενημέρωση των ασφαλισμένων σχετικά με την Τοπική Διεύθυνση στην οποία ανήκουν.
-Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μία σύγχρονη εφαρμογή, η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ σε “πραγματικό χρόνο”, καθώς υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.
– e-ΕΦΚΑ Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης / κλείσιμο ραντεβού.
– MyEFKA Live. Πρόκειται για διαδικασία τηλεδιάσκεψης με υπηρεσιακή δομή του e-ΕΦΚΑ.
Αυτές, όμως, δεν είναι οι μόνες. Ακολούθως αναφέρονται οι ηλεκτρονικές υπηρεσιές για κάθε μία κατηγορία συναλλασομένων με τον e-ΕΦΚΑ.