Η τεχνολογία προχωρά και αλλάζει άρδην τον κόσμο, μεταβάλλοντας συνήθειες και διαδικασίες. Αναμφίβολα πολλές από τις επιπτώσεις που φέρει είναι θετικές, ωστόσο μέσα από το νέο περιβάλλον που σχηματίζεται σε πολλούς κλάδους, ανάμεσα τους και ο ασφαλιστικός, εγείρεται το ζήτημα του πώς θα επηρεάσει τις θέσεις εργασίας (έρευνες δείχνουν ότι τα robot θα αντικαταστήσουν το 32% των θέσεων σε ασφαλιστικές και τράπεζες) αλλά και ποια προεργασία θα πρέπει να κάνουν οι επικεφαλής των διοικήσεων για να αξιοποιήσουν και να εκπαιδεύσουν διαφορετικά τους ανθρώπους τους.
Πρόσφατα η Zurich ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στις αποζημιώσεις, ακολουθώντας το παράδειγμα επιτυχημένων start ups όπως η Lemonade, της οποίας η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να ασφαλιστεί κανείς μέσα σε 90 δευτερόλεπτα, να κάνει αίτηση αποζημίωσης περίπου σε 2 λεπτά και όταν ολοκληρωθεί η αξίωση να αποζημιωθεί σε τρία δευτερόλεπτα. Η Zurich πειραματίστηκε από το Μάρτιο χρησιμοποιώντας μηχανές – robots για την επεξεργασία πληροφοριών σε αξιώσεις και όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Tom de Swaan στο Reuters μείωσε το χρόνο των αποζημιώσεων σε 5 δευτερόλεπτα, γλυτώνοντας 40.000 ώρες εργασίας. “Η Zurich, η πέμπτη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία στην Ευρώπη θα επεκτείνει σταδιακά την χρήση μηχανών” πρόσθεσε.
Και η Zurich δεν είναι η μόνη εταιρεία που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόσφατα η Fukoku Mutual Life Insurance στην Ιαπωνία ανακοίνωσε ότι απέλυσε 34 εργαζόμενους, καθώς τα καθήκοντα τους θα τα έκανε πλέον ένα ρομπότ, το IBM’s AI – Watson Explorer, το οποίο κόστισε 1,7 εκατ. δολάρια και θα περιορίσει τα λειτουργικά της έξοδα ετησίως κατά 1,1 εκατ. δολάρια. Μεταξύ των μεγάλων παικτών που αναζητούν τρόπους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης είναι και η Aviva, ενώ λογικό είναι μέσα στα επόμενα χρόνια το πλεονέκτημα τους στην τεχνολογία να εκμεταλλευτούν μεγάλοι κολοσσοί στοχώρο όπως η IBM ή Google.
Πληροφορίες: InsuranceJournal