Πόσες υπέροχες ιδέες είχατε κατά καιρούς που δυστυχώς δεν κατέληξαν πουθενά είτε γιατί παρατήσατε στη μέση την προσπάθεια είτε γιατί δεν την ξεκινήσατε καν.
της Στέλλας Ζουλινάκη, Life & Business Coach, Insurance Mentor, EMCC Senior Practitioner & Μέλος HCCMA & EMCC
Και δεν μιλάμε για ιδέες «εφευρέσεις», του στυλ να ανακαλύψουμε τον τροχό, αλλά για καθημερινές σκέψεις που έρχονται αυτόματα να μας «στοιχειώσουν» όταν μας δοθεί ένα σχετικό ερέθισμα όπως να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα άσκησης και διαχείρισης βάρους, να αλλάξουμε συνήθειες, να εφαρμόσουμε μια νέα υπηρεσία στην επαγγελματική μας δραστηριότητα ή να δοκιμάσουμε νέους τρόπους προσέγγισής πελατών.
Έτσι πολλές φορές σκεφτόμαστε: «Ωραία ιδέα αλλά θα μπορούσα να το κάνω αυτό…», «Μήπως δεν είναι τώρα οι κατάλληλες συνθήκες να επιχειρήσω αυτό ;».
Φαίνεται σαν να είμαστε οι σαμποτέρ του ιδίου μας του εαυτού. Θέλουμε να κάνουμε το όνειρο να συμβεί αλλά φαίνεται να καθυστερούμε αδικαιολόγητα ή να παρεμποδίζουμε τα δικά μας σχέδια.
Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι η παρώθηση από φίλους και συνεργάτες δεν είναι αποτελεσματική και προσφέρει μόνο στιγμιαία τόνωση, που δυστυχώς δεν διαρκεί πολύ. Ατάκες του τύπου «Πίστεψε στο εαυτό σου», «Άδραξε την μέρα», «Φέτος είναι η χρονιά σου », δεν επιφέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα.
Αυτό που χρειάζεται είναι να αναλάβουμε την ευθύνη της ζωής μας και ως «στρατηγοί ζωής» να χαράξουμε την κατάλληλη πορεία που θα μας φέρει κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα, την επίτευξη των στόχων ή των αλλαγών.
«Στρατηγική με τακτικούς ελιγμούς είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για τη νίκη. Τακτικοί ελιγμοί χωρίς στρατηγική, είναι ο θόρυβος πριν την ήττα» γραφεί ο Σουν Τζου, Κινέζος Θεωρητικός της στρατηγικής και η ιστορία νομίζω τον έχει δικαιώσει.
Η στρατηγική, δεν εφαρμόζεται μόνο στον πόλεμο αλλά και σε στόχους όπως η ανάπτυξη της καριέρας και η προσέλκυση νεών πελατών. Απαιτεί ένα σχέδιοδράσης με μελετημένες ενέργειες χρονοδιάγραμμα και απαραίτητα εφόδια – δεξιότητες.
Μπορείτε να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την στρατηγική σας ξεκινώντας με πιο απλούς στόχους όπως να υλοποιήστε μια τρίμηνή καμπάνια προώθησης ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο ήδη υπάρχον πελατολόγιο σας ώστε να εξοικειωθείτε με την διαδικασία και να παρατηρήσετε τις δυσκολίες. Επίσης μπορείτε να συνεργαστείτε με ένα ειδικό π.χ. Coach/Mentor που θα συνδράμει στην προσπάθεια σας.
Οι πιο σημαντικοί λόγοι που χρειάζεστε μια στρατηγική για την επίτευξη των στόχων σας είναι ότι :
• 1. Θα κερδίσετε χρόνο.
• 2. Θα κερδίσετε χρήματα.
• 3. Θα κερδίσετετην υγεία σας, ιδιαίτερά την συναισθηματική και ψυχική.
• 4. Θα έχετε συγκεκριμένο πλάνο, σκοπό, κατευθύνσεις και τακτικές που θα σας ενισχύσουν το ποσοστό επιτυχίας σας.
• 5.Θα έχετε αντανακλαστικά.
• 6.Θα έχετε συμμάχους.
Χρήσιμα tips:
- Αναζητήστε παγκόσμια μοντέλα υλοποίησης επιχειρηματικών σχεδίων.
- Διαβάστε αυτοβιογραφίες και εμπνευστείτε από ανθρώπους με success stories.
- Μοιραστείτετην εμπειρία σας μόνο σε αυθεντικούς συμμάχους σας άτομαπου εκτιμάτε. Αψηφήστε τοξικούς ανθρώπους που θα σαμποτάρουν την εξέλιξη σας.
- Παρατηρήστε τους ανταγωνιστές σας.
- Παρακολουθήστε σχετικά σεμινάρια στρατηγικού σχεδιασμού.
- Και τέλος υιοθετήστε την ενδυναμωτική πεποίθηση:«ότι το μέλλον χτίζεται από τις πράξεις του σήμερα».
Τι λέει η επιστήμη και το κινεζικό ιδεόγραμμα για την αγάπη;