Στα γεγονότα που δρομολόγησαν εξελίξεις το 2019 και την πορεία της ARAG αναφέρεται ο Δημήτρης Τσεκούρας, CEO της ARAG στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει ο κ. Τσεκούρας ο χρόνος που πέρασε έκλεισε με θετικά αποτελέσματα για την Εταιρεία, η οποία σε συνεργασία με τα κεντρικά ακολουθεί τριετές στρατηγικό πλάνο.
Ποια γεγονότα θεωρείτε ότι δρομολόγησαν εξελίξεις στον Κλάδο;
Καταρχήν θα πρέπει να αναφερθούν τα γεγονότα που επηρέασαν όλους τους κλάδους ασφάλισης και όχι μόνο την ΝΠ, αφού είχαν θεσμικό χαρακτήρα.
Τέτοια για παράδειγμα είναι οι νομοθετικές αλλαγές που επήλθαν στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τα διαμεσολαβούντα στην ασφάλιση πρόσωπα και που θεσπίστηκαν με αφορμή την ενσωμάτωση της IDD στη νομοθεσία μας.
Οι αλλαγές αυτές με κορυφαία εκείνη του ασυμβίβαστου της συνεργασίας μεσίτη και πράκτορα τάραξαν ουσιωδώς το status quo της αγοράς μας και προκάλεσαν ανισορροπία στις πωλησιακές σχέσεις με άμεση επίδραση στα παραγωγικά αποτελέσματα.
Οι ενδιαφερόμενοι αντέδρασαν και ανέλαβαν πρωτοβουλίες. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι αναληφθείσες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του θέματος, προκειμένου να μη χαθούν μακροχρόνιες και καρποφόρες συνεργασίες, θεωρώ πως το ζήτημα θα συνεχίσει να απασχολεί την αγορά μας και να την επηρεάζει εσωτερικά.
Σχετικά τώρα με την ΝΠ ένα σημαντικό θέμα είναι η υποχρεωτική διαμεσολάβηση στην επίλυση των ιδιωτικών διαφορών.
Όπως γνωρίζετε το θέμα ήταν σε εκκρεμότητα από την προηγούμενη χρονιά, μετά δηλαδή την αναστολή εφαρμογής του νόμου που προκάλεσε η παρέμβαση του Αρείου Πάγου λόγω αντισυνταγματικότητας. Τώρα, όπως φαίνεται, το νομοθετικό πλαίσιο αλλάζει αφού οι αυτοκινητιστικές διαφορές δεν θα υπάγονται στην υποχρεωτικότητα. Θα υπάγονται όμως σε αυτή ένα πλήθος άλλων νομικών διαφορών επειδή το ορίζει ο νόμος και όχι επειδή τα εμπλεκόμενα μέρη το επιθυμούν και συμφώνησαν σε αυτό. Για εταιρείες σαν την ARAG που Νομική Προστασία δεν είναι μόνο αυτοκίνητο αλλά σχεδόν το σύνολο των νομικών διαφορών υπάρχει θέμα, αφού αυξάνεται το κόστος κάλυψης.
Υπάρχουν άλλα δύο θέματα που αφορούν τον Κλάδο μας. Σχετικά με την νεοεμφανισθείσα εταιρεία διακανονισμού ζημιών αφού ευχηθώ καλή επιτυχία, θέλω να τονίσω πως το νομικό πλαίσιο για τα γραφεία διακανονισμού είναι εντελώς άλλο από εκείνο που αφορά τη φερεγγυότητα και τη λειτουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας.
Αναφορικά με την DAS που γίνεται ERGO έχω να θυμάμαι τους κοινούς μας αγώνες για να λάμψει το επιχείρημα ότι μόνο κατ’ όνομα μοιάζει η ΝΠ των εξειδικευμένων με εκείνη των πολυκλαδικών ασφαλιστών. Αρκεί δε η ανεξαρτησία αποφάσεων και συμφερόντων για να το υπενθυμίζει καθημερινά σε πελάτες και συνεργάτες.
Πώς έκλεισε το 2019 για την Εταιρεία;
Το 2019 έκλεισε χωρίς εκπλήξεις και με θετικό πρόσημο. Το «χωρίς εκπλήξεις» δείχνει στην πράξη τη σωστή λειτουργία του στρατηγικού σχεδιασμού. Στην Εταιρεία μας κάθε χρόνο στα πλαίσια του Strategic Planning που γίνεται με τα κεντρικά του Ομίλου προσδιορίζονται οι στόχοι και γίνεται πρόβλεψη των αποτελεσμάτων και αναθεώρησή τους, όχι μόνο για την επόμενη χρονιά αλλά και για την ερχόμενη τριετία.
Ανεξαρτήτως του ποσοστού αύξησης των ασφαλίστρων σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο σημασία έχει για το management η κερδοφορία που σημαίνει για τον ιδιοκτήτη και τους μετόχους το τελικό αποτέλεσμα των εργασιών κατ’ έτος.
Το Ελληνικό Υποκατάστημα λειτουργεί σε συνθήκες εργασιακής έντασης, με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό και με κατά μήνα παρακολούθηση όλων των δεικτών, ώστε να πετυχαίνει τον εκάστοτε στόχο του απέναντι στον Όμιλο σε ασφάλιστρα και κυρίως σε κερδοφορία.