Η προστασία των δεδομένων πρέπει να διαπνέει όλο το ασφαλιστικό εύρος και αυτό επηρεάζει πέρα από τις ασφαλιστικές και τους επαγγελματίες με τους οποίους συνεργάζονται όπως είναι οι πραγματογνώμονες και οι διαμεσολαβητές.
Μιλώντας σχετικά με τον GDPR και τους συνεργάτες των ασφαλιστικών εταιρειών η Δήμητρα Ξηντάρα, CIPP/E, Data Protection Officer στη Eurolife ERB τονίζει ότι «ο Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα έχει επηρεάσει το ευρύτατο φάσμα των λειτουργιών στις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και στις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται η ασφαλιστική αγορά. Όλο το εύρος των διαδικασιών και των συνεργατών –όπως λόγου χάρη διαμεσολαβητές, πραγματογνώμονες κ.λπ.– πρέπει να είναι εναρμονισμένοι με τον GDPR.
Η προστασία των προσωπικών δεδομένων και οι αρχές που ο Κανονισμός προάγει, έχουν ενσωματωθεί στην κουλτούρα μας. Το ίδιο επιζητούμε και από τους συνεργάτες μας.
Ο πελάτης που συμβάλλεται με τη Eurolife ERB, αναζητά και βιώνει μια ενιαία εμπειρία εξυπηρέτησης, με στόχο τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης σχέσης εμπιστοσύνης.
Μια εμπιστοσύνη που ξεκινά από τη σχέση του μαζί μας και πρέπει να διαφυλάσσεται σε όλες τις συνεργασίες μας. Τυπικές και ουσιαστικές πρωτοβουλίες ελήφθησαν προκειμένου να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις και να βοηθήσουμε ουσιαστικά τους συνεργάτες μας. Έχοντας ως γνώμονα αυτή τη σχέση και νιώθοντας τους συνεργάτες μας ως προέκτασή μας, πριν την έναρξη του κανονισμού διοργανώσαμε ημερίδες ενημέρωσης για τους διαμεσολαβητές, τόσο στις εγκαταστάσεις μας στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.
Ταυτόχρονα ήμασταν και είμαστε πάντα δίπλα τους στην προσπάθειά τους να εναρμονιστούν με τη νέα πραγματικότητα. Στο πλαίσιο της ευθύνης μας απέναντι στους πελάτες μας, είναι υποχρέωσή μας να αξιολογούμε το επίπεδο προστασίας των προσωπικών δεδομένων που προσφέρουν οι συνεργάτες μας. Τα αποτελέσματα που λαμβάνουμε είναι εξαιρετικά θετικά, καθώς οι περισσότεροι έχουν ορίσει και εφαρμόζουν πολιτικές προστασίας προσωπικών δεδομένων, έχουν ανανεώσει τις ενημερώσεις τους προς τα φυσικά πρόσωπα, διοργανώνουν καμπάνιες ευαισθητοποίησης των υπαλλήλων τους και ενισχύουν τα τεχνικά και οργανωτικά τους μέτρα.
Είτε πρόκειται για ιδιωτικά θεραπευτήρια είτε για νομικούς είτε για εμπειρογνώμονες, αυτό που είναι έκδηλο είναι ότι όλοι αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα που έχει η αναθεώρηση των επεξεργασιών, ούτως ώστε να ανταποκρίνονται στις αρχές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων». Ταυτόχρονα η κ. Ξηντάρα αναφέρει ότι στο ίδιο πνεύμα η Εταιρεία προχώρησε «στην ανασχεδίαση τόσο των υπηρεσιών μας όσο και των διαδικασιών μας, ενσωματώνοντας εξαρχής τις βασικές αρχές του νέου κανονισμού. Αντίστοιχη προσέγγιση έχει ακολουθηθεί και στα νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Υιοθετήσαμε τις βασικές αρχές του νέου πλαισίου, με τρόπο που δεν θα επιφέρει καθυστερήσεις και προσχώματα στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Προσαρμοζόμενοι, αλλάζουμε τις διαδικασίες και τον τρόπο που επικοινωνούμε, πάντα με γνώμονα τη βελτίωση του επιπέδου της εξυπηρέτησης, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα των εμπλεκομένων. Ο Κανονισμός δεν απαγορεύει την επεξεργασία των δεδομένων, δίνει την κατεύθυνση ότι πρέπει να γίνονται με διαφάνεια και σεβασμό – δύο βασικές έννοιες, στις οποίες έχει επενδύσει η Eurolife ERB. Κεντρική επιδίωξή μας είναι η υιοθέτηση των αρχών του Κανονισμού, εδραιώνοντας έτσι το πλαίσιο εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και δίνοντας αξία στη συνεργασία τους μαζί μας».
Διαβάστε επίσης:
Ε. Μαρτίνοβιτς: Κρίσιμο σημείο γ συλλογή επεξεργασία δεδομένων υγείας στον GDPR
Α. Βαγιάνου: GDPR- Έμφαση στην ικανοποίηση των δικαιωμάτων των φυσικών προσώπων
Δ. Παπαχριστόπουλος: Σταδιακά ο GDPR θα γίνει business as usual
Γ. Ρουσόπουλος: Η αρχή προστασίας δέχεται καταγγελίες αλλά δρα και αυταπάγγελτα
Ν. Γεωργόπουλος: Ο GDPR αναγκάζει τις επιχειρήσεις να γίνουν πελατοκεντρικές
Μ. Σφακιανάκης: Δεν γίνεται έλεγχος στο cyberinsurance με αποτέλεσμα να ασφαλίζονται σαπάκια
Ε. Βαρουχάκη: Τα θέματα που προβληματίζουν τις ασφαλιστικές είναι πολλά
Σ. Μολίνου: Ταξίδι χωρίς τερματικό ο GDPR
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Φεβρουάριος 2019