Η Swiss Re είναι μεταξύ της λίστας των αντασφαλιστών που εγκαταλείπουν την προσπάθεια η δικαστική μάχη για σχεδόν 10 δισ. δολάρια αξιώσεις για περισσότερα από 200 τζετ που έχουν κολλήσει στη Ρωσία, να διεξαχθεί στη Μόσχα. Η απόφαση της Swiss Re να αποδεχθεί η δικαιοδοσία των αγγλικών δικαστηρίων ακολουθεί μια παρόμοια απόφαση της Chubb στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η μάχη κατά των εκμισθωτών, συμπεριλαμβανομένης της ιρλανδικής AerCap, της Carlyle Aviation Partners της εισηγμένης στις ΗΠΑ και της Merx Aviation με έδρα τη Νέα Υόρκη και το Δουβλίνο, θερμαίνεται. Οι Swiss Re και Chubb αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Οι δύο μεγάλες εταιρείες είναι μεταξύ των περίπου 35 κατηγορουμένων που θα επιτρέψουν τώρα να εκδικαστεί η υπόθεση στην Αγγλία, καθώς η πρώτη ημέρα της ακρόασης του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου ξεκίνησε την Τετάρτη.
Περισσότερα από 400 αεροσκάφη έχουν κολλήσει στη Ρωσία από τότε που οι δυτικές χώρες επέβαλαν κυρώσεις στη χώρα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια, προκαλώντας ένα κύμα αγωγών που περιλαμβάνουν δύο περίπλοκες αξιώσεις.
Η υπόθεση της Τετάρτης στρέφεται σε πολιτικές «φορέων», βάσει των οποίων οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες μίσθωσαν τα αεροσκάφη μέσω διεθνών εκμισθωτών, τα ασφάλιζαν μέσω ρωσικών ασφαλιστών και αντασφάλιζαν αυτά τα συμβόλαια μέσω της αγοράς του Λονδίνου. Οι εκμισθωτές ονομάζονται ως ασφαλισμένοι και ως εκ τούτου μπορούν επίσης να διεκδικήσουν απευθείας αποζημιώσεις σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι αντασφαλιστές που μάχονται την αξίωση λένε ότι με βάση τα συμβόλαιά τους η υπόθεση πρέπει να εκδικαστεί στη Μόσχα. Ωστόσο, οι εκμισθωτές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι για να μην επιβληθούν ρήτρες δικαιοδοσίας που θα τους έθεταν σε κίνδυνο άδικων ακροάσεων και ασυνεπών κρίσεων.
«Δεν αμφισβητείται ότι το ρωσικό κράτος μπορεί να είναι διατεθειμένο να παρέμβει στην εκδίκαση υποθέσεων στη Ρωσία όπου τα συμφέροντά του εμπλέκονται επαρκώς», είπε στο δικαστήριο ο Tom Weitzman, δικηγόρος εκμισθωτών που ηγείται της αμφισβήτησης δικαιοδοσίας.
Περίπου 20 αντασφαλιστές, ωστόσο, συμπεριλαμβανομένων των AIG, AXA και ορισμένων συνδικάτων Lloyd’s του Λονδίνου, εξακολουθούν να θέλουν να ακουστούν οι αξιώσεις στη Ρωσία.
Οι Lloyd’s αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η AIG και η AXA δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
«Ενώ πολλοί ασφαλιστές έχουν καταλάβει ότι η προοπτική μιας ακρόασης στη Μόσχα είναι εντελώς ανεφάρμοστη, άλλοι διατηρούν τις προκλήσεις δικαιοδοσίας τους για καθαρά τακτικούς λόγους σε μια κατάφωρη εκμετάλλευση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και της σοβαρής κατάστασης που επικρατεί σήμερα», εκπρόσωπος της Carlyle. είπε η Aviation Partners.
Ορισμένοι εκμισθωτές υπό την ηγεσία της AerCap, του μεγαλύτερου εκμισθωτή στον κόσμο, μηνύουν επίσης ασφαλιστικές εταιρείες βάσει πολιτικών «ενδεχομένων και κατεχομένων» στο Λονδίνο, το Δουβλίνο και ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ. Μια «μέγα δίκη» στο Λονδίνο έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο.
Οι συμφωνίες με τη Ρωσία, εν τω μεταξύ, έχουν αρχίσει να μειώνουν το μέγεθος των απαιτήσεων. Από τότε που ξεκίνησαν τις αγωγές τους, οι εκμισθωτές έχουν εξασφαλίσει διακανονισμούς συνολικού ύψους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για περισσότερα από 100 τζετ, με την ιδιοκτησία να μεταβιβάζεται σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.