συνέντευξη της Β. Πολίτη, Επικεφαλής Vi Trust
Στις αλλαγές που υφίστανται τόσο η ασφαλιστική αγορά όσο και ο καταναλωτής αναφέρεται η Βίλλυ Πολίτη, Επικεφαλής της διαμεσολαβητικής ασφαλιστικής εταιρείας Vi Trust. Οι καταναλωτικές τάσεις μεταβάλλονται, οι πολίτες στρέφονται περισσότερο στις ασφαλίσεις υγείας και ο Κλάδος μεταβαίνει σε ένα πιο σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας με εμφανή την ανάγκη εισόδου νέων επαγγελματιών με κατάρτιση και μόρφωση.
Πώς αποφασίσατε να ενασχοληθείτε με την ασφαλιστική αγορά και ποια είναι η πορεία σας μέχρι τώρα;
Βρίσκομαι στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης από το 2013. Στην ουσία η πρώτη μου επαφή με τον Κλάδο έγινε μέσα από το πρακτορειακό back office. Η εμπειρία αυτή ήταν πολύτιμη για τη μετέπειτα ενασχόλησή μου με το χώρο αυτό ως ασφαλίστρια γιατί εξοικειώθηκα με δομικά στοιχεία της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Καθώς με συνάρπαζε όλο και περισσότερο η δυνατότητα να έχω προσωπικό αποτύπωμα στην εξεύρεση λύσεων για κάθε επίπεδο και είδος ανάγκης που προέκυπτε, συνειδητοποίησα ότι η ιδιότητα του ασφαλιστικού πράκτορα θα μου έδινε την προοπτική της προσωπικής μου ανάπτυξης, της δημιουργικότητας, αλλά και της κοινωνικής προσφοράς.
Έτσι, τα τελευταία 3 χρόνια είμαι ενεργή ασφαλίστρια με κύρια προσήλωση στους κλάδους Ζωής και Αστικής Ευθύνης. Στην εξέλιξη αυτή, αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχός μου η ΑΠΟΛΛΩΝ Α.Ε.
Θεωρείτε ότι η αγορά έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους; Μπορεί να προσελκύσει ασφαλιστές με ικανότητες και μόρφωση;
Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους, που μπορούν να συμβαδίσουν με το μεταβαλλόμενο περιβάλλον και να αντιληφθούν το σύγχρονο καταναλωτή. Εκ των πραγμάτων η τεχνολογία αλλάζει ριζικά τον Κλάδο και αυτό που χρειάζεται είναι να προετοιμαστούμε για να γίνουμε μέρος της εποχής που έρχεται. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η ιδιωτική ασφάλιση χρειάζεται ανθρώπους που μπορούν να αξιοποιήσουν νέα εργαλεία, που μπορούν να συνεργαστούν, που βλέπουν την ψηφιακή καινοτομία σαν ευκαιρία, που έχουν ιδέες και αναζητούν τρόπους να διαφοροποιηθούν. Για αυτό και πρέπει να δοθούν κίνητρα για την είσοδο στον Κλάδο ανθρώπων ικανών και μορφωμένων. Υπάρχουν εταιρείες που το έχουν συνειδητοποιήσει όλο αυτό και κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση και αυτές είναι που θα έχουν κυρίαρχη θέση στην αγορά μελλοντικά.
Εγώ εκπροσωπώ σαν γραφείο τη νέα γενιά, φέροντας ταυτόχρονα και την εμπειρία μέσα από την ιστορία του γραφείου μας. Θεωρώ ότι πρέπει να κάνουμε δικό μας ό,τι κληρονομήσαμε, να του δώσουμε το δικό μας στίγμα και να συμβαδίσουμε με το πνεύμα της εποχής που εστιάζεται στην απλότητα, την αμεσότητα, τη διαφάνεια και την ταχύτητα. Αυτό θέλει ο καταναλωτής σήμερα και αυτό πρέπει να του δώσουμε.
Σε ποιους κλάδους εστιάζει η Vi Trust;
Η Vi Trust είναι ο τρίτος σταθμός σε μια παράδοση 57 ετών. Η δραστηριότητά της, χωρίς να αποκλείει ή να υποτιμά κανένα κλάδο ασφάλισης, δίνει ειδικό βάρος στις ασφαλίσεις κλάδου Ζωής και Αστικής Ευθύνης. Στην Αστική Ευθύνη, έχουμε προσανατολιστεί έντονα στην κάλυψη των ασφαλιστικών αναγκών επιστημονικών επαγγελμάτων με ιδιαίτερη εστίαση στον κλάδο των γιατρών και των μηχανικών. Επόμενος άμεσος στόχος είναι η εξειδίκευση και η διείσδυση στην τεράστια, αναπτυσσόμενη και ουσιαστικά παρθένα αγορά των ηλεκτρονικών κινδύνων. Τα τελευταία χρόνια δημοσιοποιούνται κατά καιρούς στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης περιπτώσεις αποζημιώσεων που αφορούν την επαγγελματική αστική ευθύνη, σε μεγάλο βαθμό την ιατρική αστική ευθύνη αλλά και τις ευθύνες εταιρειών και ομίλων.
Στην Ελλάδα πιστεύετε ότι θα υπάρξει ανάπτυξη στον κλάδο της ασφάλισης των αστικών ευθυνών και σε ποια πεδία;
Σε όλες τις ανεπτυγμένες κοινωνίες, από σειρά πολλών ετών ήταν αυτονόητη και τμήμα της καθημερινής κουλτούρας η ευθύνη που προκύπτει από οποιαδήποτε ανθρώπινη δραστηριότητα και ιδιαίτερα την επαγγελματική. Η ελληνική κοινωνία από την μία πλευρά εξαναγκαζόμενη από τις δεσμεύσεις της ΕΕ, και από την άλλη ως αυτονόητη προκύπτουσα ανάγκη από την εξέλιξη, την ανάπτυξη του Τουρισμού και της συναναστροφής κοινωνικής ή/και επαγγελματικής με πολίτες διαφορετικής κουλτούρας, εναρμονίζεται, ανακαλύπτει και ζητά πλέον την κάλυψη της Αστικής Ευθύνης. Σε όλα σχεδόν τα πεδία της δραστηριότητας, και ιδιαίτερα , εκτός από τις κλασικές ιατρών, μηχανικών κ.λπ., στους τομείς των υπηρεσιών, εστίασης και cyber.
Αλλάζει η κουλτούρα για τις ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας στην Ελλάδα; Πώς πιστεύετε ότι πρέπει η Αγορά να συμβάλλει στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την ιδιωτική ασφάλιση;
Η ασφάλιση Ζωής και Υγείας έχει γίνει πλέον ζήτημα που αφορά τον καθένα. Δεν θεωρείται μια επιπλέον παροχή για την κάλυψη εξεζητημένων αναγκών. Η κουλτούρα του πολίτη έχει αλλάξει ριζικά καθώς πλέον αρχίζει να εντάσσει στον προγραμματισμό του την ιδιωτική ασφάλιση. Η εμπιστοσύνη στο νέο αυτό πρότυπο ενισχύεται από τις πρακτικές της ιδιωτικής ασφάλισης, η οποία είναι πολύ πιο συμπεριληπτική και ευέλικτη στην αντιμετώπιση των εξατομικευμένων αναγκών. Πέραν αυτού, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση έχει γίνει – και υποχρεωτικά βάσει της IDD – δομικό στοιχείο στην επικοινωνία της αγοράς με το καταναλωτικό κοινό. Ζητούμενο είναι η ανάδειξη των αναγκών και των κινδύνων που πρόκειται να αντιμετωπίσει ο κάθε υποψήφιος. Συντεταγμένοι λοιπόν όλοι αυτοί οι παράγοντες, γεννούν μια νέα σχέση μεταξύ καταναλωτών και «αγοράς», με μεγαλύτερη σαφήνεια και συνείδηση για τα αγαθά της.
Πηγή: ΑΜ Φεβρουαρίου 2020