Φανταστείτε τους ασφαλιστικούς πελάτες που πραγματικά απολαμβάνουν τη συνάντηση με τον ασφαλιστικό τους διαμεσολαβητή.
Πελάτες που βλέπουν την ασφάλιση όχι ως ενοχλητική αναγκαιότητα αλλά ως αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας τους και της σχέσης με τους πελάτες τους. Πελάτες που είναι ενθουσιώδεις να συζητήσουν τακτικά τους κινδύνους και τις καλύψεις, πρόθυμοι να μοιραστούν δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια και τις επιδόσεις τους και που βλέπουν την ασφάλιση όχι ως κόστος αλλά ως παράγοντα εσόδων.
Αυτοί οι ασφαλιστικοί πελάτες υπάρχουν. Μερικοί από αυτούς προέρχονται από την κοινότητα της συνεργατικής οικονομίας και τρεις από αυτούς μοιράστηκαν πρόσφατα τις εμπειρίες τους για την ασφάλιση σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο των Lloyd’s of London με τίτλο The Sharing Economy.
Η Rosie Denee, manager καινοτομίας στους Lloyd’s αναφέρει πώς η πανδημία έχει αναβαθμίσει την συνεργατική οικονομία σε πολλούς κλάδους, τις υπηρεσίες, τους οδηγούς, οδηγών, τους ιδιοκτήτες ακινήτων, τους ενοικιαστες κ.οκ.
«Οι εταιρείες έπρεπε να προσαρμοστούν στις αλλαγές στη ζήτηση και να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, ιδίως στις υπηρεσίες παράδοσης αλλά και στην αστική κινητικότητα και τη στέγαση. Η ζήτηση για κοινές υπηρεσίες διαφέρει σημαντικά ην AIRBNB.
Tο 2020, η Airbnb ανέφερε ότι οι κρατήσεις μειώθηκαν κατά 40% και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 30%. Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, οι πελάτες της Airbnb έμειναν κοντά στα σπίτια τους, ταξίδεψαν με αυτοκίνητο, έμειναν περισσότερο και έδωσαν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προσιτή τιμή. Οι ενοικιαστές προτιμούν τώρα να νοικιάσουν εξοχικό σπίτι ή διαμέρισμα σε ένα δωμάτιο σε κοινόχρηστο σπίτι.
Ένα άλλο παράδειγμα μπορεί να είναι η Uber, όπου τα έσοδα από τις διαδρομές μειώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2020. Ωστόσο, η Uber κατάφερε να αντισταθμίσει τις απώλειές της στις επιβατικές διαδρομές με παραδόσεις παραγγελιών τροφίμων από την επιχείρηση Uber Eats, όπου τα έσοδα διπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με το Reuters. Η Uber απέκτησε επίσης μικρότερους ανταγωνιστές παράδοσης φαγητού Postmates και υπηρεσία παράδοσης αλκοολούχων ποτών Drizly.
Η Denee πιστεύει ότι ο ασφαλιστικός κλάδος αγωνίστηκε αρχικά με τον τρόπο δημιουργίας προστασίας για την κάλυψη των αναγκών της κοινής οικονομίας. Αλλά αυτό έχει αλλάξει.
«Τα τελευταία 10 χρόνια, η κοινότητα της συνεργατικής οικονομίας φέρνει μια πολιτιστική αλλαγή στον ασφαλιστικό τομέα», υποστήριξε, προσθέτοντας ότι η «ουσία» της κοινής οικονομίας είναι η ευελιξία, η οποία ανάγκασε τους ασφαλιστικούς φορείς να προσφέρουν πιο ευέλικτες ασφαλιστικές ρυθμίσεις.
“Ωστόσο, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα σε αυτό το διάστημα, εάν ο ασφαλιστικός κλάδος πρόκειται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της οικονομίας κοινής χρήσης.”
Το διαδικτυακό σεμινάριο παρουσίασε τρεις κοινόχρηστους ασφαλιστικούς πελάτες:
- Via Transportation με έδρα τη Νέα Υόρκη που παρέχει κατ ‘απαίτηση λογισμικό και υπηρεσίες μεταφοράς κοινής χρήσης για πόλεις, σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία και εταιρείες.
- Το ShearShare με έδρα το Ντάλας, το οποίο φέρνει σε επαφή κομμωτές με πελάτες
- Το Outdoorsy με έδρα το Ώστιν Τέξας, εταιρεία ενοικίασης οχημάτων αναψυχής (RV).
Αν και οι τρεις επιχειρήσεις είναι πολύ διαφορετικές οι εν λόγω εταιρείες έχουν πολλά κοινά, ξεκινώντας από τον ασφαλιστικό τους μεσίτη στους Lloyd, τον Chris Moore. Ο Moore διευθύνει την ειδική μονάδα της Apollo Syndicate Management, ibott (που ασφαλίζει τις επιχειρήσεις του αύριο) και ειδικεύεται στις εταιρείες της συνεργατικής οικονομίας.
«Ενδιαφέρονται για προϊόντα που μπορούν να προσαρμοστούν στην επιχείρησή τους, που επιτρέπουν στις πλατφόρμες τους να αναπτυχθούν και να προστατεύσουν την αγορά των χρηστών αυτής της πλατφόρμας », δήλωσε ο Moore. Και πρόσθεσε ότι “η ασφάλιση είναι τόσο σημαντική για την επιχείρησή τους και αναζητούν συνεχώς συνεργάτες που είναι πρόθυμοι να τους κατανοήσουν, να κατανοήσουν την επιχείρησή τους και να τους υποστηρίξουν με νέα προϊόντα».
Πηγή: Insurancejournal