Την περασμένη Τρίτη, 22 Ιουνίου 2021, η KPMG διοργάνωσε ψηφιακή εκδήλωση με θέμα την Ελληνική Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά και τίτλο «Connecting Insurance World».
Γράφει ο Νίκος Μωράκης
Αφορμή της εκδήλωσης ήταν η πρόσφατη ετήσια έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά με σκοπό να συζητηθεί το περιεχόμενο της τόσο από στελέχη της εταιρείας αλλά και από στελέχη της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα καλεσμένοι σε αυτή την ψηφιακή συζήτηση ήταν:
- η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος κ. Φιλίππα Μιχάλη,
- ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής Σταύρος Κωνσταντάς και
- ο Διευθύνων Σύμβουλος της ERGO Ασφαλιστικής, Νίκος Αντιμησάρης
με συντονιστή της κουβέντας να είναι ο Γενικός διευθυντής & Επικεφαλής Consulting της KPMG στην Ελλάδα, Νίκος Δημάκος.
Ερωτηθείς για τις startups και το ρόλο τους στην Ιδιωτική Ασφάλιση ο κ. Αντιμησάρης, σχολίασε ότι οι insurtechs έχουν και θα έχουν παρουσία στον Κλάδο μας, αλλά δεν θα αποτελέσουν ανταγωνιστική απειλή υπό την έννοια ότι κανείς από τους μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς δεν θα θελήσει να δημιουργήσει μια ασφαλιστική εταιρεία. Ο λόγος είναι ότι ο πήχης για να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση είναι πολύ ψηλά, ειδικά στις κεφαλαιακές απαιτήσεις και στην πολύ αυστηρή εποπτεία. Όπως δηλαδή και στον τραπεζικό τομέα. Σίγουρα όμως έχουν και θα έχουν παρουσία σε κάποια κομμάτια των διαδικασιών είτε αφορά τη διαδικασία πώλησης, είτε κυρίως τη διαδικασία μετά την πώληση. Χώρος στον οποίο έχουν γίνει σημαντικά βήματα με νέες εφαρμογές και νέα εργαλεία τα οποία βοηθούν είτε στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, είτε στη μείωση του κόστους μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας, είτε φυσικά στο συνδυασμό και των δύο.
Εκεί πραγματικά οι εξελίξεις θα είναι μεγάλες στη διεθνή και εγχώρια αγορά. Σε ό,τι αφορά το disruption στη διαδικασία της πώλησης ο κ. Αντιμησάρης δήλωσε ότι εκεί το μοντέλο θα παραμείνει υβριδικό υπό την έννοια ότι οι πιο πολλοί πελάτες θα συνεχίζουν να αγοράζουν τα προϊόντα τους εμπιστευόμενοι έναν διαμεσολαβητή. Κάτι που δεν θα αλλάξει ούτε στο μέλλον, παρόλο που ενδεχομένως κάποιο μέρος της διαδικασίας μπορεί να γίνεται αυτόματα μέσω ψηφιακών εφαρμογών.
Διαβάστε επίσης: Ο CEO της Εθνικής Ασφαλιστικής μιλά για την ασφαλιστική αγορά και το μέλλον στην ψηφιακή εκδήλωση της KPMG
Σχετικά με την τάση που έχει δημιουργηθεί στα «pay per use» συμβόλαια ο κ. Αντιμησάρης εξήγησε ότι δεν είναι κάτι καινούργιο στην αγορά και ότι σήμερα συμβιώνουν μαζί με τα παραδοσιακά μοντέλα τιμολόγησης. Τα πρώτα χρόνια τα συγκεκριμένα συμβόλαια ήταν πολύ πιο δύσκολο να γίνουν ευρύτερα γνωστά κυρίως λόγω της πολυπλοκότητάς τους.
Σήμερα έχει απλοποιηθεί πολύ περισσότερο η διαδικασία με την εγκατάσταση μιας εφαρμογής σε ένα smartphone. Συμβόλαια τα οποία κατά κάποιο τρόπο βοηθούν τις Ασφαλιστικές εταιρείες να εξατομικεύσουν την τιμολόγηση στον πελάτη και να έχει τη δυνατότητα μέσα από αυτή την εφαρμογή ένας ασφαλισμένος να παρακολουθήσει το κόστος του ανάλογα με τη χρήση που κάνει στο αυτοκίνητό του. Τέτοιου είδους μοντέλα έχουν πλέον και καινούργιες εφαρμογές όχι μόνο στη διάρκεια χρήσης του οχήματος αλλά και στην οδική συμπεριφορά στοχεύοντας ακόμα περισσότερο στη μείωση κόστους μέσω της επιβράβευσης ενός σωστού οδηγού. Υπάρχουν εξειδικευμένες εφαρμογές που καταγράφουν πόσο γρήγορα οδηγεί κανείς, αν φρενάρει απότομα, κ.λπ. δίνοντας πολλά χρήσιμα στοιχεία όχι μόνο για το κόστος, αλλά και για την πρόληψη ατυχημάτων συνεισφέροντας στην οδική ασφάλεια.