Στα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την περιφέρεια από την Αττική στις ασφαλιστικές εργασίες και επιτάσσουν να υπάρξει από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών διαφορετική πρακτική και προσέγγιση αναφέρεται ο κ. Δ. Αναστασίου, Agency Manager στην Επιθεώρηση της Εθνικής Ασφαλιστικής του Β. Καραθάνου.
Έχοντας εμπειρία τριών δεκαετιών στον κλάδο και την διορατικότητα να αντιλαμβάνεται τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά αναφέρει ότι οι εταιρείες πρέπει να σκύψουν επάνω στη διαφορετικότητα της επαρχίας και να τιμολογήσουν διαφορετικά τα συμβόλαια.
Ο κ. Δ. Αναστασίου στη συνέντευξη που παραχώρησε στο insurancedaily.gr μιλά επίσης για:
- Τον αθέμιτο ανταγωνισμό από την πλευρά των τραπεζών και τις ενέργειες του ΕΕθ
- Την πορεία του στην ασφαλιστική αγορά
- Τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν τόσο σε επίπεδο συλλογικό στην ασφαλιστική αγορά όσο και σε επίπεδο εσωτερικής οργάνωσης και ενημέρωσης Δραστηριοποιείστε στην Ασφαλιστική Αγορά της Βορείου Ελλάδας.
Μπορείτε να μας περιγράψετε τον παλμό της τα τελευταία 5-6 χρόνια;
Η αγορά της Β. Ελλάδας έχει ιδιαιτερότητες και τα δικά της χαρακτηριστικά. Ορισμένα εξ’ αυτών είναι:
- η μικρότερη διείσδυση των μεγάλων ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε σύγκριση πάντα με την Αττική.
- η ύπαρξη δύο αμιγώς βορειοελλαδίτικων ασφαλιστικών επιχειρήσεων που εντείνουν οπωσδήποτε τον ανταγωνισμό στον κλάδο αυτοκινήτου και αν αυτό συνδυαστεί με τις ΕΠΥ , πολλές εξ’ αυτών ξεκινούν την ανάπτυξή τους από την Β. Ελλάδα έχοντας έδρα στην Βουλγαρία, τότε δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, ιδιαίτερα στον κλάδο ζωής που εμείς εξειδικευόμαστε, τηρουμένων των αναλογιών. Σύμφωνα με μετρήσεις της Eurostat, το μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε σχέση με το κοινοτικό (εκπεφρασμένο σε όρους αγοραστικής δύναμης) στην περιφέρεια είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό της Αττικής. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις πρέπει να σκύψουν πάνω στην διαφορετικότητα της περιφέρειας, δημιουργώντας διαφορετικές τιμολογήσεις όπως στο αυτοκίνητο και στους άλλους κλάδους.
Η δική σας πορεία στο επάγγελμα ποια είναι;
Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε το 1987 από την γενέτειρα μου τα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Σήμερα η έδρα μου βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, ενώ η Διεύθυνσή μου δραστηριοποιείται σε 9 πόλεις της Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας, και της Θεσσαλίας. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιες ιδιαίτερες φάσεις της επαγγελματικής μου καριέρας, θα ήταν η πρώτη μου διάκριση ως 1ος Ασφαλιστικός Σύμβουλος το 1988, η εξέλιξή μου το 2008 στην κορυφαία βαθμίδα του agency (Επιθεωρητής Πωλήσεων) όπως και την απόφαση συγχώνευσης το 2016 με την Επιθεώρηση του κ. Καραθάνου.
Είστε συνεργάτης της Εθνικής Ασφαλιστικής. Γιατί πιστεύετε ότι υπερέχει του ανταγωνισμού;
Η ιστορία των 126 ετών, η δραστηριοποίηση με επιτυχία σε όλους τους τομείς ασφάλισης, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων με ξεκάθαρους όρους για τον καταναλωτή, τα έμπειρα και με βαθιά γνώση στελέχη της και η εξαιρετική ανάπτυξη του agency νομίζω ότι είναι αρκετά για να αναδείξουν την εταιρία μας ως leader της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.
Εκτός από τις υποχρεώσεις σας ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής και Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων ασχολείστε και με τα θεσμικά του κλάδου μέσω του ΕΕΘ. Τι δράσεις ετοιμάζετε και πόσο δραστήριοι είστε;
Η επιτροπή Ασφαλιστικών και Τραπεζικών θεμάτων, προκειμένου να αντιμετωπίσει εκβιαστικές κινήσεις των τραπεζών, έχει προχωρήσει σε πολλές και δυναμικές κινητοποιήσεις, όπως αποκλεισμός τραπεζικών υποκαταστημάτων και παραστάσεις διαμαρτυρίας. Μετά από πρόταση μου δημιουργήσαμε πρόσφατα ειδικό όργανο με στόχο να συγκεντρώνονται καταγγελίες Ασφαλιστικών Συμβούλων αλλά και καταναλωτών. Με βάση αυτές τις καταγγελίες και την απαραίτητη συνδρομή του ΕΕΘ θα γίνονται νομικές ενέργειες και προσφυγές στην Τράπεζα της Ελλάδος, τον Συνήγορο του Πολίτη, τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και τον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή. Τον προηγούμενο μήνα δημιουργήθηκε διαφημιστικό ραδιοφωνικό σποτ με τον Δημήτρη Σταρόβα «Γιατί δεν αλλάζω τον ασφαλιστή μου» το οποίο είχε τεράστια αποδοχή, έκανε εξαιρετική εντύπωση και κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί. Πρωτοστατούμε αλλά κινούμαστε και συλλογικά προκειμένου να αναδείξουμε τα προβλήματα του κλάδου και όπου μπορούμε να δώσουμε λύσεις.
Η ασφαλιστική αγορά της Θεσσαλονίκης τι ανάγκες έχει κατά τη γνώμη σας; Σε ποιους κλάδους έχουν δημιουργηθεί προβλήματα και πώς μπορούν να λυθούν;
Οι ανάγκες είναι πολλές και ποικίλες, ιδιαίτερα σε θέματα ασφάλισης υγείας και σύνταξης και ο μόνος λόγος πλέον που οι συμπολίτες μας δεν δίνουν λύση έχει να κάνει με το διαθέσιμο εισόδημα, που τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί σημαντικά. Προβλήματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι δημιουργήθηκαν όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα , κατά κανόνα στον κλάδο αυτοκινήτου από την δραστηριοποίηση των ΕΠΥ, αλλά και εταιριών χαμηλού ασφαλίστρου, που φυσικά δεν μπορούν να λυθούν από την μια στιγμή στην άλλη. Σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές περισσότερο από κάθε άλλη φορά έχουν ανάγκη να πιστέψουν στην ιδιωτική ασφάλιση, γιατί φαίνεται να αποτελεί την μοναδική διέξοδο στα εντεινόμενα προβλήματα , κενά και ανεπάρκεια της κοινωνικής ασφάλισης. Κάθε μία εταιρία χωριστά αλλά και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών πρέπει να ασχοληθούν με την περαιτέρω αύξηση της πίστης στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης. Τέλος, μιλήστε μας για τους συνεργάτες σας.
Η Εθνική Ασφαλιστική έχει αν όχι το μεγαλύτερο, από τα μεγαλύτερα δίκτυα στη βόρεια Ελλάδα. Πώς διαχειρίζεστε αυτό τον όγκο και τι πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα συναντάτε;
Σήμερα, ως επικεφαλής μιας εκ των μεγαλύτερων αλλά και γεωγραφικά εκτεταμένων διευθύνσεων πανελλαδικά, ένα από τα σημαντικότερα διοικητικά προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι η ανομοιογένεια σε γνώσεις και πληροφορίες γενικότερα. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιούμε στο maximum τα ηλεκτρονικά μέσα και ιδιαίτερα τα social media, για να μπορέσουμε άμεσα να απευθυνόμαστε την ίδια στιγμή στους συνεργάτες όλων των γραφείων μας, ανεξαρτήτως απόστασης. Η άποψή μου είναι ότι ως managers πρέπει συνεχώς να αναζητάμε άλλους δρόμους περπατώντας σε νέα μονοπάτια. Σήμερα έχουμε περάσει στην online εποχή και η παλιά διοίκηση με την απαραίτητη «λογοκρισία» είναι ξεπερασμένη όσο και το dial-up internet! Οι managers πρέπει να μάθουμε να ακούμε, όχι μόνο για το θεαθήναι αλλά γιατί αποτελεί ένα από τα καλύτερα μονοπάτια προς μια νέα οπτική. Η κάθε ομάδα μπορεί να προσφέρει πολλές αξιοποιήσιμες ιδέες. Όποιος καταφέρει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, εκμεταλλευτεί τις νέες τεχνολογίες, μάθει να ακούει τους συνεργάτες του και αξιοποιεί τις καινούριες ευκαιρίες θα εξασφαλίσει την παραμονή και ανάπτυξη στον χώρο μας. Μια φιλόδοξη και μακροπρόθεσμη προσπάθειά μας ξεκίνησε μέσα στο χρόνο και αφορά το site μας www.e-asfaliseis.gr δίνοντας την δυνατότητα σε κάθε πελάτη που το επιθυμεί να μας καλέσει να συνομιλήσουμε on line. Και συνεχίζουμε! Με αγάπη, πάθος και όρεξη για το καλύτερο επάγγελμα του κόσμου
Χρόνια φωνάζουμε ότι πρέπει να διαφοροποιηθεί η ασφαλιστική πολιτική για την περιφέρεια!