Ο Βασίλης Βαβυλουσάκης είναι Δρ Διαχειριστής Κινδύνων με εξειδίκευση στον ανασχεδιασμό επιχειρησιακών διαδικασιών. Σήμερα στο χώρο μας προσφέρει τις υπηρεσίες του από τη θέση του Διευθ. Συμβούλου της ΣΧΗΜΑ ΑΕΑΠ. Στην 25 έτη θητεία του στον ασφαλιστικό χώρο έχει Εργάσθεί ως τεχνικός Δ/της στην ΔΥΝΑΜΙΣ ΑΕΓΑ | ΓΕΝΚΑ (1998 – 2004), ως πραγματογνώμων -Διακανονιστής Αβαριών για την S.Modiano, διαχειριστής απαιτήσεων από διεθνείς εταιρίες ασφαλιστικών μεταφορών, μέλος ΔΣ της ΚΟΣΜΟΣ , Πρόεδρος ΔΣ της Quality ΑΕ Μεσίτες, Πρόεδρος ΔΣ του ΝΠΔΔ ΤΑΝΠΥ (Ναυτικοί Πράκτορες, 2004-2007) και μέλος ΔΣ ΕΤΕΧ(Ταμείο Χωροφυλακής), σύμβουλος στη διαχείριση απαιτήσεων ζημιών και κρίσεων μεγάλων εταιριών κ.ά.
Η συντακτική ομάδα του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον κ. Βαβυλουσάκη να μας μιλήσει για την αγορά, για τις επιπτώσεις των πράξεων 30 & 31 καθώς και για τον τιμολογιακό ανταγωνισμό. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο Ασφαλιστικό Marketing Νοεμβρίου 2014.
Η αγορά μεταλλάσσεται. Το πρόβλημα όμως είναι ότι, ενώ σε μια τέτοια περίοδο, όλες οι συνιστώσες θα έπρεπε να βάδιζαν σε κοινή πορεία εξορθολογισμού και ανάπτυξης, υπάρχει μεγάλη διάσταση απόψεων μεταξύ εταιρειών, διαμεσολαβητών και εποπτικής αρχής. Συμφωνείτε και , αν ναι, πού το αποδίδετε;
Πράγματι η αγορά μεταλλάσσεται. Μεταλλάσσεται, όμως, με τέτοιον τρόπο που θα δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον. Οι εταιρείες, οι εκπρόσωποι των οργάνων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, η εποπτική αρχή θα έλεγα καλόπιστα ότι κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Δυστυχώς όμως αυτές τους οι προσπάθειες δεν έχουν τον ανάλογο αντίκτυπο για την αγορά και τον καταναλωτή με αποτέλεσμα η έννοια της Ασφάλισης, οι αρχές του υγειούς ανταγωνισμού και του επαρκούς ασφαλιστικού προϊόντος να παρερμηνεύονται δημιουργώντας τεχνάσματα για την πώληση ευκαιριακών ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Όσον αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, η αγορά έχει γεμίσει «φτηνά» προϊόντα όσο ποτέ, με νέες μεθόδους πωλήσεων, μερικές έγκριτες, άλλες ανεκτές και άλλες καθόλου ανεκτές. Τα ασφαλιστήρια δεν είναι «χαρτοπετσέτες».
Μετά και τις πράξεις 30 και 31 της ΤτΕ είχαμε την εντύπωση ότι τα αμαρτωλά διπλά και τριπλά τιμολόγια του παρελθόντος θα σταματούσαν. Μάλλον διαψευσθήκαμε! Ποια είναι η αίσθησή σας από την αγορά, αλλά και η προσωπική σας θέση;
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε διπλά και τριπλά τιμολόγια. Έχουμε οκταπλά (!) τιμολόγια, επιλεκτικά διαφορετικές εμπορικές πολιτικές και «δώρα» από κάποιες εταιρείες. Τα διπλά και τριπλά τιμολόγια όχι μόνο δεν σταμάτησαν αλλά καθώς ο ανταγωνισμός μεγάλωνε, για να λέμε αλήθειες, όλοι στην αγορά στοχεύσαμε στο χαμηλότερο τιμολόγιο προκειμένου να επιβιώσουμε δημιουργώντας έναν ισχυρό εσωτερικό ανταγωνισμό. Το αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών θα έχει τελικό αντίκτυπο στον Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος θα εγκλωβιστεί σε μια διαδικασία αγοράς έτοιμων τυποποιημένων συμβολαίων παρακάμπτοντας στην ουσία τον ασφαλιστικό σύμβουλο, του οποίου θα έχει περιοριστεί κατά πολύ η αξία με αποτέλεσμα αμφιβόλου –πολλές φορές– ποιότητα στις υπηρεσίες στην ΑΣΦΑΛΙΣΗ.