Όταν πριν από λίγα χρόνια άνοιξε για πολλοστή φορά το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων, μεγάλη εντύπωση είχε προκαλέσει η «αποκάλυψη» ότι σχεδόν το ένα-τρίτο επί του συνόλου ή περίπου 750.000 ανασφάλιστα οχήματα είναι κρατικά.
Το θέμα, βέβαια, παραμένει – όπως πολλά άλλα – ανοιχτό, ενώ μέχρι στιγμής οι προσπάθειες εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα αφενός να χάνονται σημαντικά έσοδα για το κράτος και αφετέρου να δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα στους δρόμους, αφού τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν χρόνια απειλή.
Στα κρατικά ανασφάλιστα οχήματα, λοιπόν, ίσως βρήκαμε άλλο ένα κοινό σημείο με την Ινδία – όχι, το άλλο δεν είναι το Bollywood αλλά τα ατελείωτα μποτιλιαρίσματα.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, το ινδικό κράτος αρνείται να ασφαλίσει τα κρατικά λεωφορεία (ξέρετε εκείνα τα «αρχαία» οχήματα που μερικές φορές είναι θαύμα που συνεχίζουν και λειτουργούν), καθώς προτιμά να πληρώνει τις αποζημιώσεις σε περίπτωση ατυχήματος!!!
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ενώ έχει ψηφιστεί ειδικός νόμος για τα μηχανοκίνητα οχήματα με σκοπό να καταπολεμηθεί το φαινόμενο, ορισμένες από τις μεγαλύτερες επαρχίες της χώρας αρνούνται εδώ και χρόνια να συμμορφωθούν, ενώ και η τροχαία κάνει τα στραβά μάτια παραβλέποντας τους απαιτούμενους ελέγχους.
Δημοσιογραφική έρευνα έριξε φως στο θέμα, αναφέροντας ότι κανένα από τα 2.700 λεωφορεία στην επαρχία Punjab δεν είναι ασφαλισμένο, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων – όσα λεωφορεία, δηλαδή, διαθέτουν εξαερισμό και κλιματισμό!
Ο υπουργός Μεταφορών έχει υποσχεθεί ότι τα παμπάλαια λεωφορεία που διασχίζουν το πραγματικά ατελείωτο οδικό δίκτυο της χώρας θα ασφαλιστούν, ωστόσο, οι επαρχίες δηλώνουν αδυναμία κάλυψης των απαιτούμενων ασφαλίστρων.
Κρατικοί αξιωματούχοι εξηγούν ότι συγκριτικά είναι πολύ μικρότερο το κόστος των αποζημιώσεων σε περίπτωση ατυχήματος, από τα ετήσια ασφάλιστρα αστικής ευθύνης, κάτι που αλλάζει με τα δικαστήρια να εκδικάζουν μεγάλες αποζημιώσεις για να αναγκάσουν τις Αρχές να ασφαλίσουν τα λεωφορεία…