Παρόλο που στο διάστημα των τελευταίων 15 χρόνων υπήρξαν κρούσματα ορισμένων κραυγαλέων παράνομων ενεργειών από αρκετές Ασφαλιστικές Εταιρείες, υπενθυμίζουμε στους αναγνώστες ότι το καλοκαίρι του 2005 η Ελλάδα είχε ζήσει μια άλλη κρίση, μιας άλλης μεγάλης εταιρείας. Και παρόλο που πολλές παράνομες Ενέργειες είδαν το φως της δημοσιότητας, η Ασφαλιστική Αγορά και ολόκληρη η υπόλοιπη Αγορά αυτή τη φορά σοκαρίστηκαν πολύ περισσότερο από όσο υπέθεσαν πολλοί!
Στελέχη της Αγοράς έλεγαν ότι δε θα τολμήσει ο Πέτσας να αφαιρέσει την άδεια των Εταιρειών της Ασπίς, λόγω του μεγέθους τους, ή ότι και στο παρελθόν έγιναν παρόμοιες παράνομες ενέργειες από άλλες Εταιρείες και δεν αφαιρέθηκε καμία άδεια. Δήλωναν ότι οι αρμόδιοι επιτήδειοι επιχειρηματίες τα κουκούλωναν και ούτε γάτα ούτε ζημιά και ότι κυκλοφορούν ελεύθεροι και ωραίοι!
Η βόμβα που έσκασε ωστόσο το μεσημέρι της Δευτέρας 21 Σεπτεμβρίου 2009 από την απόφαση της ΕΠΕΙΑ, που πρώτο δημοσίευσε το I.D. στις 2:30 το μεσημέρι, δημιούργησε ένα ωστικό κύμα τεραστίων διαστάσεων, που ακόμα και σήμερα, τέταρτη μέρα, ταρακουνάει την Αγορά και παραμένει στα πρωτοσέλιδα των ειδήσεων όλης της χώρας. Όπως έχουν οι Αμερικάνοι την ημερομηνία (nine eleven), δηλαδή την 11η Σεπτεμβρίου, έτσι κι εμείς θα έχουμε να λέμε για τη δική μας (nine twenty one), δηλαδή την 21η Σεπτεμβρίου!
Τα εύλογα ερωτήματα που θέτουν ορισμένοι ψύχραιμοι παράγοντες της Αγοράς από την πλευρά των Εταιρειών είναι: Πώς είναι δυνατόν ένας οποιοσδήποτε Επιχειρηματίας αυτού του μεγέθους να επιτρέψει στα Οικονομικά της Εταιρείας που ελέγχει να φτάσουν σε αυτό το σημείο!
Από την άλλη πλευρά, γιατί η ΕΠΕΙΑ πέρυσι που έκανε κατάσχεση των υπολογιστών των Εταιρειών της Ασπίς και διαπίστωσε τα τεράστια ελλείμματα στα Αποθεματικά της δεν όρισε το δικό της εκκαθαριστή αναλαμβάνοντας τη Διοίκηση των Εταιρειών, ώστε η εκκαθάριση να γίνει σε ομαλές συνθήκες και να συνεχίσουν οι πληρωμές του προσωπικού και των πελατών μέχρι να βρεθεί μια διέξοδος;
Είναι λογικό να λαμβάνονται αποφάσεις αυτού του μεγέθους χωρίς να σκεφτόμαστε τους οικογενειάρχες που μένουν στο δρόμο; Και δεν εννοούμε μόνο τους υπαλλήλους! Εννοούμε και τα δίκτυα των Agency και των Πρακτόρων.
Είναι λογικό να λαμβάνονται παρόμοιες αποφάσεις, χωρίς πρώτα να φροντίζουμε να καλύψουμε τους άμοιρους Πολίτες Ασφαλισμένους;
Πάντα η Αγορά μας ήταν προβληματική, δήλωσε ένας σοβαρός παράγοντας του κλάδου. Ξεχάσατε το νόμο 2170/93 επί υπουργίας Βασίλη Κοντογιαννόπουλου;
Ψηφίστηκε μία μέρα πριν πέσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, που ευνοούσε προκλητικά και επέτρεπε στις Ασφαλιστικές Εταιρείες να καλύπτουν τα Αποθεματικά τους με αμφίβολες τοποθετήσεις και γλίτωσε μια Εταιρεία μεγάλη και τρανή από δισ. που έπρεπε να καλύψει; Η ίδια Εταιρεία δεν κατηγορήθηκε με στοιχεία ότι ο ισολογισμός του 1996 και του 1997 παρουσίαζε ελλείμματα 21 και 16 δισ. δραχμές αντίστοιχα; Έγινε τίποτα τότε ή μετά;
Βέβαια, συνέχισε ο ίδιος παράγοντας του κλάδου, τότε οι… λαδιές γίνονταν πιο καμουφλαρισμένα, πιο προσεκτικά. Όχι τόσο προκλητικά… τόσο ερασιτεχνικά!
Οι καιροί όπως φαίνεται αλλάζουν και δεν επιτρέπουν σε παλιές πρακτικές να επαναλαμβάνονται.
Τα πράγματα αυτή τη φορά είναι πολύ πιο σοβαρά! Η ένταξή μας στην Ε.Ε. έκανε τη διαφορά. Η κίνηση της ΕΠΕΙΑ ταρακούνησε πολλούς, Εταιρείες και Πράκτορες. που πίστευαν ότι το πανηγύρι θα συνεχιζόταν! Οι Πράκτορες τώρα δε θα κερδίσουν εύκολα τα μελλοντικά μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα μεταφέροντάς τα σε άλλες Εταιρείες, γιατί οι Ασφαλιστικές που σκέφτονται και φροντίζουν για τους μελλοντικούς ελέγχους των Αποθεματικών τους δε θα δεχτούν να τα χρηματοδοτήσουν για να αυξήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους με τόσο μεγάλα κόστη. Η κρίση που ζούμε, που θα μείνει στην ιστορία ως το κλείσιμο των πέντε, έφερε τα πάνω κάτω στην Ασφαλιστική Αγορά του αυτοκινήτου, κυρίως.
Ο Μελάς Γιαννιώτης, με τον οποίο μιλήσαμε χθες το βράδυ, δήλωσε κατηγορηματικά ότι δε δέχτηκε καμία πρόταση μεταφοράς χαρτοφυλακίου, παρόλο που ορισμένοι Πράκτορες του έκαναν δελεαστικές προτάσεις με πολύ μικρότερες απαιτήσεις που έκαναν στο παρελθόν! Το ίδιο δήλωσαν και άλλες Εταιρείες. Οι τριμηνιαίοι Έλεγχοι έφτασαν, δήλωσαν! Τι να τα κάνουμε αυτά τα χαρτοφυλάκια… Δε μεταφέρουν παρά τεράστιες ζημιές… Αυτό είναι και το σημείο που φοβούνται οι περισσότεροι Πράκτορες Αυτοκινήτων. Δε θα βρίσκουν πλέον εύκολες Εταιρείες που τα έδιναν όλα και δέχονταν δεδομένα ζημιογόνα χαρτοφυλάκια αυτοκινήτων μόνο και μόνο για να καλύψουν τις τρέχουσες ταμειακές τους ανάγκες, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι Πράκτορες να κερδίζουν τεράστια κονδύλια.
Οι περισσότερες Εταιρείες Αυτοκινήτων που έμειναν θα έχουν την ίδια τύχη με τις πέντε, αν δεν κινηθούν γρήγορα! Οι δύο Εταιρείες, μία στα βόρεια και μία στα νότια, που παραμένουν καλά Οργανωμένες και γνωρίζουν μέχρι δεκάρας τα ανοίγματά τους, μάλλον θα πουληθούν.
Ο τρόμος και ο φόβος της συνεχώς διογκούμενης χιονοστιβάδας των εκκρεμών ζημιών που απειλεί τις υπόλοιπες ασφαλιστικές Εταιρείες αυτοκινήτων θα τις αναγκάσει να πάρουν τα μέτρα τους έπειτα από την αποφασιστική κίνηση της ΕΠΕΙΑ. Σύντομα θα δημοσιεύσουμε μια Μελέτη του επιστημονικού συνεργάτη του I.D., η οποία θα δημιουργήσει ένα δεύτερο σεισμό μεγαλύτερων Ρίχτερ!
Καλά θα κάνουν μερικοί που ζουν στον κόσμο τους και ποζάρουν καμαρωτοί σε συνεντεύξεις νεόφερτων εντύπων που… ψαρεύουν για ασφαλιστικά κορόιδα να ψάξουν πυρετωδώς να βρουν κάποιον αγοραστή του χαρτοφυλακίου τους με λογική τιμή και να γλιτώσουν.
Στο μεταξύ, η ζημιά του κλάδου προς το παρόν είναι απερίγραπτη!
Εκατομμύρια Πολίτες έχασαν τα χρήματά τους… Αυτούς ποιος θα τους αποζημιώσει; Ο κλάδος θα χρειαστεί μερικά χρόνια για να επαναφέρει μερικώς την αξιοπιστία των Ασφαλιστικών Εταιρείων.
Οι Agency της περιφέρειας τραβάνε τα μαλλιά τους… οι πελάτες στις κλειστές κοινωνίες δε συγχωρούν εύκολα.
Οι προβλέψεις μας, δυστυχώς, είναι απαισιόδοξες. Πολλές ακόμα Εταιρείες θα εκλείψουν από την Αγορά και θα παρασύρουν εκατοντάδες Πράκτορες που ζούσαν από τη σφαγή του ανταγωνισμού των χαμηλών ζημιογόνων ασφαλίστρων του αυτοκινήτου.
Μεγάλο το κόστος της εξυγίανσης.
Ας όψονται οι Πολιτικοί μας, που ευθύνονται κατά 100% για τη ζημία που δέχτηκε ο κλάδος.
Αυτοί πότε θα πληρώσουν τις καταστροφές που έφεραν στη χώρα;
Κυριοι αυτό που οι απαιτήσεις των επενδυτών ήθελαν, θα ξεκινήσει ένα ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΝΤΟΜΙΝΟ
Από τον Ιούνιο ειχε ξεκινήσει τι μοίρασμα της πίττας. Αν δειτε και τη Ναυτεμπορικη επιτέλους αυτο το πραγμα βγηκε στον αερα
Το κλεισιμο της ΑΣΠΙΣ άσχετα με το αν επρεπε η οχι να γινει ειχε προαποφασιστει μήνες πριν
ευχαριστω
Κύριοι μετά λύπης μου βλέπω ότι για άλλη μια φορά καλείται το δημόσιο να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι αν αφήσεις τους ιδιώτες να δρουν ανεξέλεγκτα η καταστροφή είναι θέμα χρόνου. Μόνο το δημόσιο μπορεί και πρέπει να θέτει αυστηρά το πλαίσιο λειτουργίας όλων των ιδιωτών σε οποιοδήποτε τομέα της οικονομίας. Η φράση ότι ο ανταγωνισμός μπορεί να ρυθμίσει μόνος του όλες τις παθογένειες δεν είναι απλά μύθος είναι επικίνδυνη για να καταστρέψει κάθε κοινωνικό και οικονομικό ιστό της χώρας (αυτό βλέπουμε άλλωστε τους τελευταίους μήνες).
Μετά από όλα αυτά μόνο στις κρατικές ασφαλιστικές εταιρίες θα ήμουν κάπως ασφαλής, αν και δεν ανήκω σε αυτές.
Περιμένετε αγαπητοί συνάδελφοι τα επόμενα βήματα
1. Προβλέπω την δημιουργία ανάλογου επικουρικού κεφαλαίου Ζωής(αντίστοιχου των αυτοκινήτων) που πιθανόν θα καλυφθεί απο τις εισφορές των ασφαλισμένων ζωής (2-3% επι των ασφαλίστρων ζωής) όλων των εταιριών ζωής, οι οποίες και θα μοιραστούν τα ιμάτια του πτώματος
Κάποιος πρέπει να πληρώσει κι αυτοί θα είναι οι πελάτες μας ή οι όλοι οι φορολογούμενοι(το κράτος) και πάντως όχι οι ασφαλιστικές εταιρίες
2. Στα επόμενα χρόνια πιστεύω ότι θα έχουμε ταχεία συρρίκνωση κάποιων ελληνικών εταιριών που δεν θάχουν τα κεφάλαια να ανταποκριθούν στους αυστηρούς κανόνες του solvency, οπότε θα έχουμε συγχωνεύσεις και εξαγορές υπέρ των μεγάλων ελληνικών ή ξένων συμφερόντων
3.Κάποιες μεγάλες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες βέβαια δεν θα ξεφύγουν απο τις εξαγορές τους επίσης,εάν ΔΕΝ ΕΞΥΓΙΑΝΘΟΥΝ και δεν απαλλαγούν ΑΜΕΣΑ απο τα μεγάλα έξοδα διοικητικής λειτουργίας τους, ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΟΎΝ το 30-35% Απλώς θεωρώ ότι λόγω των εξελίξεων θα καθυστερήσει λίγο ακόμα η πώλησή τους στις μεγάλες πολυεθνικές
Τελικά κάποιες μεγάλες θα εξαγορασθούν εάν ΔΕΝ ΣΥΡΙΚΝΩΣΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ, προκειμένου να ΜΠΟΥΝ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ και κυρίως στα ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ που θα συμπληρώσουν το ασφαλιστικό σύστημα
Μην ξεχνάτε ότι ετοιμάζονται ΝΕΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΜ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ απο ΟΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ κι αν ΕΚΛΕΓΕΙ και μην παραμυθιάζεται κανείς ότι αποφασίζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις γι αυτές τις αλλαγές γιατί οι Βρυξέλλες έχουν τον πρώτο λόγο
4. Όσοι παρακολουθείτε και τις πολιτικοοικονομικές εξελίξεις και τα συνδυάσετε όλα αυτά, θα συμφωνήσετε μαζί μου με τα παραπάνω Θα συμφωνήσετε επίσης ότι οι επόμενοι είμαστε εμείς οι διαμεσολαβούντες που θα κληθούμε να τηρήσουμε αυστηρά το νόμο για ενημέρωση των πελατών μας(υπέρ αξιόπιστων εταιριών) και έγκαιρη απόδοση των οφειλομένων ασφαλίστρων
ΞΕΧΑΣΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΤΑ 4ΜΗΝΑ 5ΜΗΝΑ και 6ΜΗΝΑ και μαζευτείτε Φεύγουν τα ΚΑΡΟΤΑ και έρχονται τα ΜΑΣΤΙΓΙΑ
Με τις υγείες μας
Γ Νικολάκος
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΠ.Ε.Ι.Α ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ. ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΓΙΟΥΧΑΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΕΦΑΓΕ ΑΠ΄ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΚΑΝΑ ΔΙΜΗΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ. ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΘΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΦΗΝΑΝ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ (ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ) ΕΠΑΙΡΝΑΝ.
ΜΑΓΙΚΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ.
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΕΟΝΤΟΣ ΥΨΗΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΤΡΥΠΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ? ΑΠΛΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΦΟΥΣΚΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΕΣΚΑΣΕ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΑΝ (ΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ) ΠΟΛΛΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ.
Π Ο Λ Υ Λ Α Μ Ο Γ Ι Ά, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΜΕ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ. ΑΣ ΞΕΞΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΕ ΤΙ ΤΟΠΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ, ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ “ΤΡΟΜΑΡΑ ΜΑΣ”.
ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΟΥΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ – ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΘΥΜΙΖΩ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ – ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΣΑΚΗ; …
Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΣΕ Ο Λ Α ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Ο -ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ – ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ Ε Τ Α Ι Ρ Ι Ε Σ ΚΑΙ Δ ΙΑ Μ Ε Σ Ο Λ Α Β Ο Υ Ν Τ Ε Σ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΠΟΝΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΛΥΣΗ.
Φίλε SAKIS, αν ανατρέξεις σε δημοσιεύματα του περασμένου Αυγούστου για πώληση μεγάλης κρατικής ασφαλ. εταιρίας, θα άλλαζες γνώμη για την ασφάλεια σε κρατικές εταιρείες.
Και κυρίως όταν αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούνται σαν “κουβάς” προσλήψεων προεκλογικών ή μετεκλογικών υποσχέσεων, απο οποιαδήποτε κυβέρνηση, ή όταν αυτές οι εταιρείες άλλάζουν τους CEO ανάλογα με το κόμμα που κυβερνά.
Πάντως για να επανέλθω στο θέμα, πιστεύω οτι η ώρα της αλήθειας έφτασε.
Ο κόμπος έφτασε στο χτένι, και θεωρώ οτι ήταν κίνηση ΜΑΤ, απο την κυβέρνηση το κλείσιμο των 5.
Ενδόμυχα, όσοι άλλοι πίστευαν οτι μπορούσαν να ενεργούν όπως ήθελαν με τις όποιες πρακτικές τους, τώρα θα το ξανασκεφτούν καλύτερα.
Η ώρα της εξυγίανσης ήρθε.
Κύριοι ανασκουμπωθείτε, και μετρήστε καλά τα κουκιά σας άν θέλετε να λέγεστε Επιχειρηματίες!!!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΤΟ ΒΟΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΟ ΝΟΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΟΥΛΗΘΟΥΝ , ΕΧΕΙ ΒΑΣΗ ΑΥΤΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ή ΕΙΝΑΙ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ !!!!