Στην εντατική βρίσκεται η Ασφαλιστική εταιρεία Enterprise Insurance Company Plc και οι γιατροί φαίνονται ανήσυχοι.
του Νίκου Μωράκη
Όπως επισημαίνεται από τον κ. Παπαγιαννόπουλο, νόμιμο εκπρόσωπο της Enterprise στην Ελλάδα, οι εξελίξεις στην κεντρική Εταιρεία ήταν αιφνιδιαστικές, καθώς δεν είχαν υπάρξει ενδείξεις ότι η Εταιρεία θα τεθεί σε εκκαθάριση.
Με απόφαση πλέον της εποπτικής αρχής, η Enterprise δεν μπορεί να εκδίδει νέα συμβόλαια, ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ. Παπαγιαννόπουλος, «τα συμβόλαια είναι σε ισχύ, η άδεια της Εταιρείας δεν έχει ανακληθεί και δεν έχει τεθεί θέμα Επικουρικού Κεφαλαίου».
Τα συμβόλαια των ασφαλισμένων ισχύουν και εξυπηρετούνται κανονικά, επομένως όσοι επιθυμούν μπορούν να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα που αναγράφονται στα συμβόλαιά τους. Όσον αφορά την εξυπηρέτηση της οδικής βοήθειας η υπηρεσία λειτουργεί για τους ασφαλισμένους, αλλά όσον αφορά τις αποζημιώσεις διευκρινίζεται ότι δεν πραγματοποιούνται στην παρούσα φάση καθώς η εποπτική αρχή του Γιβραλτάρ τις έχει απαγορεύσει μέχρι την τοποθέτηση του εκκαθαριστή τις πληρωμές.
Αναλύοντας με ψυχραιμία πάντως το σχετικό δελτίο τύπου, που εξέδωσε η GFSC, την Παρασκευή 22 Ιουλίου και απέστειλε αυθημερόν στις Εποπτικές Αρχές των χωρών που δραστηριοποιείται η Enterprise, βλέπει ότι οι ασφαλισμένοι της ανά την Ευρώπη παραμένουν καλυμμένοι…
Καλυμμένοι, όχι όμως και εφησυχασμένοι καθώς μια τέτοια ανακοίνωση, πολλοί πιστεύουν ότι, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανάκληση άδειας.
Τα ερωτηματικά
- Απορίας άξιο βεβαίως είναι η στάση που κράτησε και κρατάει η εποπτική αρχή εδώ στην Ελλάδα (ΔΕΙΑ). Η εποπτική αρχή -όπως αντιληφθήκαμε από το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε- αντί να πάρει θέση και να λειτουργήσει προστατευτικά για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά παραπέμπει τους ενδιαφερόμενους ή καλυμμένους στην εν λόγω εταιρεία σε τηλέφωνα και e-mail στο Γιβραλτάρ. Μια κίνηση που δείχνει την αδιαφορία της για το θέμα και την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού να ανταποκριθεί σε περιστατικά σαν και αυτό. Μια στάση που μπορεί να ερεθίσει ακόμα περισσότερο την “κόντρα” που υπάρχει στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά σχετικά με τη δραστηριότητα των ΕΠΥ.
- Γιατί δεν είχαν εικόνα οι Εποπτικές Αρχές των χωρών που δραστηριοποιούταν η Εταιρεία; Σύμφωνα με πληροφορίες που συλλέξαμε από τις χώρες που δραστηριοποιείται η Enterprise, οι εποπτικές αρχές των χωρών ενημερώθηκαν μόλις την Παρασκευή για την απόφαση της GFSC να θέσει υπό καθεστώς επιτήρησης την Εταιρεία. Μια κατάσταση που εγείρει ερωτηματικά όσον αφορά την επικοινωνία που έχουν οι εποπτικές αρχές της Ευρώπης μεταξύ τους.
- Σύμφωνα με την εικόνα που είχαμε από απόψεις των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών ανά την Ελλάδα η Enterprise άνηκε στις περίφημες ΕΠΥ που έκαναν καλή δουλειά. Δεν καθυστερούσε αποζημιώσεις, ανταποκρινόταν στα προβλήματά τους και έδειχνε να προσέχει την εικόνα της. Ήταν λοιπόν ξαφνικός θάνατος και για τους ίδιους τους αντιπροσώπους στην Ελλάδα η ανακοίνωση της μητρικής; Ποιος ελέγχει στην Ελλάδα τις ΕΠΥ και τη φερεγγυότητα των μητρικών τους;
Η επόμενη μέρα στην Υπόλοιπη Ευρώπη
Η Enterprise εκτός από την Ελλάδα έχει εργασίες και σε Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Ιρλανδία και Νορβηγία. Από έρευνα που κάναμε στο διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι στην Ιρλανδία η Ασφαλιστική εταιρεία που αντιπροσωπεύει την Enterprise στη χώρα (Wrightway Underwriting – εταιρεία που ανήκει 100% στη Zurich Insurance) με ανακοίνωσή της στα κλαδικά μέσα ενημέρωσε τους περίπου 14.000 ασφαλισμένους τους ότι θα λάβουν πλήρως την αποζημίωση που τους αναλογεί σε περίπτωση που η εταιρεία κλείσει.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Παράλληλα, ενδιαφέρον έχουν οι συζητήσεις που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία 24ώρα στα διάφορα “πηγαδάκια” που έχουν δημιουργηθεί σε group στο Facebook & το Linkedin. Πηγαδάκια που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως η εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς προς τα έξω.
Τα μαχαίρια λοιπόν έχουν βγει, οι “μπηχτές” δίνουν και παίρνουν ενώ κύριο θέμα συζήτησης είναι τα πτωχευτικά ασφάλιστρα σε συνδυασμό με τις υψηλές προμήθειες που προσφέρουν οι εν λόγο εταιρείες και πως αυτή η κατάσταση έχει καταστρέψει το επάγγελμα. Κουβέντες που άλλοτε είναι ψύχραιμες και παραθέτουν την άποψή τους πάνω στα θέματα και άλλοτε “ανάβουν” με τους συμμετέχοντες να αλληλοκατηγορούνται για την εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς και τις πρακτικές τους στο επάγγελμα.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο αναγνώστη μας στη σελίδα που διατηρεί το insurancedaily.gr στο Facebook:
A.G: Βεβαίως και ξέρει ο ασφαλιστής. Ξέρει το τι είναι κάθε εταιρεία. Γνωρίζει από την καλή και την ανάποδη. Δεν πούλησε όμως ποτέ την κάλυψη και την υπηρεσία του. Δεν αντιλήφθηκε ποτέ το ρόλο του στην αγορά. Δεν κατάλαβε πως το επάγγελμα του είναι λειτούργημα. Απλά σαν μπακάλης πουλούσε μόνο το φτηνό. Έτσι έμεινε με πελάτες που σε κάθε ανανέωση τον βλέπουν σαν μια προσφορά. Ξυπνήστε συνάδελφοι. Ξυπνήστε διότι έφτασε η μέρα της ευθύνης μας. Ξυπνήστε διότι η μάχη για τα συμφέροντα των πελατών μας και τα δικά μας είναι σε εξέλιξη. Και πρέπει να μας βρει όλους εκεί. Αλλάξτε και δουλέψτε με εταιρείες που θέλουν να εργαστούν μαζί μας αλλά έχουν και τις υποδομές να μας στηρίξουν. Σταματήστε να αντιμετωπίζετε τον κόσμο σαν προμήθεια και θα σταματήσει να σας βλέπει και αυτός σαν προσφορά.
Τι γίνεται με την πληρωμή ζημιών του Κλάδου Αυτοκινήτου ?
Θα αποζημιωθούν οι ενδιαφερόμενοι ή όχι ?
Ποιά είναι η ευθύνη του κ.Παπαγιαννόπουλου ?