To κείμενο που ακολουθεί είναι αναδημοσίευση από το Blog της ERGO:
Ο φόβος κάθε οδηγού… Οδηγούμε αμέριμνα και ξαφνικά βλέπουμε τη βελόνα του θερμομέτρου να έχει ανέβει πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα. Τι πρέπει να κάνουμε; Δεν χρειάζεται να πανικοβληθούμε, αρκεί να αντιδράσουμε σωστά..
Γιατί υπερθερμαίνεται ο κινητήρας;
Ο κινητήρας παράγει αρκετές θερμίδες και το ψυγείο αναλαμβάνει να τις διαχέει στο περιβάλλον. Αυτό έχει αποτέλεσμα η θερμοκρασία του κινητήρα να βρίσκεται στη ζώνη ισορροπίας, στη ζώνη εύρυθμης λειτουργίας. Οπότε, αν ο κινητήρας παράγει περισσότερες θερμίδες από το κανονικό ή το ψυγείο διαχέει λιγότερες, η θερμοκρασία θα βγει από τη ζώνη αυτή. Αν φτάσει τους 103°C (σημείο βρασμού του ψυκτικού υγρού), ο κινητήρας υπερθερμαίνεται.
Ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουμε μόλις αντιληφθούμε τη βελόνα του θερμόμετρου να έχει ξεπεράσει τα φυσιολογικά επίπεδα;
1. Μειώνουμε ταχύτητα
Επιβραδύνουμε στα 80 km/h. Ο άμεσος στόχος είναι η σταθεροποίηση της βελόνας ή ακόμα και να αρχίσει να κατεβαίνει. Μετριάζοντας τις στροφές, ο κινητήρας καταπονείται λιγότερο, κάτι που μειώνει την παραγωγή θερμίδων και ως εκ τούτου επιτρέπει στο ψυγείο να «αναπνέει» καλύτερα. Εάν η βελόνα παραμένει ψηλά, το πρόβλημα είναι άλλο: Διαρροή, κομμένος ιμάντας…
2. Ανάβουμε το καλοριφέρ
Επιλέγοντας τα επίπεδα της θέρμανσης και του ανεμιστήρα στο max, αντλούμε πρόσθετες θερμίδες από τον κινητήρα μέσω του ψυγείου θέρμανσης προς την καμπίνα. Μπορεί να ζεσταθούμε υπερβολικά, αλλά αυτή είναι η «θυσία» που πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε εκεί που χρειάζεται χωρίς να «σπάσει» ο κινητήρας. Μπορούμε να ανοίξουμε διάπλατα τα παράθυρα και να πιούμε κάτι δροσιστικό.
3. Κάνουμε μία στάση
Ένα μοτέρ που ζεσταίνεται θα έχει την τάση να υπερθερμαίνεται σε μεγάλες ανηφόρες ή παρατεταμένες ανηφορικές διαδρομές. Ανεβαίνοντας σε ένα βουνό, για παράδειγμα. Μπορεί επομένως να είναι χρήσιμο να σταματήσουμε (και να ανοίξουμε το καπό) πριν η βελόνα πλησιάσει την κόκκινη ζώνη για να επιτρέψουμε στον κινητήρα να κρυώσει. Θα συντομεύσουμε τη διαδικασία ψεκάζοντας το ψυγείο με κρύο νερό, το οποίο θα βελτιώσει την ανταλλαγή θερμότητας ανάμεσα στις ψύκτρες και στον αέρα του περιβάλλοντος. Προσοχή, ποτέ δεν πρέπει να ρίχνουμε νερό πάνω στον κινητήρα.
Το πρόβλημα αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Εφόσον, όμως, αναγνωρίσουμε αυτό το πρόβλημα εγκαίρως, μπορούμε και να το αντιμετωπίσουμε καλύτερα. Εάν τα σχετικά όργανα δείχνουν ότι ο κινητήρας έχει υπερθερμανθεί, τότε επιτρέπεται να οδηγήσουμε το όχημά μας μόνο σε μικρή απόσταση. Παράλληλα, η απόσταση που μπορούμε να διανύσουμε εξαρτάται από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το φορτίο του οχήματος και το έδαφος.
Εάν επιμένει η ένδειξη στα «κόκκινα», τότε θα πρέπει να σταματήσουμε το όχημά μας σε ασφαλές σημείο και να σβήσουμε αμέσως τον κινητήρα. Αν βγαίνουν καπνοί από το χώρο του κινητήρα, τότε θα πρέπει να ανοίξουμε με μεγάλη προσοχή το καπό για να φύγουν οι καπνοί. Σε αυτή την περίπτωση, καλό θα είναι να καλέσουμε οδική βοήθεια ώστε να μετακινηθούμε με ασφάλεια και να αποφύγουμε κάθε πιθανότητα να προκληθεί σοβαρή ζημιά στον κινητήρα.
Σε περίπτωση που χρειαστεί η οδική βοήθεια, η ERGO Ασφαλιστική, αντιλαμβανόμενη πλήρως τις ανάγκες των πελατών της, δημιούργησε τη σύγχρονη και καινοτόμα εφαρμογή ERGO forMe που δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους της να καλέσουν οδική βοήθεια απευθείας από το κινητό τους με ένα κλικ ενώ με τη χρήση geolocation στέλνουν την ακριβή τοποθεσία τους με ελάχιστα κλικ χωρίς να χρειαστεί επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο. Παράλληλα, παρακολουθούν την πορεία του γερανού και ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο που θα χρειαστεί για να έρθει στο σημείο.