“Οι καιροί ου μενετοί”, “Πάντα εκκαλύπτων ο χρόνος εις το φως άγει”, “Χρόνου φείδου” και δεκάδες άλλα αποφθέγματα, έχουν παραφραστεί και συμπεριληφθεί στα διάφορα βιβλία των γκουρού του management. Και όλα μιλούν για το ίδιο πράγμα.
Για τον προγραμματισμό και την καλή διαχείριση του χρόνου μέσα στην ημέρα. Γιατί εσείς ελέγχετε τον χρόνο! Και όχι ο χρόνος εσάς.
Τα πέντε οφέλη ενός προγραμματισμού
- Ο προγραμματισμός είναι ένας οδηγός για το μέλλον.
- Ο προγραμματισμός απαιτεί να παίρνετε αποφάσεις που αφορούν καταστάσεις πριν αυτές γιγαντωθούν.
- Ο προγραμματισμός καθιερώνει διαδικασίες και στρατηγικές ανεξάρτητες από οποιαδήποτε κατάσταση.
- Ο προγραμματισμός καθιερώνει προτεραιότητες.
- Ο προγραμματισμός προσδιορίζει ξεκάθαρα το που βρίσκεστε, το που θέλετε να φτάσετε, και το πώς θα φτάσετε εκεί.
Βασικές αρχές προγραμματισμού:
- Επιμέρους εργασίες: Σε κάθε τι που καταπιάνεστε, θα πρέπει να παρέχετε τον απαραίτητο χρόνο και να το υλοποιείται στον κατάλληλο χρόνο.
- Σιωπή: Αποφεύγετε τις άσκοπες συζητήσεις. Μην μιλάτε παρά μόνο αν πρόκειται να ωφελήσετε άλλους ή τον εαυτό σας.
- Τάξη: Δώστε σε όλα τα πράγματα γύρω σας την θέση τους
- Αποφασιστικότητα: Αγνοείστε ότι πρέπει να αγνοηθεί και εκτελέστε άμεσα εκείνα που πρέπει και επείγουν.
- Επιμέλεια: Μην σπαταλάτε τον χρόνο σας, να ασχολείστε πάντα με κάτι χρήσιμο και ουσιώδες που προάγει την εργασία σας. Περιορίστε κάθε άλλη άσκοπη δραστηριότητα.
Ενώ αληθεύει ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά συστήματα προγραμματισμού, υπάρχουν ορισμένες βασικές αρχές οι οποίες είναι κοινές στα περισσότερα από αυτά:
Εκτίμηση: Εκτιμήστε τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία της οργάνωσής σας σε σχέση με την αγορά και τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας τις επιδόσεις σας σε πωλήσεις, έσοδα και πάγια έξοδα.
Σχεδιασμός: Βασίστε τον προγραμματισμό σας, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, πάνω σε τεκμηριωμένες υποθέσεις για την κατάσταση της αγοράς μετά από ένα, δύο και πέντε χρόνια.
Στόχοι: Θέστε λογικούς, επιτεύξιμους, αλλά και προκλητικούς στόχους πώλησης.
Σχέδια δράσης: Καθορίστε συγκεκριμένες στρατηγικές για να επιτύχετε τους στόχους σας.
Αρχεία: Καταγράφετε τα σχέδια σας και την πρόοδό σας για την επίτευξή τους.
Ελαστικότητα: Τα σχέδιά σας δεν είναι ανελαστικά. Αναπτύσεστε όταν είστε σε θέση να αντιμετωπίζετε νέες αρχές και καταστάσεις.
Δέσμευση: Τα σχέδια επιτυγχάνουν καλύτερα όταν ολόκληρο το δυναμικό των πωλήσεων – εσείς, οι πωλητές σας και οι υπάλληλοί σας- νιώθουν δεσμευμένοι απέναντι σε αυτά.
Ελεγχος: Ο προγραμματισμός είναι πλήρης μόνο όταν υπάρχουν σημεία αναφοράς μέσα στη διαδικασία, ώστε να σας βοηθούν να ελέγχετε ότι η πρόοδός σας είναι σταθερή και η διεύθυνσή σας σωστή.
Υ.Γ. Να θυμάστε: Ο προγραμματισμός δεν οδηγεί απαραίτητα στην επιτυχία, αλλά ο προγραμματισμός αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας και κάνει την επίτευξή της ευκολότερη. Εκτιμάται ότι μια καλά προγραμματισμένη δραστηριότητα, μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο ένα τρίτο του χρόνου που ενδεχομένως να χρειάζονταν αλλιώς.
Και αυτός ο χρόνος ίσως είναι καθοριστικός για την εργασία σας ή για τους ανθρώπους σας…
Mην τους αμελείτε, θέλουν κι αυτοί τον χρόνο τους!