”Πρωταθλήτρια” μεταξύ των χωρών της ΕΕ είναι η χώρα μας σε ότι αφορά στο ποσοστό των ανασφάλιστων οχημάτων τα οποία αντιστοιχούν στο 15% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Δεύτερη χώρα στα ανασφάλιστα είναι η Αγγλία με ποσοστό 6% ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και χώρες με μηδενικό ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων όπως η Αυστρία και η Γερμανία. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του σήμερα στη ΝΕΤ ο πρόεδρος της επιτροπής αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, Κ. Μπερτσιάς σημειώνοντας ότι οι εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους περίπου στο 1,5 εκατομμύριο.
Επίσης γνωστοποίησε ότι από το επόμενο έτος θα έχει ετοιμαστεί ολοκληρωμένη ηλεκτρονική βάση δεδομένων για την πάταξη του φαινομένου. Ο κ. Μπερτσιάς αναφέρει ότι η πρακτική αυτή δεν είναι κάτι που υιοθετήθηκε από τους πολίτες το τελευταίο διάστημα αλλά αφορά ένα χρόνιο πρόβλημα καθώς αρκετοί είναι αυτοί που αν και έχουν περισσότερα από ένα κυκλοφορούντα οχήματα δεν ασφαλίζουν παρά μόνο το ένα. Λόγω όμως της κρίσης το ποσοστό των ανασφάλιστων οχημάτων αυξάνεται περαιτέρω.
Υπενθυμίζεται ότι έχει ξεκινήσει ήδη η λειτουργία του Κέντρου Πληροφοριών ως επιχειρησιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων και όπως είχε αναφέρει, πρόσφατα, με την ευκαιρία της επαναλειτουργίας του Κέντρου ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής του Επικουρικού Κεφαλαίου κ. Δ. Ζορμπάς: «το Κέντρο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο της ασφαλιστικής αγοράς και της πολιτείας στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων. Η συνεργασία του Κέντρου με τις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας και ειδικότερα του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, θα εξασφαλίσει με το ελάχιστο δυνατό κόστος τον εντοπισμό των οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς να φέρουν το σήμα ασφάλιση αστικής ευθύνης και θα θέσει τέλος στο αρνητικό για την πολιτεία και την κοινωνία φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων». Ο κ. Μπερτσιάς σημείωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εμπλοκής σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα έχουν συμπεριλάβει στα συμβόλαιά τους ειδική κατηγορία ασφάλισης.
ΑΝΑ
Αν περάσει από την ΤτΕ και η κανονιστική διάταξη για την είσπραξη των ασφαλίστρων εντός 30 ημερών και την απόδοσή τους εντός 7 ημερών, η κινητικότητα μεταφοράς ασφαλιστηρίων από εταιρία σε εταιρία θα αυξηθεί, αλλά και η ακυρωσιμότητα θα αυξηθεί επίσης, με αποτέλεσμα τα ανασφάλιστα να ξεπεράσουν το 20%
Αν αυτό συνδυαστεί με την οικονομική κρίση και τον καινούργιο νόμο που ψηφίστηκε επί Σκανδαλίδη το 2010, με βάση τον οποίο δεν περνάει πλέον αυτόφωρο και δεν διώκεται αυτεπάγγελτα, όποιος εγκαταλείψει ζημιωθέντα στο δρόμο το σκηνικό μετατρέπεται σε εφιάλτη.
Ποιες είναι οι απόψεις του κου Μπερτσιά και της ΕΕΑΕ γι αυτά και τι προτίθενται να κάνουν στην ΤτΕ και το Υπουργείο Δικαιοσύνης για να διορθώσουν τα πράγματα?
Γιώργος Νικολάκος