Μια δεύτερη ευκαιρία έδωσαν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε μεγάλα γραφεία διαμεσολάβησης που δήλωσαν αδυναμία κάλυψης των δόσεων τις οποίες είχαν συμφωνήσει, προ τριετίας, διακανονίζοντας, τότε, μη καταβληθέντα ασφάλιστρα παρελθόντων μηνών.
του Πλάτωνα Τσούλου
Οι εν λόγω συμφωνίες είχαν υπογραφεί μετά τη νομοθετική παρέμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος το 2015, που προέβλεπε πρώτα την πληρωμή των ασφαλιστών και μετά την έκδοση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, όπως και την απευθείας πληρωμή των ασφαλίστρων από τους ασφαλισμένους στις ασφαλιστικές εταιρείες, δίχως τη διαμεσολάβηση των δικτύων πωλήσεων. Συνεπεία των ανωτέρω τα γραφεία διαμεσολάβησης κλήθηκαν να καταβάλλουν άμεσα ασφάλιστρα πολλών μηνών που παρέμεναν στα χέρια τους σε μορφή πίστωσης, αλλά και να καλύψουν τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ρευστότητά τους.
Τότε, οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν διακανονίσει τις οφειλές των δικτύων τους σε βάθος δύο ή και τριών ετών, με αποτέλεσμα στην πλειονότητά τους τα δίκτυα πωλήσεων να αντιμετωπίσουν ομαλά το όλο θέμα.
Ωστόσο, κάποια από τα γραφεία της αγοράς, λόγω του μεγάλου όγκου ασφαλίστρων που διαχειρίζονταν, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Στα γραφεία αυτά, οι εταιρείες όπως αναφέρουν πηγές του ID, τους στάθηκαν εκ νέου προσφέροντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία να αντιμετωπίσουν τα χρέη τους.
Κατέληξαν σε νέους διακανονισμούς με χαμηλότερες σε αξία δόσεις και μεγαλύτερο διάστημα αποπληρωμής των συνολικών τους υποχρεώσεων.