Με εισοδηματικά κριτήρια θα επιβάλλονται τα πρόστιμα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτό ορίζεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών που κατατέθηκε στη βουλή. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις τα πρόστιμα μειώνονται κατά 40% και πλέον μετά την επιβολή του προστίμου, ενημερώνεται η ΑΑΔΕ και το πρόστιμο προσαυξάνεται με βάση το εισόδημα του παραβάτη. Διατηρούνται ωστόσο τσουχτερά πρόστιμα σε παραβάσεις του κόκκινου σηματοδότη και οδήγησης υπό την επίρροια αλκοόλ.
Στόχος του νομοθέτη είναι να αλλάξει αντικοινωνικές συμπεριφορές στην οδήγηση όπως προσπέραση βαρέων οχημάτων στην αριστερή λωρίδα, χρήση κινητού, παρεμπόδιση πρόσβαση ΑμΕΑ και στάθμευση σε χώρους ΑμΕΑ, κυκλοφορία στην λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ρίψη αντικειμένων, ουσιών ή τσιγάρων, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους και μη χρήση των σωστών μέσων ασφαλείας για τη μεταφορά παιδιών. Επίσης σε κάθε περίπτωση αφαίρεσης πινακίδων γίνεται καταχώριση στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών, το κατώτατο όριο στους αυτοκινητοδρόμους αυξάνεται στα 70 Km/h και δημιουργούνται κατηγορίες παραβάσεων για ποδήλατα.
Θεσπίζονται για πρώτη φορά κανόνες για τη λειτουργία εταιρειών διαμεσολάβησης όπως οι Uber και Taxibeat. Όπως προβλέπεται η εταιρεία που δραστηριοποιείται στο κομμάτι αυτό θα καταβάλλει παράβολο 1.000 ευρώ για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας η οποία θα εκδίδεται μέσα σε 30 ημέρες.
Θα πρέπει επίσης να καταθέσει στοιχεία των συνεργαζόμενων οδηγών ή τις συμβάσεις που έχει συνάψει για την παροχή του μεταφορικού έργου. Επιβάλλεται πρόστιμο 5.000 ευρώ για όχημα που χρησιμοποιείται χωρίς να έχει αδειοδοτηθεί, που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Για παραβάσεις των υπολοίπων διατάξεων επιβάλλεται πρόστιμο από 10 έως 50 χιλιάδες ευρώ, που βαρύνει τον ιδιοκτήτη αλλά και τον οδηγό του παράνομου οχήματος.