Σε τρία χρόνια από σήμερα θα δούμε στους ουρανούς των πόλεων ιπτάμενα ταξί.
Αυτό δήλωσε ο Patrick Ky, εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) με πολλές εταιρείες να έχουν ανακοινώσει την ανάπτυξη οχημάτων Urban Air Mobility για χρήση επιβατών ή για μη επανδρωμένα φορτία, όπως η παράδοση ιατρικών προμηθειών.
Ανάμεσα στις χώρες που ξεκινούν φέτος τις δοκιμές είναι η Αγγλία. ¨Ολα αυτά τα οχήματα θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά από το νόμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του EASA αναμένεται να δημιουργηθεί αγορά 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρώπη έως το 2030, που θα φέρει 90.000 θέσεις εργασίας. Περίπου το 31% της παγκόσμιας αγοράς για τη νέα τεχνολογία θα εδρεύει στην Ευρώπη.
Ο EASA έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία πιστοποίησης ορισμένων σχεδίων και αναμένει τις πρώτες εγκρίσεις για τα ελαφριά μηχανήματα έως το 2024, δήλωσε ο Ky στους δημοσιογράφους.
Η γερμανική startup Volocopter και υποστηρικτές άλλων έργων όπως το Aeroports de Paris ελπίζουν να επιδείξουν την τεχνολογία εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024.
Το πόσο γρήγορα εισέρχονται αυτά τα οχήματα θα εξαρτηθεί επίσης από τις εγκρίσεις που θα εξετάζουν εάν πετούν πάνω από αστικά κέντρα ή πιθανούς κινδύνους όπως οι σιδηρόδρομοι, δήλωσε ο Ky.
Ο EASA επικεντρώνεται σε έργα που περιλαμβάνουν πιλοτικά οχήματα για επιβάτες και μη επανδρωμένα αεροσκάφη για παράδοση φορτίου. Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα απέχουν ακόμη μερικά χρόνια, είπε ο Ky.
Ο Ky μιλούσε καθώς η εταιρεία που εδρεύει στην Κολωνία κυκλοφόρησε μια μελέτη που δείχνει ευρεία δημόσια υποστήριξη για τέτοια ηλεκτρικά οχήματα, ικανά να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα.
Περίπου το 71% των ατόμων που συμμετείχαν σε έρευνα σε έξι αστικές περιοχές εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να χρησιμοποιήσουν αεροπορικά ταξί ή υπηρεσίες παράδοσης ή και τα δύο, και η μεγαλύτερη κατηγορία αυτών που ερωτήθηκαν – 41% – δήλωσε ότι οθα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μεταφορά επειγόντων περιστατικών στο νοσοκομείο.
Η ασφάλεια ήταν το κύριο μέλημα τόσο των drone όσο και των ταξί, καθώς και ο θόρυβος, ιδιαίτερα στην περίπτωση των επιβατικών οχημάτων.
Η πλειονότητα των ατόμων που ερωτήθηκαν από τον EASA εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο στα πουλιά ή τα έντομα, ενώ η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ήταν υψηλή στη λίστα πιθανών ανησυχιών, ειδικά για τα drone.