Ασφαλιστικές αποζημιώσεις ύψους 150 εκατ. δολ. μπορεί να προκύψουν από το Bayesian superyacht το οποίο βυθίστηκε στις 19 Αυγούστου, οδηγώντας στον θάνατο 7 ανθρώπους, ανάμεσα στους οποίους και ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Mike Lynch, στη σύζυγο του οποίου άνηκε το σκάφος. Η εξέλιξη με το υπερπολυτελές σκάφος αξίας 40-50 εκατ. δολ., που χαρακτηρίζεται από τους κατασκευαστές ως αβύθιστο, είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν περαιτέρω τα ασφάλιστρα για τις θαλάσσιες ασφαλίσεις με αρκετούς ιδιοκτήτες, σύμφωνα με το Reuters, να αναβάλουν τη αγορά σκάφους λόγω υψηλών ασφαλίστρων. Το κύτος του superyacht ήταν ασφαλισμένο από τον πάροχο ασφάλισης γιοτ OMAC και μια κοινοπραξία ασφαλιστών συμπεριλαμβανομένων των Travelers Cos. Inc., Navium Marine και Convex, ανέφερε το Reuters την περασμένη εβδομάδα. Η ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I), η οποία συνήθως καλύπτει αξιώσεις αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένης της περιβαλλοντικής ζημίας, του τραυματισμού και θανάτου, παρέχεται από την British Marine.
Το κύτος ήταν πιθανόν ασφαλισμένο για περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η κάλυψη P&I θα ήταν μεγαλύτερη, ανέφεραν ασφαλιστικές πηγές.
«Κατανοούμε ότι το κόστος του σκάφους ήταν μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων δολαρίων, επομένως το όριο της πολιτικής κύτους και μηχανημάτων ήταν πιθανώς γύρω από αυτές τις τιμές», δήλωσε ο Marcos Alvarez, διευθύνων σύμβουλος, αξιολόγησης παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της Morningstar DBRS.
Η πολιτική P&I θα είναι πιθανότατα «πολλαπλάσια» της ασφάλισης του κύτους, ή 200-300 εκατομμύρια δολάρια, πρόσθεσε ο Alvarez, σημειώνοντας επίσης ότι πιθανότατα θα κάλυπτε τις πληρωμές ευθυνών ακόμα και αν ο καπετάνιος ή το πλήρωμα διαπιστωθεί ότι προκάλεσαν ατύχημα από αμέλεια.
Οι εισαγγελείς στην πόλη Termini Imerese, κοντά στο Παλέρμο, ερευνούν τον καπετάνιο και δύο άλλα μέλη του πληρώματος. Η έρευνα δεν συνεπάγεται ενοχή ή ότι θα ακολουθήσουν επίσημες κατηγορίες. Οι εισαγγελείς είπαν ότι η έρευνα θα πάρει χρόνο.
Ο Oscar Seikaly, Διευθύνων Σύμβουλος της χρηματιστηριακής NSI Insurance Group, που παρέχει ασφάλιση γιοτ, υπολόγισε την αξία του κύτους στα 40-70 εκατομμύρια δολάρια, αλλά είπε ότι η κάλυψη P&I μπορεί να μην υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια συνολικά.
Το Reuters είναι το πρώτο που αναφέρει το πιθανό κόστος ασφάλισης. Η OMAC, η Travelers και η Navium Marine δεν απάντησαν αμέσως στο Reuters για σχόλιο. Το Convex αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η καταστροφή του Bayes, που έχει προβληματίσει τους ειδικούς που είπαν ότι το σκάφος θα είχε κατασκευαστεί για να αντέξει μια σφοδρή καταιγίδα, προσθέτει στα πρόσφατα δεινά για τους ασφαλιστές σκαφών αναψυχής, οι οποίοι αντιμετώπισαν μια σειρά απωλειών από τυφώνα τα τελευταία χρόνια.
Τα ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί κατά τέσσερις έως πέντε φορές τα τελευταία δύο χρόνια σε μέρη των ΗΠΑ και της Καραϊβικής και οι ασφαλιστές σκαφών μείωσαν το ποσό της κάλυψης που παρέχουν λόγω των κινδύνων, είπε ο Seikaly.
Ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστές έχουν αυξήσει τα επιτόκια και έχουν επαναξιολογήσει τις κατευθυντήριες γραμμές και την όρεξη για κινδύνους, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου.
Εκτός από τους τυφώνες, οι ασφαλισμένες απώλειες προήλθαν κυρίως από σοβαρές καταιγίδες, πλημμύρες και άλλα καιρικά φαινόμενα στη Βόρεια Αμερική, την Καραϊβική και την Ευρώπη, σύμφωνα με έκθεση του μεσίτη Marsh.
Ο Seikaly είπε ότι τέσσερις πελάτες ήταν έτοιμοι την περασμένη εβδομάδα να αγοράσουν σκάφη αλλά άλλαξαν γνώμη λόγω του υψηλού κόστους ασφάλισης.
Η κλιματική αλλαγή ήταν επίσης πιθανό να προσθέσει τις ανησυχίες των ασφαλιστών σκαφών αναψυχής, πρόσθεσε ο Seikaly, καθώς προκαλεί περισσότερα απροσδόκητα γεγονότα.
«Όποιος νόμιζε ότι μια καταιγίδα στη Μεσόγειο τον Αύγουστο θα βυθίσει ένα πλοίο;»
Πηγές: insurancejournal, reuters