Στις τεχνολογικές λύσεις που έχει υιοθετήσει η Groupama σε όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εργασιών και κυρίως στον πυρήνα των εργασιών της αναφέρεται ο Ιωάννης Χρισταράς, Διευθυντής Πληροφορικών Συστημάτων, Groupama.
(Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Απριλίου 2023)
Όπως επισημαίνει διερευνούμε διαρκώς τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές, τόσο για τα υφιστάμενα backoffice συστήματά μας όσο και για την ανάπτυξη νέων. Επίσης η εταιρεία προχωρά προς την πλήρη ψηφιοποίηση των λειτουργιών της.
Η εφαρμογή backoffice που χρησιμοποιείτε έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί Inhouse ή είναι μέσω εξειδικευμένου παρόχου;
Οι κυριότερες από τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί η Groupama Ασφαλιστική για την υποστήριξη των εργασιών, τόσο των Κεντρικών Υπηρεσιών όσων και των Δικτύων Πωλήσεων, έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί inhouse. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχοντας ως στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών, έχουν ανατεθεί αρκετές υλοποιήσεις/βελτιώσεις σε εξωτερικούς παρόχους.
Το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιείται από τις Κεντρικές Υπηρεσίες της εταιρείας, το Glass, είναι 100% σχεδιασμένο και υλοποιημένο εσωτερικά. Επιπρόσθετα, η εταιρεία από το 2021 χρησιμοποιεί και το Salesforce CRM, την κορυφαία εφαρμογή στο χώρο της διαχείρισης και εξυπηρέτησης πελατών. Η πλατφόρμα Salesforce, μέσω τη αλληλεπίδρασης με το Glass, συνεισφέρει στη διασφάλιση μιας ολιστικής και σύγχρονης προσέγγισης των εσωτερικών διαδικασιών.
Αντίστοιχα, το 2011, δημιουργήθηκε για τα Δίκτυα Πωλήσεων το Cheetah, μία αρκετά πρωτοποριακή για την εποχή της ψηφιακή εφαρμογή, η οποία παραμένει έως σήμερα πλήρης και εξαιρετικά αποτελεσματική. Η αρχή για την εφαρμογή αυτή έγινε inhouse, ενώ στη συνέχεια υποστηρίχθηκε από εξωτερικό πάροχο. Πλέον, συμπληρώνεται από τη mobile εκδοχή της, το myCheetah, εργαλείο το οποίο επιτρέπει την πραγματοποίηση βασικών εργασιών για την εξυπηρέτηση των πελατών, οπουδήποτε και οποτεδήποτε, μέσω του κινητού τηλεφώνου των συνεργατών.
Πολύ σημαντικές είναι επίσης οι εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί για την υποστήριξη των Ομαδικών συμβολαίων την εταιρείας, τόσο στον Κλάδο Ζωής όσο και στα Συνταξιοδοτικά προγράμματα. Επιτρέπουν την αποτελεσματική, γρήγορη και κυρίως ασφαλή διαχείριση των συμβολαίων αυτών, από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, δηλαδή από τον πελάτη (εταιρεία που ασφάλισε το προσωπικό της), την Groupama Ασφαλιστική, αλλά και τον συνεργάτη που εξυπηρετεί το εκάστοτε συμβόλαιο.
Πώς βοηθάει το backoffice τους συνεργάτες σας;
Οι λειτουργίες του backoffice διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη των δικτύων πωλήσεων, παρέχοντας την απαραίτητη υποδομή, τις υπηρεσίες και την υποστήριξη για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία των διαδικασιών πωλήσεων και η εξυπηρέτηση του πελατολογίου. Γενικότερα, υποστηρίζει τους συνεργάτες σε θέματα διεκπεραίωσης διοικητικών, λογιστικών και οικονομικών λειτουργιών, επιτρέποντάς τους έτσι να επικεντρωθούν στο κύριο έργο τους, δηλαδή την προσέλκυση νέων ασφαλισμένων και την εξυπηρέτηση των υπαρχόντων.
Από τις πιο σημαντικές λειτουργίες είναι η διαχείριση των δεδομένων των πελατών, των συμβολαίων τους, των αποζημιώσεών τους, των πληρωμών τους, των εκκρεμοτήτων τους, των αιτημάτων τους και όλων των άλλων σχετικών πληροφοριών. Επίσης, η εφαρμογή Cheetah αποτελεί και έναν βασικό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των συνεργατών και των κεντρικών υπηρεσιών της εταιρείας.
Εξίσου σημαντικά για τους συνεργάτες μας είναι τα δεδομένα που αφορούν την παραγωγή τους, η διαθεσιμότητα των οποίων τους βοηθά να διαχειρίζονται την επιχείρησή τους αποτελεσματικά. Έτσι, μέσω της εφαρμογής Cheetah, έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν την παραγωγή, τις πληρωμές και τις αμοιβές.
Είναι στα σχέδια σας η περαιτέρω εξέλιξη του και σε ποιο πεδίο;
Η διαρκής εξέλιξη και απλοποίηση των συστημάτων και διαδικασιών αποτελεί μια στρατηγική επιλογή για τη Groupama Ασφαλιστική. Το επιβάλλει, άλλωστε, η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας και η ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση όλων μας με την τεχνολογία. Επιπρόσθετα, προχωράμε σε αλλαγή της υφιστάμενης αρχιτεκτονικής αλλά και σε υλοποίηση ολοένα και περισσότερων λειτουργιών, μεταξύ αυτών και κάποιες που θα φάνταζαν αδύνατες πριν μερικά χρόνια.
Σε αυτό το πλαίσιο, διερευνούμε διαρκώς τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές, τόσο για τα υφιστάμενα backoffice συστήματά μας όσο και για την ανάπτυξη νέων.
Επίσης, κινούμαστε με ταχείς ρυθμούς προς την πλήρη ψηφιοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας, με σκοπό να καταργήσουμε τη χρήση χαρτιού, το οποίο πέρα από τα σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον, απαντά και στις ανάγκες των πελατών και συνεργατών μας.
Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στους συνεργάτες αλλά και στους πελάτες μας, κορυφαία εμπειρία χρήσης, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, εφάμιλλη με αυτή των καλύτερων εταιρειών τεχνολογίας.