Μειωμένη κατά 8,7% σε σχέση με το 2015 (από τα 1,1 δισ. ευρώ στα 986 εκατ. ευρώ) ηταν η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων του κλάδου αυτοκινήτου το 2016. Ο κλάδος κινήθηκε πτωτικά για άλλη μία χρονιά, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία που διαγράφει από το 2010, όταν η παραγωγή του έφτανε στα 1,96 δισ. ευρώ.
του Νίκου Μωράκη
Κάνοντας έναν απλό υπολογισμό διαπιστώσαμε ότι η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου έχει “χάσει” παραγωγή της τάξης των 974 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της κάθετης μείωσης των τιμολογίων από τις Ασφαλιστικές εταιρείες όπως επίσης και της μείωσης τόσο στις ταξινομήσεις οχημάτων κάθε χρόνο όσο και στην κυκλοφορία τους στους δρόμους της χώρας λόγω κρίσης.
Συγκεκριμένα το 2010 κυκλοφορούσαν στους δρόμους 4.995.109 ασφαλισμένα οχήματα με μέσο κόστος ζημιάς 1.680 ευρώ και συχνότητα ζημιών στο 11,37%. Μέσα σε μια 6ετία τα ασφαλισμένα οχήματα στους δρόμους μειώθηκαν στα 4.384.685 (610.424 λιγότερα) με το μέσο κόστος ζημιάς να έχει υποχωρήσει στα 1.400 ευρώ και τη συχνότητα ζημιών να έχει υποχωρήσει και αυτή στο 9,56%.
Κάνοντας τη σύγκριση μεταξύ της στατιστικής επετηρίδας οχημάτων της ΕΑΕΕ του 2010 με αυτή του 2016 προσπαθήσαμε να υπολογίσουμε και τη διαφορά στα συνολικά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα. Μια σύγκριση που δεν κατέστη εφικτή καθώς μετά και το 2013 οι επετηρίδες σταμάτησαν να αναφέρουν το εν λόγω στοιχείο για λόγους ανταγωνισμού. Μέχρι και το 2013 πάντως – που έχει γίνει και η τελευταία αναφορά – το μέσο καθαρό εγγεγραμμένο ασφάλιστρο υπολογιζόταν στα 282 ευρώ.
Όσον αφορά τις περιοχές με το μεγαλύτερο μέσο κόστος ζημιών για το έτος 2016 πρωταθλητές αναδείχθηκαν οι νομοί Χαλκιδικής, Σάμου και Ευρυτανίας με πάνω από 2.400 ευρώ κόστος ενώ αντιθέτως οι νομοί με το χαμηλότερο μέσο κόστος αναδείχθηκαν οι νομοί Καστοριάς, Ξάνθης και Δράμας με κάτω από 1.300 ευρώ κόστος ζημιάς.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτων του 2016 εδώ