Ένα πραγματικό περιστατικό που συνέβη την Παρασκευή το απόγευμα έφερε στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που θα πρέπει να λυθεί γιατί έχει ταλαιπωρήσει και εξακολουθεί να ταλαιπωρεί ασφαλισμένους οδηγούς. Η Τροχαία δεν δέχεται ως «γνήσια» τα σήματα ασφάλισης που εκδίδουν οι Ασφαλιστικές Εταιρείες με Ηλεκτρονικά μέσα. Κι όμως, σε ατύχημα που συνέβη την Παρασκευή το απόγευμα η Τροχαία δεν δέχθηκε το συγκεκριμένο Ηλεκτρονικό Σήμα που είχε εκδοθεί στις 22 Ιανουαρίου 2013 και είχε ημερομηνία λήξης 22 Φεβρουαρίου 2013, έδωσε κλήση «Ανασφάλιστου Οχήματος», νομίζω πεντακοσίων ευρώ και ενημέρωσε τον οδηγό ότι αν προσκομίσει το Ασφαλιστήριο συμβόλαιο τη Δευτέρα θα διαγραφεί η κλήση! Το ερώτημά μου είναι απλό: ποιο είναι το κριτήριο του κάθε τροχονόμου για το αν είναι γνήσιο ή όχι το σήμα; Το αν είναι έγχρωμο ή ασπρόμαυρο; Το αν γράφει διάρκεια ενός μηνός ή μεγαλύτερη; Το αν γράφει προσωρινό ή όχι; Το αν έχει τις μικρές γνωστές τετράγωνες διαστάσεις ή όχι; Ποιο είναι το κριτήριο; Αυτό που ενδιαφέρει την Τροχαία είναι να είναι Ασφαλισμένο το όχημα για την Αστική Ευθύνη προς τρίτους, όπως προβλέπει ο νόμος περί υποχρεωτικής ασφάλισης και τίποτα άλλο. Και η ύπαρξη αυτού του «ηλεκτρονικού» σήματος το πιστοποιεί. Γιατί λοιπόν η κλήση ως ανασφάλιστου;
Εκτός αν η Τροχαία, ως γνήσιο τμήμα του ελληνικού κράτους, θεωρεί κάθε πολίτη πρώτα απατεώνα και μετά τον… συγχωρεί επειδή θα χάσει ένα μεροκάματο να του προσκομίσει το συμβόλαιο. Όπως ακριβώς η εφορία θεωρεί κάθε επαγγελματία φοροφυγά και τον…. συγχωρεί με μια περαίωση. Όπως ακριβώς είχε δηλώσει (και θα μου μείνει αξέχαστο σε όλη τη ζωή μου) ο τότε υπουργός οικονομικών κ. Βενιζέλος ότι τα οι περισσότεροι Έλληνες απόκτησαν τα ακίνητά τους με μαύρα χρήματα, προϊόντα φοροδιαφυγής και συνεπώς είναι δίκαιο να επιβληθεί το γνωστό χαράτσι, ώστε να… συγχωρεθούν!
Συγκεκριμένα, όταν κάποιος ασφαλίσει το αυτοκίνητό του μέσω ενός διαμεσολαβούντος προσώπου σε μια ασφαλιστική εταιρεία, η οποία δεν έχει δώσει δικαίωμα έκδοσης στον διαμεσολαβούντα, ώστε να παραδώσει αμέσως το συμβόλαιο στον Πελάτη, τότε τα βήματα είναι τα εξής: α) καταχωρείται online από το διαμεσολαβούν πρόσωπο η αίτηση ασφάλισης στην διαδικτυακή πλατφόρμα της ασφαλιστικής εταιρείας, β) αποστέλλονται με e-mail τα δικαιολογητικά που η εταιρεία ζητά (π.χ. άδεια κυκλοφορίας και άδεια οδήγησης) και γ) εκδίδεται ηλεκτρονικό σήμα ασφάλισης, το οποίο εκτυπώνεται και παραδίδεται στον πελάτη για την νόμιμη κυκλοφορία του αυτοκινήτου του, μέχρι να εκδοθεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Είναι επίσης γνωστό, ότι το σήμα αυτό αφορά στην κάλυψη της αστικής ευθύνης προς τρίτους, ενώ για τις ίδιες ζημιές του αυτοκινήτου (φωτιά, κλοπή, μικτή κ.λπ.) η ανάληψη του κινδύνου είναι στην διακριτική ευχέρεια της ασφαλιστικής εταιρείας, αφού έχει κάθε δικαίωμα να διαφωνήσει με το ασφαλιζόμενο κεφάλαιο ή να ζητήσει επιθεώρηση του οχήματος. Σημειώνουμε επίσης ότι το σήμα φέρει την επωνυμία, τα στοιχεία και την ηλεκτρονική υπογραφή της ασφαλιστικής εταιρείας, είναι πάντα αριθμημένο, έχει διάρκεια ισχύος, αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και γενικώς όλα τα στοιχεία που φέρει και το σήμα που συνοδεύει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Μια απάντηση θα υπάρξει; Αν πάλι έχει δίκιο η Τροχαία, ας μου εξηγήσει κάποιος το γιατί, ώστε να μην γκρινιάζω. Και για κάθε καχύποπτο, όχι δεν έγραψαν εμένα!