Σύμφωνα με Έκθεση της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών και Προβλέψεων της Eurobank, η Διεθνής Χρηματοπιστωτική Κρίση έχει δημιουργήσει… Κατάθλιψη στα Ελληνικά Νοικοκυριά.
Είναι γνωστό ότι κάθε Οικονομική Ύφεση φτάνει να επηρεάζει και την Καθημερινότητα των Καταναλωτών, ανάλογα με το Μέγεθος και το Εύρος της. Και αν ακόμη η Καθημερινότητα για τους περισσότερους δε μεταβλήθηκε ριζικά λόγω της τελευταίας Διεθνούς Κρίσης (στη χώρα μας), αρκούν οι καθημερινές ζοφερές προβλέψεις, τα σχόλια και οι αναλύσεις των ΜΜΕ (μια ματιά στους τίτλους του τελευταίου 12μηνου είναι ενδεικτική) για να βυθιστούμε όλοι, αν όχι σε βαθιά μελαγχολία, τουλάχιστον να κατσουφιάσουμε μία φορά την ημέρα και να αναλογιστούμε με… μελανά χρώματα το Μέλλον μας.
Σύμφωνα λοιπόν με την Έκθεση της EFG Eurobank για την Εμπιστοσύνη του Καταναλωτή, η Ελληνική οικογένεια είναι πολύ πιο απαισιόδοξη σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο αξιοσημείωτο. Αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι η Απαισιοδοξία δε χαρακτηρίζει τα νοικοκυριά μας μόνο την τελευταία διετία, αλλά, προσέξτε, σταθερά από το 1985! (Μήπως σε αυτό συμβάλλει και η περίφημη «πολιτική ζωή» του τόπου;)
Μάλιστα, η Απαισιοδοξία δε γνωρίζει ταξικές διαφορές και χαρακτηρίζει το ίδιο τους Προνομιούχους και Μη Έλληνες. Ενώ στην Ευρώπη όσοι περνάνε καλύτερα, όπως είναι φυσικό, αισθάνονται και καλύτερα.
Στη χώρα μας όμως όχι.
Λέτε όλη αυτή η περίφημη ελληνική λεβεντιά, τα γλέντια, τα μπουζούκια και οι χοροί να είναι απλή… τουριστική βιτρίνα και κατά βάθος να είμαστε «έθνος κατσούφηδων»; Λέτε ο βάλτος της Πολιτικής μας Πραγματικότητας, δεκαετίες τώρα, να κατάφερε να βάλει την περίφημη ελληνική «έξω καρδιά» βαθιά μέσα στο στήθος μας;
Πάντως, στην έρευνα επισημαίνεται ότι με εξαίρεση το διάστημα Νοέμβριος 1993-Απρίλιος 1994 η Εμπιστοσύνη του Έλληνα Καταναλωτή δεν έχει πλησιάσει το μέσο όρο της Ευρωζώνης!