Δεκάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις της Βρετανίας που είχαν προσφύγει δικαστικά θα λάβουν ασφαλιστικές αποζημιώσεις που καλύπτουν οικονομικές απώλειες από το πρώτο «εθνικό κλείδωμα», μετά από δικαστική απόφαση που δημοσιεύτηκε σήμερα στο BBC.
Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια αποζημιώσεων για τις ασφαλιστικές.
Όταν την άνοιξη λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού επιβλήθηκε το πρώτο Lockdown πολλές επιχειρήσεις που έκλεισαν στράφηκαν στις ασφαλιστικές τους προκειμένου να δουν εάν μπορούν να αποζημιωθούν μέσω των συμβολαίων διακοπής εργασιών.
Η απάντηση από τις ασφαλιστικές λόγω των περιορισμών στα συμβόλαια ήταν αρνητική και εν συνεχεία η εποπτική αρχή FCA με την αγορά συμφώνησε να προχωρήσει σε μία «δίκη πιλότο», η οποία θα λειτουργήσει εν συνεχεία σαν οδηγός για τις ασφαλιστικές.
Αυτό που τώρα αποφάνθηκε το Ανώτατο Δικαστήριο είναι υπέρ των μικρών επιχειρήσεων. Στην ουσία οι επιχειρήσεις αυτές θα αποζημιωθούν μέσα από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του για διακοπήεργασιών.
Για ορισμένες επιχειρήσεις η εξέλιξη αυτή μπορεί να αποτελέσει σανίδα σωτηρίας, ενώ στον αντίποδα για κοστίσει τον ασφαλιστικό τομέα εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες.
Μία από τις ασφαλιστικές που πρόκειται να πραγματοποιήσει σημαντικές αποζημιώσεις είναι η Hiscox, η οποία αμφισβητήθηκε από 30.000 ασφαλισμένους στο πλαίσιο της υπόθεσης.
Ο Richard Leedham, ο οποίος εκπροσώπησε την Ομάδα Δράσης Hiscox – για λογαριασμό των μικρών επιχειρήσεων, δήλωσε: “Αυτή είναι μια νίκη ορόσημο για μια μικρή ομάδα επιχειρήσεων που αντιμετώπισαν έναν τεράστιο ασφαλιστικό φορέα και δικαιώθηκαν.
“Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι ότι η Hiscox αποδέχεται την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου και αρχίζει να πληρώνει στους κατόχους ασφαλιστηρίων, πολλοί από τους οποίους κινδυνεύουν να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους”.
Άλλες ασφαλιστικές που εμπλέκονται στη δοκιμαστική υπόθεση είναι οι Arch, Argenta, MS Amlin, QBE και RSA – αλλά περίπου 60 ασφαλιστικές πούλησαν παρόμοια προϊόντα. Ο Χουβ Έβανς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών, δήλωσε ότι: “Όλες οι έγκυρες αξιώσεις θα διευθετηθούν το συντομότερο δυνατό και σε πολλές περιπτώσεις η διαδικασία διευθέτησης αξιώσεων έχει ξεκινήσει»..
“Αναγνωρίζουμε ότι αυτή ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για πολλές μικρές επιχειρήσεις και φυσικά λυπούμαστε που οι περιορισμοί Covid-19 οδήγησαν σε διαφορές με ορισμένους πελάτες”.