Μεγάλες ευκαιρίες ανοίγονται για τις ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και τη διαμεσολάβηση μέσα από την χρήση των Big Data Analytics (BDA). Η ασφαλιστική αγορά έχει πλέον με την τεχνολογία τη δυνατότητα να αξιολογήσει ορθότερα το ρίσκο και να δημιουργήσει εξατομικευμένα προϊόντα.
Σε βάθος χρόνου μέσα από την ανάλυση δεδομενων οι εταιρείες θεωρούν ότι θα υπάρξει αποκλεισμός “καταναλωτών με μεγάλο ρίσκο”. Προς το παρόν το 1/3 των εταιρειών αξιοποιεί τεχνολογίες Big Data Analytics όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση και το 24% των εταιρειών σχεδιάζει τέτοια εργαλεία.
Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από έρευνα σχετικά με τη χρήση των big data analytics στις ασφαλίσεις ζωής και αυτοκινήτου την οποία εκπόνησε η EIOPA το καλοκαίρι του 2018 σε 222 ασφαλιστικές εταιρείες και διαμεσολαβητές από 28 περιοχές, που έχουν το 60% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων. Επιπρόσθετα συλλέχθηκαν στοιχεία και από παρατηρητήρια, το NCA και δύο καταναλωτικές ενώσεις.