Οι Μεσιτικές Διαμεσολαβητικές εταιρείες Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων και δη Τραπεζικών ομίλων χαρακτηρίζονται για την αποτελεσματικότητά τους, για τις υπηρεσίες τους, αλλά και για την ειδίκευσή τους σε corporate πελάτες. Η Άννυ Τρύφων, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες ΑΕΜΑ μας μιλάει για την προστιθέμενη αξία που προσφέρει η εταιρεία της τόσο σε corporate όσο και private banking πελάτες αλλά και για θέματα της αγοράς, όπως το νέο κανονιστικό πλαίσιο.
H ERB Μεσίτες Ασφαλίσεων έχει διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Μιλήστε μας λίγο για το ιστορικό της, μέχρι σήμερα.
Η ΕRΒ Ασφαλιστικές Υπηρεσίες είναι από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη, θυγατρική που ίδρυσε η Eurobank πριν από 22 χρόνια. Η ίδρυσή της αποσκοπούσε στο να προσφέρει προστιθέμενη αξία στον corporate και τον private banking πελάτη, μέσα από τον συμβουλευτικό της ρόλο σε προϊόντα ασφάλισης όπως οι αστικές ευθύνες, οι πιστώσεις, τα ομαδικά κ.ά., που θα τον βοηθούσαν να προστατεύσει, να εξελίξει και να αναπτύξει τη δουλειά του. Σήμερα έχουμε πελάτες που παραμένουν μαζί μας από τότε. Έχουμε περάσει μαζί σεισμούς, τρομοκρατικές ενέργειες και πολλά άλλα! Όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες τόσο των εντός όσο και των εκτός Τράπεζας πελατών μας και νομίζω ότι αυτό μας κάνει να ξεχωρίζουμε. Η Τράπεζα πάντα πρότεινε στους εταιρικούς της πελάτες να μας ακούσουν, αλλά ποτέ δεν ήταν πιεστική στο να ασφαλιστούν μέσα από εμάς. Οπότε εκ των πραγμάτων, έπρεπε να είμαστε καλοί αφού δε θα παίρναμε τη δουλειά επειδή είμαστε θυγατρική της Eurobank, αλλά γιατί είμαστε ανταγωνιστικοί και δίπλα στον πελάτη.
Κινείσθε περισσότερο στο retail ή στους επιχειρηματικούς κινδύνους; Ποια είναι τα παραγωγικά σας μεγέθη;
Από την ίδρυσή της έως και σήμερα, η εταιρεία είναι προσανατολισμένη στο επιχειρείν. Γνωρίζει καλά να συμβουλεύει τους επιχειρηματίες και να ασφαλίζει τους επιχειρηματικούς κινδύνους. Ωστόσο έχουμε και κάποιες retail εργασίες, πολλές από αυτές σχετιζόμενες με τους εταιρικούς μας πελάτες. Εργασίες οι οποίες δημιουργήθηκαν ως συμπληρωματική ανάγκη εξυπηρέτησης του υφιστάμενου επιχειρηματικού πελατολογίου μας. Όμως ο τομέας αυτός πιστεύω ότι θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια λόγω των κοινωνικών αλλαγών που συντελούνται. Ήδη το ενδιαφέρον των πελατών μας για την ιδιωτική ασφάλιση συνεχώς μεγαλώνει, οπότε εμείς καλούμαστε να ανταποκριθούμε με συνέπεια στις ανάγκες τους. Γι’ αυτό θέλουμε και πρέπει να είμαστε εκεί .
Οι υπερβολικές κατά πολλούς απαιτήσεις του νέου κανονιστικού πλαισίου επηρέασαν την καθημερινότητά σας; Πιστεύετε τελικά ότι προστατεύεται ο Έλληνας καταναλωτής και ο επαγγελματίας διαμεσολαβητής από τα προαπαιτούμενα των πράξεων 30 και 31 της ΤτΕ;
Την κάθε αλλαγή ακολουθεί μια απόλυτα ανθρώπινη συμπεριφορά, «η αντίσταση» σε αυτή. Όμως αυτό που προσπαθήσαμε είναι να δούμε την κατάσταση με θετική ματιά και να βρούμε τα μέσα, που μπορούν να μας βοηθήσουν πραγματικά. Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να κατανοήσουν και εν συνεχεία να διαχειριστούν όλα τα νέα δεδομένα της ασφαλιστικής αγοράς, όπως αυτά διαμορφώνονται από τις οδηγίες 30/31.
Η ασφαλιστική αγορά εξακολουθεί να βιώνει ύφεση παρά τις επιμέρους αναλαμπές. Ποια είναι τα δικά σας μηνύματα; Πότε θα δούμε θετικά πρόσημα και υπό ποιες συνθήκες;
Η κρίση θα αναδείξει τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων, των επιχειρήσεων, των νοικοκυριών. Πιστεύω ότι ο κλάδος των ασφαλειών έχει υποστεί τις λιγότερες συνέπειες σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας και πως θα είναι μέσα στους κλάδους που θα βγουν κερδισμένοι όταν θα αρχίσει η ανάπτυξη, καθώς η στροφή του κόσμου στην ασφάλισης θα είναι αναπόφευκτη, λόγω των αλλαγών στην κοινωνική ασφάλιση. Εκεί πρέπει να στοχεύσει η ασφαλιστική αγορά η οποία οφείλει να προσαρμοστεί και να δώσει πραγματική αξία στα προϊόντα της. Θα πρέπει να αξίζουμε και το τελευταίο ευρώ, που ζητάμε από τον πελάτη.
Τι θα λέγατε σε ένα νέο άνθρωπο που εισέρχεται ή σκέπτεται να εισέλθει στο επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή; Υπάρχει μέλλον;
Θα του έλεγα ότι το μέλλον ανήκει στους επαγγελματίες. Η ασφαλιστική αγορά είναι «καταδικασμένη» να αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια. Η ανάπτυξη όμως θα έρθει από ανθρώπους που θα είναι πραγματικά έτοιμοι να απαντήσουν στις ανησυχίες και στις ανάγκες του σημερινού καταναλωτή, του σημερινού επιχειρηματία και του σημερινού επαγγελματία.
Ποια είναι τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού;
Στόχος μας στην ERB AEMA και ο λόγος ύπαρξής μας, είναι να προστατεύουμε τους ασφαλισμένους μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αυτό είναι που μας διαφοροποιεί. Στο πλαίσιο αυτό μπορούμε και προσαρμόζουμε τα ασφαλιστικά προϊόντα στα μέτρα του κάθε πελάτη. Φτιάχνουμε το ασφαλιστικό προϊόν απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε περίπτωσης. Προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις και όχι ένα απλό προϊόν.
Συνολικά, πώς βλέπετε την ασφαλιστική αγορά στη χώρα μας; Θα φθάσουμε σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις τόσο ως προς τις ασφαλιστικές εταιρείες, όσο και ως προς τα διαμεσολαβητικά σχήματα;
Είμαι βέβαιη ότι έρχονται αλλαγές. Με το Solvency ΙΙ όπως φαίνεται, η αγορά θα μικρύνει γιατί θα χωράει μόνο τους σοβαρούς παίχτες, είτε σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιριών είτε σε επίπεδο διαμεσολαβητών. Ας είμαστε όλοι εκεί, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας.
Τελικά, ο Έλληνας καταναλωτής θα εμπιστευθεί την ελληνική ασφαλιστική αγορά; Σε λίγες μέρες κλείνουν πέντε χρόνια από το τεράστιο σκάνδαλο του Ομίλου Ασπίς και οι μνήμες είναι ακόμα νωπές.
Με όλα αυτά που έχουν συμβεί, η αγορά μας δεν έχει την θέση που της αξίζει στα μάτια των καταναλωτών με αποτέλεσμα να μην ακουμπούν τελικά, στον βαθμό που γίνεται στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο, όλες τις αγωνίες τους για την καθημερινότητα και το μέλλον τους στην ασφαλιστική αγορά. Εμείς πρέπει να ανταποκριθούμε και να δώσουμε στους πελάτες μας αυτό που πραγματικά χρειάζονται, βρίσκοντας τη «χορδή» τους και προσαρμόζοντας κατάλληλα τα υφιστάμενα προϊόντα. Βέβαια, πιστεύω ότι υπάρχει σημαντική βελτίωση στην αγορά. Είναι σήμερα πιο αληθινή. Όμως, θα πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο.