Όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια θα είναι, όπως όλα δείχνουν, οι μεγάλοι χαμένοι των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών στα τέλη κυκλοφορίας.
Οι αλλαγές που σύμφωνα με πληροφορίες έρχονται είναι οι εξής:
– για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει έως το τέλος του 2000 και είναι άνω των 1.358 ευρώ προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό.
– για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2001 έως και το 2005 και είναι άνω των 1.928 κυβικών προβλέπεται μείωση των τελών από 30 έως 60 ευρώ.
– για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2006 έως και τις 31 Οκτωβρίου του 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 60 ευρώ.
– για τα οχήματα που κυκλοφορήσαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά προβλέπεται η αύξηση των τελών από 0,10 έως 0,30 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν καθώς και η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας κάτω από τα 90 αντί για τα 100 γραμμάρια που ισχύει σήμερα.
Στους κερδισμένους του νέου πλαισίου είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας, δηλαδή άνω των 10 ετών πάνω από ένα όριο κυβισμού. Για παράδειγμα, ένα όχημα 1.600 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησε το 1999 επιβαρύνεται σήμερα με 240 ευρώ και τα τέλη του θα μειωθούν στα 225 ευρώ, δηλαδή 15 ευρώ λιγότερα.
Χαμένοι είναι ακόμη μια φορά όσοι αγόρασαν ΙΧ υψηλού κυβισμού το 2009, όταν λόγω μείωσης των τελών ταξινόμησης δόθηκε η δυνατότητα σε πολλούς να προχωρήσουν σε αγορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Δυστυχώς για αυτούς, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη καταθέσει πινακίδες, έρχεται νέο χτύπημα. Για παράδειγμα, ο φορολογούμενος που έχει αγοράσει ΙΧ 2.000 κυβικών το 2009 πληρώνει σήμερα 660 ευρώ και θα κληθεί να πληρώσει 690.