Για τους μεσίτες αντασφαλειών δεν γίνεται πολύς ντόρος. Είναι λίγοι, είναι καλοί και η δουλειά τους είναι συγκεκριμένη.
Του Νίκου Μωράκη
Διαμεσολαβητές στο επάγγελμα συνεργάζονται με την πλειονότητα των ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με σκοπό τη μεταφορά κινδύνου από τις εν Ελλάδι εταιρείες (και όχι μόνο)… στα μεγάλα σχήματα του εξωτερικού.
Τα ονόματά στους γνωστά. Στην αρχή υπήρχε η AON μετά εμφανίστηκε η MATRIX και στην πορεία, ο άνθρωπος πίσω από την εδραίωση της AON στην Ελλάδα άλλαξε συνέταιρο και ίδρυσε την CARPENTER TURNER.
Τρεις εταιρείες που κατά τη γνώμη μας κινούν τα νήματα της συγκεκριμένης αγοράς, δεν επιδιώκουν δημοσιότητα και φροντίζουν να εξασφαλίζουν τα χαμηλότερα αντασφάλιστρα στους πελάτες τους χωρίς παράλληλα να χαλάνε τις σχέσεις τους με τις επαφές τους στο εξωτερικό. Διαμεσολάβηση σε παγκόσμιο επίπεδο που δεν μπορεί να κάνει ο καθένας και απαιτεί τεράστιες γνώσεις, εμπειρία και επαγγελματισμό διεθνούς επιπέδου.
Κάθε χρόνο όμως, εκεί κοντά στον Σεπτέμβρη, το σκηνικό αλλάζει.
Τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω τους, η παρουσία τους στα δύο μεγάλα διεθνή αντασφαλιστικά ραντεβού της παγκόσμιας (αντ)ασφαλιστικής αγοράς είναι επιβεβλημένη και ο ανταγωνισμός ανεβάζει ρυθμούς. Είναι η περίοδος που ξεκινάνε οι συζητήσεις για την ανανέωση των αντασφαλιστικών συμβάσεων και τα χρηματικά ποσά που πέφτουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεγάλα και σημαντικά. Είναι η περίοδος που οι γνωριμίες και οι σχέσεις με επαφές αντασφαλιστικών εταιρειών δοκιμάζονται, που δελεαστικές προτάσεις δίνουν και παίρνουν και που η φερεγγυότητα και το Brand του κάθε μεσίτη δοκιμάζεται.
Όλα ξεκινάνε επισήμως στο ετήσιο ραντεβού του Μόντε Κάρλο.
Αντασφαλιστές και μεσίτες από ολόκληρο τον κόσμο συναντιούνται σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, κάνουν τα πρώτα ραντεβού των διαπραγματεύσεων και φρεσκάρουν τις επαφές τους με ολόκληρη την αγορά.
Φέτος ήμασταν και εμείς εκεί.
Επισκεφτήκαμε το εν λόγω συνέδριο, μιλήσαμε με τους Έλληνες μεσίτες και καταγράψαμε την απίστευτη ενέργεια που πήγαζε από τα αμέτρητα πηγαδάκια που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου. Μια μοναδική εμπειρία η οποία μας επιβεβαίωσε την πεποίθηση ότι η διά ζώσης επικοινωνία μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η φυσική παρουσία του καθένα που μπορεί να ανατρέψει κάθε εικόνα και κάθε επικοινωνία που έχει χτιστεί από την άχρωμη και κενή εξ αποστάσεως επικοινωνία. Ένα παιχνίδι εντυπώσεων που σε συνδυασμό με την κατάλληλη τιμή και επαγγελματισμό μπορεί να κλειδώσει τον πελάτη.
Και φυσικά σε αυτό το παιχνίδι εντυπώσεων συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι παίχτες. Η Munich Re έφερε στο ξενοδοχείο των συναντήσεων ένα αυτοκινούμενο λεωφορείο – σαν αυτό που υπήρχε στα Τρίκαλα – δηλώνοντας περήφανα ότι συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη του κλάδου επενδύοντας στην εν λόγω πρωτοβουλία.
Η αντασφαλιστική εταιρεία SCOR είχε δημιουργήσει το δικό της members only χώρο συναντήσεων ακριβώς πίσω από το πασίγνωστο καζίνο του Monte Carlo παρέχοντας όλες τις ανέσεις για επαγγελματικά ραντεβού. Το ίδιο και η μεσιτικές εταιρείες Guy Carpenter & ΑΟΝ με τη δεύτερη να παρέχει και τη μετακίνηση των πελατών της στην πόλη μέσα σε πολυτελή οχήματα με το λογότυπο της Εταιρείας. Αποφασισμένη να τραβήξει τα βλέμματα ήταν και η μεσιτική εταιρεία TigerRisk καθώς είχε ντύσει τα οχήματά της με τα χρώματα της εταιρείας καθώς και με τη χαρακτηριστική τίγρη.
Μια πραγματικά εντυπωσιακή εικόνα για όποιον επισκεπτόταν εκείνο το τριήμερο το πριγκιπάτο του Μόντε Κάρλο.
Και μετά υπήρχε και η ουσία. Τα πρώτα συμπεράσματα για το πώς θα κινηθεί η αγορά από τα ραντεβού που είχαν οι αντασφαλιστές και οι μεσίτες.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Alex Turner, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικής Μεσιτικής εταιρείας Carpenter Turner η εικόνα δεν άλλαξε ιδιαίτερα από την περσινή. Η πτώση στα αντασφάλιστρα από τις πρώτες εκτιμήσεις που είχαν φαίνεται συγκρατημένη ενώ η πολύ μεγάλη προσφορά που υπάρχει σε διεθνές επίπεδο αυξάνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των αντασφαλιστικών εταιρειών αυξάνοντας παράλληλα και τη διαπραγματευτική δύναμη των ασφαλιστικών εταιρειών. Απόψεις που ο κ. Turner μας αποτύπωσε έπειτα από 57 επίσημα ραντεβού που είχε καθώς και μια σειρά ανεπίσημων ραντεβού και συζητήσεων σε κάποια από τα cocktail events που διοργανώνονταν στο περιθώριο του τριημέρου.
Στο ίδιο επίπεδο κινήθηκαν και οι απαντήσεις του κ. Τσεσμετζόγλου, Διευθύνοντα Συμβούλου της μεσιτικής εταιρείας Matrix ο οποίος σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του μας δήλωσε ότι φέτος η εκδήλωση του Μόντε Κάρλο ήταν μια σχετικά ήρεμη εκδήλωση, πως η αγορά παραμένει soft καθώς υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κεφάλαια και πως οι αντασφαλιστές προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές πηγές εισοδημάτων όπως π.χ. η διαχείριση αποθεμάτων και κεφαλαίων δημόσιων ταμείων και επιχειρήσεων.
Τέλος, η κοινή γραμμή που κράτησαν και οι αντιπρόσωποι της AON στο Μόντε Κάρλο, Στέλιος Ασαριώτης, Μανώλης Σιατούνης, ότι δηλαδή η αγορά κινείται στα περσινά επίπεδα δεν μας άφησε περιθώρια να πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει τους προσεχείς μήνες μέχρι την 1 Ιανουαρίου που είναι και η περίοδος των ανανεώσεων. Εκτός φυσικά και αν κάποια μεγάλη καταστροφή συμβεί κάτι που το αντευχόμαστε.
Και μετά το παιχνίδι των εντυπώσεων γίνεται πιο προσωπικό.
Το Συνέδριο της Ύδρας που ακολουθεί κάθε χρονιά το Συνέδριο του Μόντε Κάρλο είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τις μεσιτικές αντασφαλιστικές εταιρείες που προαναφέραμε να καλέσουν τους συνεργάτες και τους πελάτες τους στο “δικό τους γήπεδο” και να κάνουν “παιχνίδι”. Ένα σημαντικό συνέδριο σταθμός πριν το συνέδριο του Baden Baden που δημιουργεί ένα ακόμα έδαφος για να ωριμάσουν οι κουβέντες που έγιναν στο Μόντε Κάρλο. Έτσι παραδοσιακά πλέον AON, MATRIX & CARPENTER TURNER είναι χορηγοί του HYDRA MEETING διοργανώνοντας εκδηλώσεις και Cocktail parties προς τιμήν των καλεσμένων τους αλλά και των εταιρειών που σντιπροσωπεύουν. Ίσως από τις μοναδικές περιόδους του χρόνου που εταιρείες με αυτή την ειδικότητα θέλουν να προσελκύσουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας ξοδεύοντας παράλληλα σημαντικά ποσά στις χορηγίες που παρέχουν στην Ένωση για το Συνέδριο.
Ένα Συνέδριο που δεν θα μπορούσε να είναι βιώσιμο αν δεν συμμετείχαν ενεργά και δεν το υποστήριζαν. Και καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το μέγεθος του ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ τους, αλλά ούτε το μέγεθος του κύκλου εργασιών τους, για να υπολογίσουμε αν χωράει και τέταρτος στο κατά τ’ άλλα κλειστό επάγγελμά τους, πιστεύουμε ότι η ενεργή παρουσία έστω και τριών μεσιτικών εταιρειών στο Συνέδριο της Ύδρας είναι αυτή που προσδίδει μια πιο διεθνή εικόνα στο Συνέδριο με τους ίδιους να μπορεί να τους χαρακτηρίσει κανείς ακόμα και πρεσβευτές της αγοράς μας στην παγκόσμια (αντ)ασφαλιστική σκηνή.