Ένα είναι σίγουρο, το ότι όλοι αποσκοπούν στην αύξηση των πωλήσεών τους, στη δημιουργία πελατολογίων, στο cross selling, στην εντονότερη παρουσία τους στην αγορά και στην εξασφάλιση όλων εκείνων των κρίσιμων μεγεθών που θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν ή να πρωταγωνιστήσουν στην αυριανή αγορά. Δεν είναι θέμα μεγέθους, είναι θέμα στρατηγικής και επιχειρηματικής πρακτικής.
Κάποτε, τις δεκαετίες προ του 2000, οι τράπεζες σνόμπαραν οτιδήποτε δεν ήταν «τραπεζικό προϊόν». Ακόμα και τα ασφαλιστικά προϊόντα των θυγατρικών τους εταιρειών, οι τραπεζικοί τα θεωρούσαν «ξένα προϊόντα», μόνο τα δάνειά τους εξασφάλιζαν με εκείνο τον πιεστικό και άκρως επικίνδυνο (μη ασφαλιστικό) τρόπο. Στη συνέχεια, όταν τα έσοδά τους μειώθηκαν άρχισαν τις εισπρακτικές εργασίες διαφόρων λογαριασμών (όπως της ΔΕΗ κ.λπ.) που τους απέφεραν προμηθειακά έσοδα και κέρδη. Σήμερα βέβαια, ο πολίτης υποχρεώνεται να κάνει όλες τις συναλλαγές του μέσω τραπεζών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Το ίδιο συνέβη και με τον καθαρώς ασφαλιστικό χώρο, με διάφορες όμως μορφές. Άλλοτε οι ασφαλιστικές εταιρείες προωθούσαν τρίτα, εξωασφαλιστικά προϊόντα μέσω των δικτύων τους, άλλοτε τα ίδια τα δίκτυα διαμεσολάβησης σύναπταν απευθείας συμβάσεις με τράπεζες ή άλλες εταιρείες παροχής υπηρεσιών και άλλοτε γινόταν το αντίστροφο, δηλαδή τρίτες εταιρείες παρείχαν προϊόντα και υπηρεσίες σε ασφαλιστικά δίκτυα και πελατολόγια.
Σήμερα, τα πράγματα έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές συνεργάζονται με άλλους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές ή προωθούν προγράμματα που σχεδιάζονται από άλλους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές (γεγονός που είναι σύνηθες και δεν ξενίζει), αλλά και Ασφαλιστικές εταιρείες προωθούν προγράμματα άλλων Ασφαλιστικών Εταιρειών!
Ναι, σωστά διαβάσατε. Ασφαλιστικές Εταιρείες δημιουργούν θυγατρικά διαμεσολαβητικά σχήματα, μέσω των οποίων προωθούν ασφαλιστικά προγράμματα και άλλων ασφαλιστικών εταιρειών! Ο Λόγος; Αφού δεν μπορούν να προσελκύσουν πελάτες μόνο με τα δικά τους προϊόντα, τους προσελκύουν με τα προϊόντα των τρίτων. Ο σκοπός διπλός: αφενός δημιουργούν πρόσθετο πελατολόγιο (προς μελλοντική αξιοποίηση…), που ούτως ή άλλως δεν θα είχαν, και δεύτερον εισπράττουν καθαρή προμήθεια χωρίς πονοκεφάλους ζημιών κ.λπ. Όσο για τις τρίτες εταιρείες, δεν έχουν οποιοδήποτε πρόβλημα, τους βλέπουν ως ένα μεγάλο και σοβαρό Διαμεσολαβητή και… τέλος.
Υπάρχει όμως και μια πιο… προωθημένη κίνηση! Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία που διατηρεί πολυκαναλικά δίκτυα έχει έρθει σε συμφωνία με μια από τις πιο γνωστές «πλατφόρμες» πολυτιμολόγησης της αγοράς, μέσω της οποίας προωθούνται τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου είκοσι περίπου ασφαλιστικών επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και εταιρειών ΕΠΥ! Σκοπός η εξαγορά σημαντικού ποσοστού της επιχείρησης.
Εύλογα λοιπόν δημιουργείται η απορία: θα συνεχίσει η μεγάλη αυτή ασφαλιστική εταιρεία (που δεν έχει οποιαδήποτε ανάγκη αγοράς τεχνογνωσίας αφού τα πληροφοριακά της συστήματα είναι πολύ εξελιγμένα και δοκιμασμένα σε κάθε είδους πωλήσεις) τη λειτουργία της πλατφόρμας ως έχει ή σιγά-σιγά θα την μετατρέψει σε προνομιακό περιβάλλον προώθησης, υπό το μανδύα του πλήρους συγκριτικού ανταγωνισμού, των δικών της προγραμμάτων;
Πολύ σύντομα, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες μας, θα έχουμε την απάντηση.