Μόνο με εφαλτήριο τη δημιουργία υπηρεσιών ουσίας –σε επίπεδο εξυπηρέτησης και προϊόντων– θα διαμορφωθούν τα επόμενα χρόνια νέες τάσεις και θα διευρυνθεί η πίτα στην ασφαλιστική αγορά. Όσοι υιοθετήσουν νέα εγχειρήματα θα μπορέσουν να δρέψουν καρπούς έχοντας διαφοροποιήσει την «εικόνα» και τα προϊόντα τους.
Μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας που έχουν πλέον αποδεδειγμένα ένα ευρύτατο πεδίο εφαρμογής στην ιδιωτική ασφάλιση όσο και μέσα από νεοφυείς επιχειρήσεις και νέες ιδέες, η αγορά θα προσελκύσει ανθρώπους με όραμα και διάθεση να θέσουν το δικό τους λιθαράκι στην αλλαγή που θα φέρει αποτελέσματα.
Αυτοί θα αντιληφθούν με ποια μεθοδολογία θα κάνουν τη διαφορά και θα μπορέσουν να «ανοίξουν» νέους διαύλους για πελατολόγια στη γενιά των millenials. Από το Insurance Analytics και την τεχνολογία του blockchain μέχρι την αξιοποίηση του ιατρικού τουρισμού, την άμεση δήλωση ατυχήματος και την ενοποίηση πελατολογίων με άλλους κλάδους, οι ιδέες που υπάρχουν και μπορούν να στηρίξουν την ασφαλιστική βιομηχανία είναι αναμφίβολα πολλές.
Πολλές από αυτές θα δοκιμαστούν και πολλές θα αποτύχουν. Κάποιες όμως θα ευοδωθούν και θα ανοίξουν νέους δρόμους. Και εδώ έγκειται το στοίχημα για αυτούς που έχουν τη διορατικότητα και την ικανότητα να διακρίνουν τις προσπάθειες που ενδέχεται να αποδώσουν και να τις αξιοποιήσουν προς όφελός τους. Η ασφαλιστική αγορά έχει ήδη πραγματοποιήσει ένα μεγάλο κύκλο αλλαγής.
Οι κανόνες στη φερεγγυότητα άλλαξαν, τα προϊόντα άλλαξαν και αλλάζουν ακόμα, η τεχνολογία αρχίζει να παίζει ουσιαστικό πλέον ρόλο στο τρίπτυχο καταναλωτής – ασφαλιστική – δίκτυα, τα social media χτίζουν σχέσεις με τον καταναλωτή και οσονούπω έρχεται και η στιγμή των νεοφυών επιχειρήσεων να αναλάβουν το ρόλο που δικαιωματικά τους ανήκει στη διαφοροποίηση του μοντέλου επικοινωνίας και ασφάλισης.
Υπάρχουν ήδη παραδείγματα στην αγορά που κατατάσσονται στο πεδίο των startups και έχουν δομήσει τα δικά τους εσωτερικά συστήματα. Υπάρχουν επίσης και πολλές ιδέες που αφορούν σε άλλο επίπεδο τις εργασίες των εταιρειών και παραμένουν στα «συρτάρια» των startups που αναμένουν να χρηματοδοτηθούν για να κάνουν το επόμενο βήμα.
Κάποιοι παίκτες έχουν ήδη αναγνωρίσει τις ευκαιρίες και αναζητούν τρόπους για να υλοποιήσουν projects και να κάνουν συνεργασίες ή διενεργούν και στηρίζουν διαγωνισμούς όπως η Groupama, η Interamerican αλλά και άλλες εταιρείες. Κάνοντας όλες αυτές τις σκέψεις το Ασφαλιστικό Marketing σε αυτό το τεύχος σας παρουσιάζει το χώρο των startups, τις καινοτομίες και τις ιδέες πέντε ελληνικών startups για την ασφαλιστική αγορά, που η κάθε μία έχει να προτείνει κάτι διαφορετικό.
Πέντε startups μιλούν για τις προτάσεις τους προς την ασφαλιστική αγορά. Μπορείτε να διαβάσετε τις συνεντεύξεις τους στο περιοδικό AM:
Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά – Χάρης Παπαγεωργίου: Εντοπίζουμε πρότυπα συμπεριφοράς στην αλληλεπίδραση του πελάτη με την ασφαλιστική
“Είναι εφικτό να προσεγγίσουμε και να προβλέψουμε τις εξαγορές-ακυρώσεις συμβολαίων με μεγάλη ακρίβεια”
RoadCube: «Πακέτα» υπηρεσιών για τους οδηγούς αυτοκινήτου
“Με την εφαρμογή μας η ασφαλιστική έχει πρόσβαση σε ένα κοινό πελατολόγιο με εταιρείες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο”
Amicapp: Δήλωση ατυχήματος σε 5 λεπτά
“Μέσω απλών και ευδιάκριτων βημάτων γίνεται: • Καταγραφή στοιχείων εμπλεκομένων (Οδηγοί, μάρτυρες, τραυματίες) • Εντοπισμός τοποθεσίας ατυχήματος πάνω στο χάρτη μέσω GPS • Συμπλήρωση συνθηκών ατυχήματος • Καταγραφή επιπρόσθετου υλικού (φωτογραφίες, ηχογρά- φηση μαρτυριών κ.ά.) • Άμεση αποστολή στις ασφαλιστικές εταιρείες”
Synaphea: Έξυπνα συμβόλαια μέσω blockchain
“Με την τεχνολογία blockchain που αναπτύσσουμε την εφαρμογή μας μπορούμε να ελέγχουμε την πρόσβαση στα ιδιωτικά δεδομένα και ουσιαστικά να έχουν πρόσβαση μόνο εξουσιοδοτημένα μέρη”
Vitabroad: Ιατρικός τουρισμός & ασφαλιστική αγορά
“Κυριότερο όφελος για τις εταιρείες είναι η μείωση του κόστους των νοσηλειών και των θεραπειών των ασφαλισμένων τους. Μία επέμβαση μπορεί να κοστί- ζει στην Αμερική 20.000 δολάρια ενώ η ίδια επέμβαση μπορεί να κοστί- ζει το 1/3 μέσω της Eταιρείας μας ”
9 στις 10 ασφαλιστικές απειλούνται από τις νεοφυείς επιχειρήσεις
Όσο η κουλτούρα των καταναλωτών προσανατολίζεται σε πιο προσωποποιημένες, προσιτές και άμεσες ασφαλιστικές λύσεις και η ασφαλιστική βιομηχανία αναζητά τρόπους να μειώσει το κόστος λειτουργίας της, η σημασία των Insurtech αυξάνεται και για τις δύο πλευρές. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις πέρα από τη δημιουργία νέων ευκαιριών και πελατολογίων έχουν να προσδώσουν στην αγορά κάτι που της λείπει: την πρόσβαση στην επεξεργασία δεδομένων με νέες μεθόδους – διαφορετικές και ταχύτατες.
Δεν είναι επομένως τυχαίο που έρευνα της KPMG για το 2016 σε 46 χώρες δείχνει πως με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια οι επενδύσεις σε startups έχουν πενταπλασιαστεί φτάνοντας μία αγορά των 3,4 δισ. δολαρίων διεθνώς, το 90% υψηλόβαθμων στελεχών ασφαλιστικών εταιρειών δηλώνουν ότι φοβούνται πως θα απολέσουν μερίδιο από την υπάρχουσα παραγωγή, ενώ περίπου οι μισές εταιρείες δηλώνουν ότι μέσα στην επόμενη πενταετία αναμένουν πως το 20% των εργασιών τους θα κατευθυνθεί στις fintech της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Κατά τον Stephen O’Hearn, Global Insurance Leader στην PwC «Οι InsurTech θα είναι ο παίκτης που θα αλλάξει το παιχνίδι. Οι ασφαλιστές έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των καταναλωτών και χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής για την ανάλυσή τους μπορούν να έχουν σημαντικά οφέλη. Οι εταιρείες θα ανταποκριθούν στις μελλοντικές προκλήσεις μόνο αν αγκαλιάσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τις InsurTech.
Εκείνοι που θα αντιληφθούν νωρίς την αλλαγή που έρχεται θα αποτελέσουν και τους μελλοντικούς ηγέτες της αγοράς».
Startups που έχουν συζητηθεί πολύ και το μέλλον θα δείξει την πορεία τους είναι:
Cuvva
Με moto «Θες να δανειστείς ένα αμάξι; Έλα στην Cuvva» η Εταιρεία με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο λάνσαρε την πρώτη ασφάλιση για όσους θέλουν να δανειστούν το όχημα ενός φίλου και να ασφαλιστούν για μία ώρα ή για μία ημέρα. Από τον Ιανουάριο του 2017 προσφέρει ασφάλιση για τον πρώτο μήνα από 10-30 λίρες και μετά από τον πρώτο μήνα με την ώρα.
Lemonade
Είναι αναμφίβολα από τις νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης ως προς το κατά πόσο το μοντέλο της συνεργατικής ασφάλισης είναι τελικά αποδοτικό και μπορεί να αντέξει στο χρόνο. Η αρχή τους υπήρξε εντυπωσιακή και η συνέχεια θα κριθεί προϊόντος του χρόνου.
Trov
Η Εταιρεία ασφαλίζει για συγκεκριμένο και μικρό χρονικό διάστημα τα πράγματα που κάποιος χρησιμοποιεί ή παίρνει μαζί του. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή από το κινητό τους οι χρήστες περνούν τις πληροφορείς για το αντικείμενο σε cloud και μπορούν να επιλέξουν για πότε θα ισχύει η ασφάλιση του κάθε αντικειμένου.
Neosurance
Έχει δημιουργήσει πλατφόρμα για micro-insurance που έχει βραβευτεί από την Κομισιόν σαν η νικήτρια του διαγωνισμού “Horizon 2020”. Μέσω εφαρμογής κινητού ενημερώνεται ο χρήστης για την εξατομικευμένη ασφάλιση που μπορεί να χρειαστεί και με απλά βήματα και λίγα κλικ την έχει αποκτήσει. Έδρα της Εταιρείας είναι η Ιταλία.
Zhongan
Εδρεύει στην Κίνα και έχει διαφοροποιηθεί στις καλύψεις και τα συμβόλαια, ασφαλίζοντας συνθήκες τις οποίες συνήθως απορρίπτουν οι ασφαλιστικές. Στο παγκόσμιο κύπελο το 2014 η Εταιρεία λάνσαρε ασφάλιση έναντι 1 δολαρίου για βλάβες από την κατανάλωση αλκοόλ για ένα μήνα αποκλειστικά για οπαδούς του ποδοσφαίρου. Η Εταιρεία έχει πουλήσει 5,8 δισ. συμβόλαια σε 460 εκατ. πελάτες.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing – Φεβρουάριος 2017