Το φαινόμενο του φόρου πιστότητας καταδικάζουν οι ασφαλιστικές ενώσεις στη Βρετανία. Πρόκειται για την τακτική του να πληρώνει μεγαλύτερα ασφάλιστρα ίσως και κατά 50% ο παλιός πελάτης και να παρέχεται σε πελάτες νέους αλλά με το ίδιο προφίλ κινδύνου συμβόλαιο με πολύ χαμηλότερο κόστος. Πρόσφατα η εταιρεία Nationwide Building Society παραδέχτηκε ότι χρέωνε παλιούς πελάτες της στην ασφάλιση κατοικίας διπλάσια. Σύμφωνα με την Telegraph “πρόκειται για μία από τις περιπτώσεις που εταιρείες μιλούν για την κλεψιά που βαφτίζουν ως “διαφοροποίηση τιμής”, όπου στην ουσία οι πιστοί πελάτες της εταιρείας πληρώνουν πολλά περισσότερα”.
Οι ενώσεις για τα δικαιώματα των καταναλωτών ονομάζουν την πρακτική αυτή “φόρο πιστότητας”, καθώς στην ουσία επιβαρύνονται οι πιστοί πελάτες των εταιρειών. Όπως αναφέρεται στην Telegraph Money ασφαλισμένος στην εταιρεία αγόρασε ασφάλιση κατοικίας για 567 λίρες το 2012, το 2016 το κόστος ανέβηκε στις 824 λίρες και τώρα η εταιρεία του ζητά 1.003 λίρες για την κάλυψη. Συνολικά σε πέντε χρόνια το κόστος των ασφαλίστρων του αυξήθηκε κατά 77%.
Σε παλαιότερο δημοσίευμα της το 2016 η Mirror είχε αναφέρει οι παλιοί ασφαλισμένοι σε κατοικία και αυτοκίνητο πληρώνουν ετησίως περίπου 5 δις λίρες σε “φόρο πιστότητας”. Με βάση έρευνα διαδικτυακής εταιρείας οι ασφαλισμένοι θα μπορούσαν να κερδίσουν ο καθένας περισσότερες από 350 λίρες ετησίως εάν έψαχναν τις προσφορές για τα συμβόλαια τους και δεν έκαναν απλά ανανέωση συμβολαίου. Κατά την gocompare.com το 64% των 45,5 εκατ. οδηγών απλά ανανεώνουν το ασφαλιστήριο τους και περίπου οι μισοί, δηλαδή το 14,8 εκατ. θα μπορούσαν να γλιτώσουν τουλάχιστον 286 λίρες αλλάζοντας πάροχο.