Ο Γρηγόρης Νανόπουλος μιλάει στο «ΑΜ» για όλα τα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους διαμεσολαβητές και δίνει τη δική του διάσταση στο θέμα που έχει προκύψει με τις αντιδράσεις του κλάδου απέναντι στις πρακτικές που εφαρμόζουν οι τράπεζες στο Bancassurance. Παράλληλα, ο ίδιος εκτιμά ότι ο νέος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, ανταποκρινόμενος στη ζήτηση του νέου καταναλωτή για οργάνωση, διαδικασία, καινοτομία, δεν έχει άλλη επιλογή από το να γίνει «βιομήχανος», με την έννοια της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε σημείο της παραγωγικής διαδικασίας.
Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διαμεσολαβητές ενόψει της νέας πραγματικότητας που φέρνει η εφαρμογή του Solvency II;
Θα ήθελα να ξεκινήσω με μια σοφή κατά τη γνώμη μου ρήση του Βρετανού φυσικού Stephen Hawking, που για μένα αποτελεί βασική αρχή, αλλά και επαγγελματική αρετή:
Ευφυΐα είναι η ικανότητα προσαρμογής στην αλλαγή.
Αναμφισβήτητα στην προκειμένη περίπτωση, η προσαρμογή δεν είναι εύκολη, δεδομένων των δυσχερειών σε νομικό και οικονομικό επίπεδο, ανάλυση για τα οποία έχει γίνει πολλές φορές. Μια πρόκληση ωστόσο αποτελεί η προσαρμογή της υπάρχουσας κουλτούρας σε μια νέα, προσανατολισμένη προς την ορθή αντίληψη και αντιμετώπιση του κινδύνου (risk culture).
Η εταιρική κουλτούρα κινδύνου θα διαχυθεί προς κάθε συνεργαζόμενο διαμεσολαβητή, ο οποίος θα επωμιστεί το βάρος της προσαρμογής του σε αυτή, διότι με αυτό τον τρόπο θα ωθηθεί προς τη βελτίωση της επαγγελματικής του θέσης. Σύμφωνα με την «αόρατο χείρ» του Α.Σμιθ, η βελτίωση του κάθε επαγγελματία θα φέρει τη συνολική βελτίωση της ασφαλιστικής αγοράς.
Βέβαια κάθε αλλαγή ακόμα και προς το καλύτερο έχει τις δυσκολίες της και αυτό πρακτικά σημαίνει για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, επένδυση χρόνου και κεφαλαίου, καθώς θα χρειαστεί εκπαίδευση, χρόνος προσαρμογής και αλλαγή συγκεκριμένων πρακτικών οι οποίες παγιώθηκαν με τα χρόνια και έδιναν την αίσθηση της ασφάλειας.
Ποια είναι η θέση σας για την αντίδραση της ασφαλιστικής αγοράς στο θέμα του Bancassurance και των αθέμιτων πρακτικών των τραπεζών; Πώς κρίνετε την κινητοποίηση του κλάδου;
Μία εμπορική πρακτική είναι αθέμιτη όταν
- είναι αντίθετη προς τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας
- στρεβλώνει ουσιωδώς ή ενδέχεται να στρεβλώσει ουσιωδώς την οικονομική συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή
- είναι παραπλανητική, δηλαδή:
- παρέχει εσφαλμένες πληροφορίες
- παρέχει πληροφορίες ασαφείς που μπορεί να οδηγήσουν τον καταναλωτή σε αποφάσεις συναλλαγής που διαφορετικά, δεν θα ελάμβανε
- παραλείπει ουσιώδεις πληροφορίες
- είναι επιθετική, δηλαδή χρησιμοποιεί παρενόχληση, καταναγκασμό ή κατάχρηση επιρροής
- εμπίπτει στη μαύρη λίστα των περιπτώσεων που αναφέρονται στο ν. 2251/1994 (Πηγή www.efpolis.gr)
Οι πρακτικές που καταναγκάζουν τον καταναλωτή, δεν έχουν μόνο οικονομική χροιά αλλά θίγουν το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής που είναι θεμελιακή προϋπόθεση για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας.
Θίγει κάθε πολίτη και η αντίδραση είναι επιβεβλημένη, ωστόσο ως χαρακτήρας είμαι περισσότερο υπέρ μιας οργανωμένης και υποστηριζόμενης νομικά κίνησης, διότι το θέμα αυτό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και γίνεται για πολλά χρόνια σε συνεχή βάση.
Ήρθε η ώρα για την ασφαλιστική βιομηχανία να δικαιώσει το όνομά της.
Πείτε μας δυο λόγια για τις επιπτώσεις των νέων φορολογικών διατάξεων για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.
Ένα επάγγελμα το οποίο φαίνεται να ασκείται από όλο και πιο λίγους, ενώ είναι πολύ μικρή η εισροή νέων στο χώρο μας, θα επιβαρυνθεί σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να οδηγήσει στην έξοδο και άλλους διαμεσολαβητές, ενώ θα είναι απαγορευτικό για νέους να εισέλθουν στην ασφαλιστική αγορά.
Πιστεύετε ότι οι νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη ενός διαμεσολαβητή και στην αύξηση της παραγωγής;
Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα για την ασφαλιστική βιομηχανία να δικαιώσει το όνομά της! Ο νέος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, ανταποκρινόμενος στη ζήτηση του νέου καταναλωτή για οργάνωση, διαδικασία, καινοτομία, δεν έχει άλλη επιλογή από το να γίνει «βιομήχανος», με την έννοια της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε σημείο της παραγωγικής διαδικασίας.
Από την τήρηση των αρχείων και τη γενικότερη μηχανοργάνωση που απαιτούν οι νέες οδηγίες και το νομοθετικό πλαίσιο, ως την επικοινωνία, την έγκαιρη ενημέρωση και τη διαχείριση των αιτιάσεων του πελάτη, η χρήση της τεχνολογίας είναι επιβεβλημένη! Στο ΙΧΟΣ αφιερώνονται όλο και περισσότερες ημερίδες με στόχο την προσαρμογή μας στη χρήση της τεχνολογίας στην εργασία μας σε όλα τα επίπεδα, πωλησιακό και καθαρά οργανωτικό.