Η μεγαλύτερη διοργάνωση στο χώρο των πωλήσεων δικαίωσε τη φήμη της με μια εντυπωσιακή ημερίδα με 17 ομιλητές και 650 συμμετέχοντες και θεματολογία αφιερωμένη στις ευκαιρίες και τις δυσκολίες μιας επιτυχημένης επαγγελματικής διαδρομής.
Το 9ο ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος με τίτλο «Η διαδρομή της επιτυχίας» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018 στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με τη συμμετοχή περίπου 650 στελεχών από τον χώρο των πωλήσεων και της ανώτερης/ανώτατης διοίκησης και από όλο το φάσμα των επιχειρήσεων της ελληνικής αγοράς προσφέροντας γνώσεις, ιδέες και ερεθίσματα που συμβάλλουν στην επίτευξη μιας επιτυχημένης καριέρας.
Ο πρόεδρος του ΙΠΕ Αντώνης Ποταμίτης, κηρύσσοντας εκ μέρους του ΔΣ την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, έκαμε μια σύντομη ανασκόπηση των δράσεων βάζοντας για τον επόμενο χρόνο νέους, φιλόδοξους στόχους που όμως μπορούν να επιτευχθούν χάρη στην τεράστια δυναμική που αναπτύσσει σταδιακά το Ινστιτούτο. Επιπροσθέτως ο κύριος Ποταμίτης τόνισε ότι ακράδαντη απόφαση του ΙΠΕ είναι η στήριξη και η ενίσχυση των στελεχών πωλήσεων στην Ελλάδα με ενημέρωση των τάσεων που επικρατούν στην αγορά, επιμόρφωση, εκπαίδευση και ευκαιρίες δικτύωσης, καθώς ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει ο πιο σημαντικός παρά τις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις.
Ο κόσμος αλλάζει μόνον εάν κάποιος καταλάβει τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του γι’ αυτό η πιο σημαντική επανάσταση είναι αυτή της γνώσης ήταν το κύριο θέμα της ομιλίας του βραβευμένου με Turing καθηγητή Ιωσήφ Σηφάκη. Ο καθηγητής Σηφάκης τάχθηκε υπέρ της ανωτερότητας της ανθρώπινης νοησμοσύνης, καθώς οι υπολογιστές ―όσο έξυπνοι κι αν είναι― δεν μπορούν να επιδείξουν γενική νοημοσύνη και για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να γίνει καλύτερα κατανοητή η ανθρώπινη νοημοσύνη.
Την ποσοτική έρευνα με τίτλο «Προφίλ στελέχους πωλήσεων και διαδρομή καριέρας» παρουσίασαν οι Λήδα Παναγιωτοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια σε θέματα Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ειρήνη Νικάνδρου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ο Πέτρος Χανής, Shopper & Customer Marketing Manager στη Beiersdorf Hellas AE. Αφού δόθηκαν τα προσόντα και οι δεξιότητες του σύγχρονου στελέχους πωλήσεων, η συζήτηση έκλεισε με ηλεκτρονική έρευνα μεταξύ των συμμετεχόντων, με το συντριπτικό ποσοστό των οποίων δήλωσε ότι «πωλητής γίνεσαι και δεν γεννιέσαι» δίνοντας έτσι προβάδισμα στις δεξιότητες που αναπτύσσει κάποιος στη επαγγελματική του πορεία.
Στις προκλήσεις και τις προοπτικές της 4η Βιομηχανικής Επανάστασης αφιέρωσε τη θεματολογία της ομιλίας του ο Χάρης Πεζούλας, Διευθύνων Σύμβουλος της Stanton Chase, ενώ δήλωσε περήφανος που άρχισε την καριέρα του από τις πωλήσεις. H 4η Βιομηχανική Επανάσταση ―δηλαδή η Τεχνολογική― ορίζει νέες απαιτήσεις και οι εργαζόμενοι πρέπει προσαρμοστούν σ΄αυτές συνδυάζοντας όλα τα νοητικά και φυσικά προσόντα τους, αλλά και τις δεξιότητες που αποκτούν με το πέρασμα του χρόνου.
Πώς η στρατηγική συμβάλλει στην καλή λήψη αποφάσεων και στην υλοποίησή τους ήταν το βασικό θέμα της εμπεριστατωμένης αλλά συγχρόνως συνοπτικής παρουσίασης του Χρήστου Ταραντίλη, Καθηγητή Διοικητικής Επιστήμης και Επικεφαλής της Μονάδας “Επιχειρησιακής Έρευνας και Συστημάτων Αποφάσεων” στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Το επιχειρηματικό τους όραμα αλλά και την άποψή τους για τις νέες εργασιακές απαιτήσεις μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τέσσερις επιχειρηματίες στο τιμόνι ελληνικών επιτυχημένων ακόμη και στα χρόνια της κρίσης επιχειρήσεων σε ένα πάνελ που συντόνισε με τον δικό του μοναδικό τρόπο ο γνωστός δημοσιογράφος, Πρόεδρος της ΕΙΗΕΑ, και μέλος ΔΣ της ENPA Νίκος Χατζηνικολάου. Ο κύριος Χατζηνικολάου «απέσπασε» αβίαστα προσωπικές εμπειρίες, καλές πρακτικές αλλά και δυσκολίες που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν ακόμη από τους Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Aldemar Resorts, τον Τέλη Θανόπουλο, Πρόεδρο των Super Market, Δ. Θανόπουλος ΑΕ, Πλάτωνα Μαρλαφέκα, Αντιπρόεδρο της Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ και Άγι Πιστιόλα, Πρόεδρο ΔΣ του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Marketing & Exports Director της AGRINO. Οι επιχειρηματίες ―οι οποίοι είναι επικεφαλής οικογενειακών επιχειρήσεων και μάλιστα επόμενης γενιάς από τους ιδρυτές τους― μίλησαν για τον τρόπο που χρησιμοποίησαν την εμπειρία των ιδρυτών, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν έχοντας την ευθύνη συνέχισης της επιχείρησης, αλλά και πώς ενσωμάτωσαν τις δικές τους στρατηγικές προς όφελος των εταιρειών τους.
Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας με τίτλο «Ο πωλητής σήμερα: Ο ρόλος του τίτλου &… ο τίτλος του ρόλου» και θέμα πώς μπορούμε να κατανοήσουμε την «αύρα» του επαγγέλματος «στέλεχος πωλήσεων» και πώς να εντοπίσουμε και να ερμηνεύσουμε τις αντιλήψεις, τις πεποιθήσεις και τα συναισθήματος που δημιουργεί αυτό και παρουσίασε ο Δημήτρης Μαύρος, Μέλος ΔΣ της MRB Hellas, συνδυάζοντας με γλαφυρό τρόπο πληροφορίες από το γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον και τις τάσεις της αγοράς. Ενώ στη συνέχεια συντόνισε και ένα πάνελ τεσσάρων επιχειρηματιών που περιέγραψαν με προσωπικό στυλ τη διαδρομή της επιτυχίας από το πρώτο σκαλοπάτι των πωλήσεων στο υψηλότερο της ανώτατης διοίκησης. Επιπροσθέτως οι Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Φιλίππα Μιχάλη, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Allianz, Χρήστος Ντινόπουλος, Global Vice President Discount Customers and Channels της Unilever και Λάμπρος Παπακοσμάς, τ. P&G Ελλάς Country Leader μοιράστηκαν εμπειρίες και απόψεις για την αγορά και με κυρίαρχο προβληματισμό, αλλά και ενδιαφέρουσα προοπτική «την ταχύτητα των αλλαγών» στο εργασιακό περιβάλλον.
Τις εργασίες του συνεδρίου ολοκλήρωσε ο εξαιρετικός και σε σκηνή συνεδρίου πρωταθλητής Λευτέρης Πετρούνιας, ο οποίος σε μια εκ βαθέων, αλλά λιτή και συγκινητική παρουσίαση της προσωπικής του πορείας, τόνισε ότι «αγάπη και πάθος για ό,τι κάνεις σε οποιονδήποτε επαγγελματικό τομέα» είναι η προϋπόθεση της όποιας επιτυχίας. Τόνισε ότι η δική του διαδρομή δεν ήταν πάντα εύκολη, αλλά κάθε αποτυχία, ακόμη κι όταν άγγιζε τα όρια της αντοχής του, τον έκανε να ξαναπροσπαθεί με περισσότερο πάθος. Το κοινό αποθέωσε τον Έλληνα ολυμπιονίκη ευχόμενο να τον δει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Τόκιο το 2020.
Και μια ωραία έκπληξη για το τέλος ήταν η μέσω κλήρωσης ―και με αριθμό που επέλεξε ο Λευτέρης Πετρούνιας― προσφορά ενός mini φορητού βιντεοπροβολέα Optoma ML750e, ευγενική προσφορά της εταιρείας CPI SA.