Γιατί ο καταναλωτής να απευθυνθεί σε έναν ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, όταν θα μπορούσε να ασφαλιστεί direct; Το ερώτημα αυτό βρίσκεται στην καρδιά του επιχειρήματος που θέτουν οι εν λόγω ειδήμονες, κρίσιμο
για το μέλλον του καναλιού της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης. Για μένα η απάντηση είναι σαφής, η συμβουλευτική φύση της σχέσης του διαμεσολαβητή με τον πελάτη και η διαδικασία της επιλογής είναι αναντικατάστατη. Οι εταιρίες με μεγάλους προϋπολογισμούς δαπανούν χρήματα για διαφήμιση προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες, αλλά και για την ενσωμάτωση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, ώστε να παρέχουν μια εξαιρετική εμπειρία στο πελάτη, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι direct πωλήσεις έχουν συχνά ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Ωστόσο, δεδομένης της αύξησης των κοινωνικών δικτύων, της χρήσης κινητών τηλεφώνων, της αποθήκευσης δεδομένων στο διαδίκτυο (business intelligence), εντυπωσιακή στροφή προς την τεχνολογία έχει συντελεστεί και στον χώρο των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Πολλά από τα πλεονεκτήματα που κάποτε διέθεταν μόνο όσοι ασχολούνταν με direct πωλήσεις, είναι στη διάθεση και σε όφελος και των Διαμεσολαβητών, οι οποίοι μάλιστα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι πιο ευκίνητοι και συνειδητοποιημένοι από ποτέ. Η χρήση προηγμένης τεχνολογίας είναι προσβάσιμη πλέον από όλους.
- Τα Social Media ως μια επιλεγμένη διαδικασία προσέγγισης για την απόκτηση και διατήρηση πελατών
Η αίσθηση ότι ο κάθε άνθρωπος ανήκει σε μια κοινότητα είναι γνωστή στην Ασφαλιστική αγορά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα, η έννοια της κοινότητας έχει διευρυνθεί πάρα πολύ. Όλοι μας μπορούμε να παραδεχτούμε ότι στη ζωή μας όλο ένα και περισσότερο ασχολούμαστε και επικεντρώνουμε τη προσοχή μας σε ό,τι βλέπουμε στην κινητή συσκευή μας ή στην οθόνη του υπολογιστή μας. Αξιοποιώντας αυτή τη προσέγγιση , πολλές Ασφαλιστικές Εταιρίες αλλά και Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές αξιοποιούν τη δύναμη των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης προκειμένου να ασκήσουν επιρροή στους υπάρχοντες πελάτες τους ή να επικοινωνήσουν και να προσελκύσουν καινούργιους. Τρανταχτό παράδειγμα, είναι η μετακίνηση των Ασφαλιστικών Εταιριών, από το παραδοσιακό email ή το διαφημιστικό banner, σε στοχευμένες διαφημίσεις μέσω Facebook και Google, σε πραγματικές ή εικονικές κοινότητες στις οποίες ανήκουν.
Ακόμα καλύτερα, όταν μια καταιγίδα ή ένα καταστροφικό φυσικό φαινόμενο πλησιάζει ή είναι σε εξέλιξη, οι εταιρείες μπορούν μέσω των κοινωνικών δικτύων να ειδοποιήσουν άμεσα τους πελάτες τους, σχετικά με το συμβάν και να τους ενημερώσουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσουν με τον τοπικό τους πράκτορα για βοήθεια. Το ευτύχημα είναι, ότι η πρωτοφανής αυτή δυνατότητα προσέγγισης συγκεκριμένων ομάδων ανθρώπων, μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης (Facebook και Twitter), τα οποία εστιάζουν την προσοχή τους στην ανάπτυξη ενεργειών marketing και διαφημιστικής πλατφόρμας, είναι προσβάσιμη από όλους, ακόμα και από τους Ανεξάρτητους Ασφαλιστικούς Συμβούλους.
- Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι κάτι περισσότερο από το να είσαι On-the-Go.
Η πρόσβαση στο διαδίκτυο από οπουδήποτε, είναι μια εξέλιξη της τεχνολογίας που αλλάζει το παιχνίδι και που έχει, κατά τη γνώμη μου, όχι μόνο βοηθήσει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο με τις direct πωλήσεις, αλλά τους έχει δώσει και το πλεονέκτημα. Ως καταναλωτές, θα έπρεπε να γνωρίζουμε ότι η προσωρινή αποθήκευση των δεδομένων και τα γνωστά cookies συνήθως παίζουν σημαντικό ρόλο στην ψηφιακή ζωή μας. Το ιστορικό αναζήτησής μας και οι προτιμήσεις μας αποθηκεύονται για λογαριασμ’ό μας, καθώς ψάχνουμε για τις αγορές μας από τις φορητές συσκευές μας ή τους υπολογιστές. Είμαστε τόσο συνηθισμένοι να έχουμε πρόσβαση σε δεδομένα, όταν τα θέλουμε και όποτε τα θέλουμε και μάλιστα σε μια πραγματικά εξατομικευμένη μορφή, που είμαστε πλέον το ίδιο απαιτητικοί και στις επιχειρηματικές μας συναλλαγές.
Με αυτό το τρόπο, η Ασφαλιστική εταιρία ή ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, εκμεταλλευόμενος τις πληροφορίες που συλλέγει από το διαδίκτυο, ενισχύει το επίπεδο εξυπηρέτησης του, κάτι που δεν ήταν δυνατό πριν από λίγα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, η πρόσβαση στο διαδίκτυο εν κίνησει, βοηθάει Διευθυντές γραφείων και ασφαλιστές να ελέγχουν τις υποχρεώσεις τους, τους πελάτες τους και τις επιδόσεις τους και γενικά να πραγματοποιούν αλλαγές σε πραγματικό χρόνο ή να λαμβάνουν αποφάσεις.
- Μετατρέψτε τη συλλογή δεδομένων σε χρήσιμες πληροφορίες.
Η φράση Big Data (Συλλογή πληροφοριών – δεδομένων) ακούγεται παντού τα τελευταία χρόνια. Πολλοί έχουν τις δικές τους ερμηνείες για το τι σημαίνει η υπερπληροφόρηση για τις επιχειρήσεις τους, είναι σαφές, όμως ότι από τη φύση της η ασφαλιστική βιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συλλογή δεδομένων. Η διαμεσολάβηση χρειάζεται σήμερα υψηλά επίπεδα γνώσης, σε πραγματικό χρόνο και με αναλυτικά εργαλεία, ώστε να μπορεί να ερμηνεύει συγκεκριμένες καταστάσεις, τις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς αλλά και τα πιθανά σενάρια.
Με διάφορα εργαλεία ειδοποιήσεων και αναφορών, αλλά και με μηχανές αναζήτησης προσαρμοσμένες σε ασφαλιστικές ειδήσεις στη διάθεσή του, ο ανεξάρτητος ασφαλιστικός σύμβουλος κυρίως, αλλά και η υπόλοιπη διαμεσολάβηση είναι πλέον εξοπλισμένοι για να λαμβάνουν συνειδητές αποφάσεις, να παρακολουθούν τη ροή εργασιών τους, να διαχειρίζονται τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και γενικώς να έχουν καλύτερη επικοινωνία με τις Ασφαλιστικές Εταιρείες, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
- Τεχνολογία Cloud (αποθήκευση δεδομένων στο διαδίκτυο)
Ενώ η έννοια του cloud computing (αποθήκευση δεδομένων στο διαδίκτυο) δεν είναι νέα, οι εξελίξεις στην τεχνολογία κατά την τελευταία δεκαετία την έχουν μετατρέψει σε μια πολύ πιο βιώσιμη και ισχυρή εναλλακτική λύση για τις επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Forrester Research για την παγκόσμια δαπάνη στη Τεχνολογία των Πληροφοριών (IT), τα εργαλεία cloud computing και τα Software-as-a-service, φαίνεται να είναι στις πρώτες επιλογές με προοπτικές για μεγαλύτερες IT επενδύσεις το 2014, καθώς οι επιχειρήσεις κινούνται μακριά από τις πατροπαράδοτες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένης της επιφάνειας εργασίας και των τοπικών servers. Για τους ανεξάρτητους ασφαλιστικούς συμβούλους και πράκτορες, τα οφέλη είναι πολλαπλά. Η τεχνολογία cloud τους δίνει την ευελιξία να ανταποκρίνονται στους πελάτες τους ανά πάσα στιγμή σχετικά με τους όρους των συμβολαίων τους και να μοιράζονται πληροφορίες γρήγορα και εύκολα, χωρίς παρεμβολές από εξωτερικές πηγές. Η πρόσβαση στα δεδομένα είναι εύκολη, κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε κατάστασης – συμπεριλαμβανομένης και μιας πιθανής καταστροφής – γεγονός που επιτρέπει στους διαμεσολαβητές να επικεντρώνονται στις ανάγκες των πελατών τους 24/7. Με την αυξανόμενη χρήση των υπηρεσιών cloud, παρατηρούμε επίσης σημαντικές αυξήσεις στον τομέα της εξοικονόμησης κόστους, που μπορούν να φτάσουν το 40% για τις επιχειρήσεις που τολμούν την αλλαγή, από τις πατροπαράδοτες εφαρμογές και υπηρεσίες σε κάποιο ιδιωτικό cloud (π.χ. Google).
Με την προσεκτική εφαρμογή όλων αυτών των αναδυόμενων τεχνολογιών, οι εξελικτικά σκεπτόμενοι ανεξάρτητοι διαμεσολαβητές διαπιστώνουν ότι είναι ακόμα πιο σημαντικοί και πιο επίκαιροι από ποτέ. Στο ερώτημα, “γιατί να απευθυνθούμε σε έναν Ανεξάρτητο Διαμεσολαβητή;” η απάντηση είναι, “γιατί όχι;”, δεδομένων των υπηρεσιών, της γνώσης και της υπεραξίας που παρέχουν στη σημερινή αγορά, μέσω υψηλής τεχνολογίας.
Ζήτω ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος!
πηγή: lifehealthpro
Ελεύθερη Μετάφραση: Νίκος Μωράκης
Δεδομένων των υπηρεσιών, των γνώσεων αλλά και της υπεραξίας που προσφέρουμε σε συνδυασμό με τις υπέροχες συμβουλές σας πιστεύω ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος του μέλλοντος θα είναι αναντικατάστατος! Όπως κάθε νοικοκυριό έχει τον γιατρό του, το δικηγόρο του, το λογιστή του, έτσι θα πρέπει να έχει και τον ασφαλιστικό του σύμβουλο! Εξαιρετικό άρθρο!