Στους διαμεσολαβητές προσανατολίζονται οι ναυτιλιακές εταιρείες για να ασφαλίσουν το κύτος και τα μηχανήματα του πλοίου τους.
Σύμφωνα με τον Dan Plummer, Director Marine στη Matrix, οι εφοπλιστές προτιμούν την τοπική αγορά όταν έχουν τη δυνατότητα, ωστόσο οι υπάρχουσες συνθήκες οδηγούν σε εταιρείες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εμπιστεύονται και επιλέγουν την εγχώρια αγορά ναυτασφαλίσεων; Συνάπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους κατευθείαν μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών ή απευθύνονται στη μεσιτική αγορά;
Θα έλεγα πως, ναι, οι Έλληνες εφοπλιστές στην πλειονότητά τους, εμπιστεύονται την τοπική αγορά και μάλιστα, όταν υπάρχει η δυνατότητα, η ελληνική αγορά να αποτελεί και την πρώτη τους επιλογή. Ας μην ξεχνάμε, πως στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία οι ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται κάτω από τη συνεχή και αυξανόμενη πίεση των τραπεζών, με τις οποίες έχουν συνάψει ενυπόθηκα δάνεια. Οι δανειστές απαιτούν η ασφάλιση να γίνεται σε συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης.
Το γεγονός αυτό, καταλήγει να περιορίζει ακόμη περισσότερο την εμπλοκή της τοπικής αγοράς. Οι ελληνικές ναυτιλιακές προτιμούν, ειδικά για τις καλύψεις που αφορούν στο Hull and Machinery (ασφάλιση σκάφους και μηχανικού εξοπλισμού), η τοποθέτηση του κινδύνου να πραγματοποιείται μέσω διαμεσολαβητών, κυρίως λόγω της εμπειρίας που διακρίνει έναν εξειδικευμένο μεσίτη ναυτασφαλίσεων σε θέματα όπως η τιμολόγηση και η διαχείριση της αποζημίωσης. Αντίθετα για τα συμβόλαια P&I (Protection & Indemnity – Προστασία & Αποζημίωση), οι περισσότερες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, έρχονται απευθείας σε επαφή με τους διεθνείς παίκτες, τα λεγόμενα P&I clubs.