Τοποθέτηση του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη για το e-εμπόριο στο 3ο Συνέδριο e-business World 2014, του ετήσιου κορυφαίου θεσμού της διαδιακτιακής αγοράς και της κοινωνικής δικτύωσης.
“…Καλούμαι να τοποθετηθώ επί ενός θέματος που αντιλαμβάνομαι ως εξέχουσας σημασίας για το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η ελληνική αγορά μετά από πέντε χρόνια δυσπραγίας και ύφεσης καλείται να αναζητήσει τρόπους ανάκαμψης και το κυριότερο να εκμεταλλευθεί τις αχτίδες αισιοδοξίας που διαφαίνονται στο μέλλον για την οικονομία μας. Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι μία αυτονόητη κατεύθυνση. Δεν νομίζω ότι με αυτή τη φράση κομίζω κάτι το τρομερά πρωτότυπο, ωστόσο είναι αναγκαίο να επισημάνω και κάτι ακόμα: η δραστηριοποίηση διαμέσου του διαδικτύου όσο εύκολη φαντάζει καταρχήν, τόσο απαιτητική καταλήγει εάν την προσεγγίσει κάποιος αψήφιστα. Ο κυβερνοχώρος μπορεί να “εκτοξεύσει” μία επιχείρηση και να προσφέρει μοναδικές λύσεις, αλλά την ίδια στιγμή μπορεί να αποβεί μία επένδυση εντελώς αποτυχημένη. Χρειάζεται σωστή μέθοδος και γνώση του αντικειμένου και φυσικά προσφυγή στους ειδικούς που γνωρίζουν αυτού του είδους το μάρκετινγκ.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα στοίχημα για το κλάδο μας. Η εμπέδωση των εν λόγω πρακτικών από όποιον συνάδελφο θεωρεί ότι μπορούν να τον βοηθήσουν είναι μία μόνιμη μέριμνα της ΕΣΕΕ. Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετούμε τη στενή και πολύπλευρη συνεργασία μας με την GRECA, η οποία καταδεικνύει και τη μεγάλη σημασία που αποδίδουμε στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην χώρα μας. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό εάν λάβουμε υπόψιν το περιβάλλον στο οποίο ξεπετιούνται επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο υπολείπεται φιλικότητας και νομοθετικού πλαισίου.
Για τις περισσότερες εταιρείες της εποχής του Διαδικτύου το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα από το να αγοράζουν ή να πωλούν με ηλεκτρονικό τρόπο. Συνήθως περιλαμβάνει ολόκληρη την on-line διαδικασία της εξυπηρέτησης των πελατών, της εύρεσης και συνεργασίας με εταίρους, της δημιουργίας νέων προϊόντων/υπηρεσιών, της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικών πληρωμών και, γιατί όχι, της δημιουργίας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Αυτό σημαίνει, επομένως, ότι η υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων συνοδεύεται από προστιθέμενη αξία σε πολλά επίπεδα και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αναβαθμίσει μια επιχειρηματική δραστηριότητα και να πολλαπλασιάσει τα πιθανά οφέλη της.
Το Διαδίκτυο είναι ευκαιρία για “start uppers & follow uppers”, αφού πλέον υπολογίζεται ότι πάνω από 5.500 νέες ελληνικές επιχειρήσεις το έχουν ως κύριο συστατικό του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Παρ’ όλα αυτά το Διαδίκτυο στην Ελλάδα συνεισφέρει μόνο στο 1,2% του ΑΕΠ, με βάση πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group, ενώ στην Ευρώπη των 27 μελών είναι στο 3,8%, με κορυφαία τη Μεγάλη Βρετανία στο 8,3% και με τη προοπτική το 2018 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μέσω διαδικτύου να ανέλθουν στα 323 δις ευρώ. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε το 2013 κατα 600 εκ. ευρώ!
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δημιουργήσει ένα νέο Επενδυτικό Ταμείο συνολικού ύψους 10,4 δις, προκειμένου να βοηθήσει τις ΜμΕ επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Το «τηλεπικοινωνιακό πακέτο» της Ε.Ε. προωθεί τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ως ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης που θα βοηθήσει τους μικρομεσαίους της αγοράς να περάσουν ταχύτερα στην ψηφιακή εποχή. Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα δίνεται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την ψηφιακή παρουσία τους, για τη χρήση και την εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, για τη βελτίωση εσωτερικών λειτουργιών, για τη συχνότερη επικοινωνία με τους πελάτες, για καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικές αλυσίδας, για εισαγωγή σε διαδικασίες προμηθειών της δημόσιας διοίκησης και εν γένει για την επέκταση τους σε νέες αγορές. Το εν λόγω «ψηφιακό θεματολόγιο» μπορεί αρχικά να μην διαθέτει αρκετά κεφάλαια, αλλά είναι στοχευμένο πρόγραμμα για να αντιμετωπίσει τη πιστωτική κρίση, να δώσει πρόσβαση στη χρηματοδότηση και να βοηθήσει τις ΜμΕ παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν να λειτουργήσουν με ίσους όρους στα πλαίσια μίας ψηφιακής Ευρώπης.