Η ευρωπαϊκή και η ελληνική ασφαλιστική αγορά βρίσκονται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι εξελίξεων που διαμορφώνουν νέα δεδομένα, τόσο σε οικονομικό, όσο κυρίως σε κοινωνικό επίπεδο.
του Βλάση Γαδ,Υπεύθυνου Εκπαίδευσης, Γενική Διεύθυνση Πωλήσεων & Εκπαίδευσης στην Eurolife ERB
Πρώτιστο θεσμικό μέλημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η προστασία του καταναλωτή, με αποφάσεις και νομοθετήματα που αφορούν άμεσα και τις ασφαλιστικές εταιρίες και τους διαμεσολαβούντες.
Η αρτιότερη εκπαίδευση όσων συμμετέχουν στη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την προστασία του καταναλωτή. Εκπαίδευση που περιλαμβάνει την αρχική πιστοποίηση, η οποία είναι διαφορετικού περιεχομένου ανάλογα με την κατηγορία διαμεσολάβησης (πράκτορας, μεσίτης) ή/και το χαρακτήρα των προϊόντων (χρηματοοικονομικά, επενδυτικά).
Ακολουθεί η δια βίου εκπαίδευση μέσω της ετήσιας επανεκπαίδευσης/επαναπιστοποίησης στους τρεις Τομείς (Προϊόντα, Θεσμικά, Ανάπτυξη Δεξιοτήτων), με την οποία επιτυγχάνεται η επικαιροποίηση των επαγγελματικών γνώσεων. Σε άμεση συνάρτηση με τα ανωτέρω, βρίσκονται και οι απαιτήσεις που έχουν προκύψει από τον Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), καθώς και την ενσωμάτωση της Οδηγίας IDD με το Ν.4583/2018.
Στη χώρα μας, οι οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές είχαν ως συνέπεια το σχεδιασμό νέων προϊόντων (υγείας, επαγγελματικών ευθυνών κ.α.), με στόχο την καλύτερη κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Η εκπαίδευση των διαμεσολαβούντων περιλαμβάνει τα τεχνικά στοιχεία των προγραμμάτων αυτών, τις κατάλληλες τεχνικές προώθησής τους και, κυρίως, τον τρόπο λειτουργίας τους συνδυαστικά με άλλα είδη παροχών, όπως αυτές εξασφαλίζονται από διάφορους φορείς (π.χ. κοινωνικά ταμεία)
Επίσης, η τεχνολογική εξέλιξη, ως έναν βαθμό, έχει προκαλέσει ανησυχία για το μέλλον της ανθρώπινης συμμετοχής στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Όπως σε κάθε επάγγελμα, όμως, η κατανόηση και η απόκτηση της κατάλληλης γνώσης, μόνο ως εφόδιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ο ασφαλιστικός κλάδος συνολικά (εταιρείες και διαμεσολάβηση) θα πρέπει να αγκαλιάσει την τεχνολογία και να την κάνει μέρος της καθημερινότητας των στελεχών και των πελατών του, ως ένα νέο εφόδιο που θα βοηθήσει στην καλύτερη οργάνωση και κυρίως στην εξοικονόμηση χρόνου – φέρνοντας, σταδιακά και με σωστή αξιοποίησή της, καλύτερα αποτελέσματα. Για παράδειγμα η δυναμική των συστημάτων, οι δυνατότητες που προσφέρουν οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες (ηλεκτρονική καταχώρηση αιτήσεων, έκδοση συμβολαίων ακόμα και μπροστά στον πελάτη, η δυνατότητα ηλεκτρονικής υπογραφής κ.α.), η “εξ’ αποστάσεως” κατάρτιση, το γνωστό e-learning, μπορούν να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την επαγγελματική εικόνα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Έτσι, αντί να αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία ως πρόβλημα, την κάνουμε «σύμμαχό μας» και την εντάσσουμε στην εργασιακή πρακτική μας. Η προσαρμογή, σύμφωνα και με τη δαρβινική άποψη, θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή μας και όχι απλή επιλογή.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing Μαρτίου 2019
Και εκπαίδευση των δικτύων επί θεμάτων διαδικασιών πωλήσεων, ανάπτυξη soft skills κτλ τίποτα ε; Και μετά λένε οτι οι ασφαλιστές δεν ξέρουν να πουλήσουν…